Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanLR
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09-2022
Mijn vraag

Ik heb op het forum rondgekeken, maar nog geen oplossing voor mijn probleem gezien helaas. Ook Google leverde een aantal tips voor apps op, maar ook die leveren de oplossing helaas niet.

Afgelopen weekend via Smart Switch mijn nieuwe S21 gevuld met de inhoud van mijn S9.

Trieste resultaat...alle media zijn aanwezig op de S21, maar volledig door elkaar, omdat alles het label 29 januari heeft gekregen.

Dat geldt voor het gebruik met Galerij, als ook met Google Photos.
Het rare is dat via Google Photos de ZELF gemaakte foto's mooi wel op de juiste datum staan, maar de Whatsapp foto's random staan.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven en wie weet heeft iemand een oplossing voor me.
Overigens....toen ik overstapte van S7 naar S9 had ik het probleem niet....

Bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door HermanLR op 02-02-2022 10:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bekent probleem is dat na migratie er gekeken wordt naar de datum waarop het bestand weggeschreven is, niet naar de datum waarop de foto's gemaakt zijn.

Het kan goed gaan als je de foto's voor migratie synchroniseerd naar de cloud, je oude telefoon vervolgens opschoond via de foto app dat alle foto's er af mogen die in de cloud staan.
Vervolgens maak je je whatsapp backup aan ook zonder die foto's want zijn opgeschoond in de cloud.

Nu zet je de boel op de nieuwe telefoon, en als je dan de foto app opent zie je de cloud inhoud op de juiste datums en kan die eventueel ook een deel synchoniseren naar lokaal.

Echter ik schat dat je al helemaal over bent, dus dat deze actie geen optie meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanLR
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09-2022
Bedankt voor je reactie.
En ik ben al inderdaad helemaal over...:(

Helpt het nog als ik zeg dat ik alle foto's/video's nog wel steeds op mijn oude telefoon heb staan?
Is er wellicht een andere manier om ze alsnog naar mijn nieuwe te verplaatsen en dan in de juiste datumvolgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HermanLR schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:14:
Bedankt voor je reactie.
En ik ben al inderdaad helemaal over...:(

Helpt het nog als ik zeg dat ik alle foto's/video's nog wel steeds op mijn oude telefoon heb staan?
Is er wellicht een andere manier om ze alsnog naar mijn nieuwe te verplaatsen en dan in de juiste datumvolgorde?
Je kunt ze allemaal op de nieuwe telefoon verwijderen (koppel aan de PC en knip en plak ze voor de zekerheid naar een backup hardeschijf of USB stick.

Dan de oude telefoon aan zetten, en alles laten synchroniseren naar de cloud via bijvoorbeeld Google Photo's.

Vervolgens als dat klaar is (kan even duren, dus app open laten staan en aan de stroom), oude telefoon in vliegtuigstand zetten, en Google Photo's app openen op nieuwe telefoon, dan zou je dezelfde foto's weer moeten zien, op de juiste datum, en terug synchroniseren.

Enige risico is Whatsapp want die kun je maar op 1 telefoon tegelijk actief hebben, dus die moet je niet openen op de oude telefoon en hopen dat de media synchroniseren goed gaat. Lukt dat het je wel kans dat die media binnen Whatsapp op de nieuwe telefoon niet altijd meer zichtbaar is, of op dat moment opnieuw opgehaald wordt bij de partij vandaan die het met jou deelde.