Toon posts:

Office 2021: autosave naar onedrive folder werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robboboss
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-02-2022
Hallo,

Ik gebruik sindskort Office 2021 LTSC ipv Office365.
Om een reden die ik niet begrijp werkt "autosave" naar onedrive niet meer in Powerpoint en Excel.
De autosave toggle knop is niet aanwezig en kan via de options voor de quick access toolbar ook niet toegevoegd worden (want hij staat er niet tussen!). Zie hieronder de verschillen tussen Word en PPT.

Ik heb geprobeerd:

de autosave feature terug te krijgen dmv "opties"--> "werkbalk snelle toegang". Het item stond niet in de lijst.

Ik heb een "quick repair" van office gedaan
Ik heb de "online" (langere repair) van office gedaan.
Meerdere herstarts natuurlijk.

Helaas zonder resultaat. Nog altijd geen autosave naar onedrive folder.

Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad? En mogelijk een oplossing?

Dank!

Alle reacties

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 20:44

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Heb je dit probleem ook als je eerst het bestand opslaat op OneDrive en dan verder bewerkt?
In je screenshots zijn het nieuwe files die nog nergens opgeslagen zijn.

Dus:
1. Maak presentatie
2. Sla op als -> Kies Onedrive location
3. Heb je dan een Autosave optie?

(Autosave is bij mijn Office 365 apps ook disabled als het bestand niet op een Onedrive/SharePoint locatie staatw)

• Robboboss
Hann1BaL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:01:
Heb je dit probleem ook als je eerst het bestand opslaat op OneDrive en dan verder bewerkt?
In je screenshots zijn het nieuwe files die nog nergens opgeslagen zijn.

Dus:
1. Maak presentatie
2. Sla op als -> Kies Onedrive location
3. Heb je dan een Autosave optie?

(Autosave is bij mijn Office 365 apps ook disabled als het bestand niet op een Onedrive/SharePoint locatie staatw)
Hoi,

Helaas niet nee. Ik heb dan na de eerste keer opslaan in de onedrive folder alleen de "save" knop op de quick access in powerpoint. daarmee kan ik wel snel opslaan naar de onedrive folder, maar het gaat niet automatisch (wat toch wel een erg fijne feature is).

Zojuist nieuwe office installatie gedaan, mocht ook niet baten. In Word werkt autosave nog steeds WEL :/

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 20:44

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

• Robboboss
Ja, in powerpoint lijkt de autosave optie niet eens te bestaan. Er valt niks aan te zetten.

Deze persoon zelfde probleem, zelfde stappen. Nog geen oplossing.

https://answers.microsoft...52-404a-9b64-6010dfd8c694

[Voor 56% gewijzigd door Robboboss op 02-02-2022 10:29]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Robboboss schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:27:
Ja, in powerpoint lijkt de autosave optie niet eens te bestaan...
Jawel hoor [img][/img]

[Voor 9% gewijzigd door Brahiewahiewa op 03-02-2022 01:26. Reden: Hmmz, plaatje wil FF niet lukken]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee