Lossen en laden op de gemeensch. oprit van 8 garages.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duym
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-03-2022
Beste,

Vraag 1: moet het kunnen dat mede-eigenaars lossen en laden op de gemeenschappelijke oprit die leidt naar een van hun garage(s) - drie eigenaars, 8 garages.

Vraag 2: als dat kan, kun je dan ook de bestuurders aan wie je een garage verhuurt dat recht toekennen? Wordt het dan geen los- en laadkade?

Groet :)

Duym

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:58
Je zult meer informatie moeten geven.

Ik vraag me vooral af of er sprake is van overlast of langdurige hinder. Je hoeft het niet juridisch dicht te timmeren, je kunt ook afspraken maken en je daaraan houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Waarom zou dat niet mogen? Dit is wel een hele vage vraag...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Lijkt me wel, maar laden en lossen is met de klep open en iemand die bij de auto bezig is. De boodschappen naar boven brengen en in de koelkast zetten is geen laden en lossen meer (nou ja, van de koelkast misschien, maar niet van de auto...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Denk niet dat je kunt spreken van een recht om te mogen lossen/laden. In de zin van dat je het kunt opeisen of afdwingen.

Er is wel zoiets als geven & nemen en leven & laten leven en goede buren zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Sethro op 02-02-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:03
Laden en Lossen is normaal gesproken kortstondig.
Maar een situatieschets zou helpen. Neem aan dat het hier eerder gaat over langdurig blokkeren van de toegang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46
1: lijkt me van de situatie afhangen. Als er verder geen plek is bijvoorbeeld?
2: geen idee wat je hiermee bedoeld.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duym
Bedankt allemaal. 😊
Het gaat dus over onze oprit die leidt naar 8 garages (drie eigenaars). Momenteel is er nog geen probleem omdat één eigenaar gebruik maakt van dat lossen en laden op de oprit, de andere eigenaar doet dat zelden, en ik (ook garage eigenaar, maar zonder auto) doet dat nooit. Ik zie wel problemen opduiken wanneer ook ik een wagen koop, en alle andere nog niet gebruikte garages verhuurd worden, het gaat dan over 8 auto's, en wat met de misbruiken? Daarom opnieuw mijn vraag: kun je dan ook de bestuurders aan wie je een garage verhuurt dat recht van lossen en laden op de oprit toekennen? Wordt het dan geen los- en laadkade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:37
Duym schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:38:
Bedankt allemaal. 😊
Het gaat dus over onze oprit die leidt naar 8 garages (drie eigenaars). Momenteel is er nog geen probleem omdat één eigenaar gebruik maakt van dat lossen en laden op de oprit, de andere eigenaar doet dat zelden, en ik (ook garage eigenaar, maar zonder auto) doet dat nooit. Ik zie wel problemen opduiken wanneer ook ik een wagen koop, en alle andere nog niet gebruikte garages verhuurd worden, het gaat dan over 8 auto's, en wat met de misbruiken? Daarom opnieuw mijn vraag: kun je dan ook de bestuurders aan wie je een garage verhuurt dat recht van lossen en laden op de oprit toekennen? Wordt het dan geen los- en laadkade?
Misschien ligt het aan mij maar ik snap nog steeds je vraag niet.

Misschien helpt een situatie schets of foto e.e.a. te verduidelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:56
Je kunt er een kade van maken door bord J26 te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Puur voor de hele beeldvorming: wat wordt er geladen en gelost? Ik snap even niet waarom je vaak zou moeten laden en lossen. Gaat het om winkels oid?

En welk nadeel ondervindt je nu precies? Wordt de doorgang geblokkeerd? Of is het een principekwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:06
Als er sprake is van openbare weg dan is er ook niet iets als een 'recht van lossen en laden' om toe te kennen. In het regelement verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990) staan in de artikelen 23 en 24 de regels rondom stilstaan en parkeren (Artikel 24 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)).
Je mag in Nederland dus niet voor een in- of uitrit parkeren, maar even stil staan om direct te laden en te lossen is niet verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duym
Palomar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:43:
Puur voor de hele beeldvorming: wat wordt er geladen en gelost? Ik snap even niet waarom je vaak zou moeten laden en lossen. Gaat het om winkels oid?

En welk nadeel ondervindt je nu precies? Wordt de doorgang geblokkeerd? Of is het een principekwestie?
Ik ondervind nog geen nadeel (ik heb nog geen auto), maar dat nadeel komt: de eigenaar met 4 garages is zijn kantoor aan het uitbreiden, hij zal zijn ongebruikte garages aan zijn medewerkers verhuren. En nu komt het: het is een immo-kantoor, die mensen lossen en laden niets, maar moeten dikwijls vliegensvlug hun wagen in en uit, soms wel 10 keer per dag, wat die kantoorhouder nu doet. Als ook die andere eigenaar (3 garages) zijn garages gaat verhuren en hen zegt dat ze mogen lossen en laden, dan wordt het een soep. Het is geen principekwestie (anders zou het nu niet gedoogd worden), maar ik denk dat het toch beter is te stellen dat het voor iedereen verboden wordt er nog stil te staan als één van de garagehouders daarom verzoekt, maar kan dat?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar staat immo voor?

En wat is het probleem als mensen gaan laden en lossen op de oprit? Worden dan de garages even een minuutje geblokkeerd? Want dát is wat laden en lossen is... Korststondig....

Ik gok niet dat dit te verbieden is. Als er verkeer met spoed langs moet, dan moet men maar zorgen dat men een toegestaan voorrangsvoertuig wordt (sirenes/zwaailampen).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Er is vandaag geen probleem en er is geen zekerheid dat het probleem zich in de toekomst zal stellen.

Vermoedelijk zal de persoon die de oprit nu gebruikt als losplaats dit niet meer doen als er meer gebruik gemaakt wordt van de garage's?

Ik zou nog even uitgaan van het 'goede van de mens' en pas het gesprek aangaan als het probleem zich effectief stelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Modbreak:Sorry, maar dit is veel te vaag voor een topic. Je situatie is erg hypothetisch en onduidelijk. In/uitstappen kan je niet zonder meer als laden/lossen bestempelen. Ik wil je verzoeken dit door te nemen: Het algemeen beleid #quickstart en hoe je zaken omschrijft komt over als vaguebooking

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.