Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik heb een probleem! Ik hoop dat iemand kan helpen of de oplossing heeft. Ik weet niet van Android en heb vooral de laatste uren veel ontdekt.

Situatie
Mijn vader is heel ziek geworden en is een groot deel van z’n geheugen kwijt. Hij herinnert zich ook geen pincode meer van z’n telefoon. Ik heb alle logische combinaties geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om het te raden. Hij heeft een gat in z’n geheugen en weet het ook niet.

Via Google heb ik z’n account kunnen herstellen, omdat ik ooit m’n eigen mailadres als herstel adres heb opgegeven. Telefoon is verbonden met WiFi, maar wel op vliegtuigmodus.

Geen probleem, zou je denken. Ik heb op Google Device Manager en Find My Samsung uitgezocht dat z’n telefoon erop staat. FMS heeft zelfs een optie om het op afstand te unlocken. Maar dat geeft een foutmelding.

Dus dan maar op afstand wipen? GDM kan het toestel niet bereiken en FMS ziet het toestel wel maar kan er niks mee. FMS stuurt een 2FA naar het toestel, maar uiteraard doordat je telefoon gelocked is komen de meldingen niet door.

Daarna geprobeerd om toch maar via recovery te resetten, maar dat blijkt dus ook niet te werken bij Samsung..

Ik hoop echt dat iemand een gouden tip heeft. Hij heeft al z’n zaken daarop staan. Ik wil er zelfs geld voor betalen als iemand nog een andere slimmigheid heeft. Ik heb nu blijkbaar een baksteen waar ik niks mee kan.. :'(

Beste antwoord (via rens-br op 02-02-2022 13:19)

• Rhinosaur
  • Niet online
Yes! Dit was de gouden tip om in de recovery mode te komen. Ik kwam er niet in en kreeg steeds een melding ''backup recovery failed". Het blijkt dat je vanaf Android 11 met een PC en USB-C kabel verbonden moeten zijn. Onderstaande heeft gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMED9dY2KlZeVyRSmHPg0bPHFqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXOGBjCoIufMFulskmSgVkxN.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Rhinosaur schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:12:
Hij heeft al z’n zaken daarop staan.
Door het resetten raak je die sowieso kwijt.
Daarna geprobeerd om toch maar via recovery te resetten, maar dat blijkt dus ook niet te werken bij Samsung..
Wat werkt daar niet aan? Normaal gesproken zou die methode prima moeten werken en kan je na een reset met het originele Google Account weer in het toestel.

Allereerst erg vervelend probleem en veel sterkte met je vader de komende tijd. Het bespreken hoe beveiliging moet worden omzeild mag niet besproken worden op Tweakers. Dit topic schuurt daar een beetje tegenaan, maar ik laat het voor nu open.

Laat in ieder geval eventuele illegale oplossing in dit topic achterwege, anders zijn we genoodzaakt er wel een slotje op te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 02-02-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik zou wachten, misschien schiet 'm de pincode nog wel te binnen. Zodra hij gerest is, is alles sowieso weg.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:38:
[...]

Door het resetten raak je die sowieso kwijt.

[...]

Wat werkt daar niet aan? Normaal gesproken zou die methode prima moeten werken en kan je na een reset met het originele Google Account weer in het toestel.

[mbr]Allereerst erg vervelend probleem en veel sterkte met je vader de komende tijd. Het bespreken hoe beveiliging moet worden omzeild mag niet besproken worden op Tweakers. Dit topic schuurt daar een beetje tegenaan, maar ik laat het voor nu open.

Laat in ieder geval eventuele illegale oplossing in dit topic achterwege, anders zijn we genoodzaakt er wel een slotje op te doen.[/]
Dankje voor je begrip. Ik ben inderdaad niet op zoek naar een illegale oplossing. Hij heeft een tijdje in coma gelegen en daardoor veel moeite met dingen herinneren. Helaas zijn pincode ook en dat is nu al langer dan een maand. Heb niet de hoop dat hij die nog herinnert.. Ik heb even bijgevoegd wat ik te zien krijg.

De 2FA komt niet binnen, omdat het toestel een pincode heeft en de meldingen alleen binnen lijken te komen als de pincode weer werkt. Als ik het weet te resetten kan ik in ieder geval alles op zijn Google account weer terugplaatsen en regelen we de andere zaken later.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qb9orDryN1lofy2GoxwBPTPs_oM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a3dqkFBAK2FFwoz0RBdvyIf5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldCVv6u53V_R8rBV4xH421ubh6c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/64dGZbU1ZWMX5sfeu3DreY5H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Rhinosaur maar waarom kan je het toestel niet resetten via recovery? Dit betreft dan dus een factory reset (even voor de duidelijkheid)\

En je hebt het over vliegtuigmodus, is het toestel wel verbonden met wifi?

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 02-02-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
warhamstr schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:40:
Ik zou wachten, misschien schiet 'm de pincode nog wel te binnen. Zodra hij gerest is, is alles sowieso weg.
Helaas is dat nu al een maandje zo. Ik heb de Google account wel gered, daarmee kan ik alle andere accounts herstellen. Alleen nu is het toestel een baksteen en kan die ook niet gereset worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:30:
@Rhinosaur maar waarom kan je het toestel niet resetten via recovery? Dit betreft dan dus een factory reset (even voor de duidelijkheid)\

Toestel is wel verbonden op wifi. Het netwerk wordt herkend en vanaf FMS kan ik de locatie pingen, want de melding over ''locatie wordt gedeeld'' komt binnen. Verder probeer ik in de recovery mode te komen, maar dat lukt niet en eindig ik in de veilige modus of iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Rhinosaur schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:34:
Verder probeer ik in de recovery mode te komen, maar dat lukt niet en eindig ik in de veilige modus of iets?
Welke toetsencombinatie probeer je dan? Probeer de stappen in dit filmpje eens: YouTube: How to activate Recovery Mode in Samsung Galaxy A51 – Hidden Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

rens-br schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:30:

Ja dat dus: hij is wel verbonden via WiFi maar dan op vliegtuigstand? Dan is hij toch niet verbonden met Wifi?
Maar volgens mij kan je m ook niet van vliegtuigstand halen als hij nog gelockt is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
Yes! Dit was de gouden tip om in de recovery mode te komen. Ik kwam er niet in en kreeg steeds een melding ''backup recovery failed". Het blijkt dat je vanaf Android 11 met een PC en USB-C kabel verbonden moeten zijn. Onderstaande heeft gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMED9dY2KlZeVyRSmHPg0bPHFqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXOGBjCoIufMFulskmSgVkxN.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1