Toon posts:

Asus dock naar HDMI en VGA (2 monitoren)

Pagina: 1
Acties:

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 13:51

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Ik heb een Asus Zenbook laptop, 14" uit 2016. Die zit met USB op een Asus dock (HZ-2). Op de dock zit 1x hdmi. Die werkt, en zo heb ik de boel jaren gebruikt. Laptopscherm als tweede scherm, 27" op de dock als primair scherm.

Ik heb nu eenzelfde scherm gekregen. Mijn dock heeft maar 1x hdmi en verder alleen VGA (geen dvi of displayport). Dit tweede externe scherm krijg ik wel werkend, maar alleen met hetzelfde beeld als het eerste externe scherm (laptopscherm geeft wel ander beeld). Ik kan wel uitbreiden, maar alleen van laptop naar de 2 schermen tegelijker tijd.

Of ik nu 2 of 3 schermen heb maakt mij niet uit, mits de twee externe schermen maar uitgebreid zijn, en geen duplicaten van elkaar.

Kan wat ik wil? Zo ja, wat doe ik fout?

And now the most interresting part of deze grot

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Je geeft niet aan wat voor schermen het precies zijn en hoe ze zijn aangesloten.

Gezien de symptomen heb je ze allebei op de dock aangesloten. Die ondersteunt echter maar 1 video-signaal tegelijkertijd: https://www.asus.com/Acce...-0-HZ-3B-Docking-Station/
Video Output: single
Aansluiten direct op je laptop of een dock kopen die wel 2 video signalen ondersteunt, is dan de oplossing.

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 13:51

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:06:
Je geeft niet aan wat voor schermen het precies zijn en hoe ze zijn aangesloten.

Gezien de symptomen heb je ze allebei op de dock aangesloten. Die ondersteunt echter maar 1 video-signaal tegelijkertijd: https://www.asus.com/Acce...-0-HZ-3B-Docking-Station/

[...]

Aansluiten direct op je laptop of een dock kopen die wel 2 video signalen ondersteunt, is dan de oplossing.
Dank voor je reactie. Via de dock gaat dus sowieso niet werken :)

Ik heb ook geprobeerd om een externe monitor via HDMI op laptop aan te sluiten en via VGA via de dock, maar dan lukt het ook niet. Ik vrees dat mijn laptop/dock hiervoor eigenlijk niet ideaal zijn. Volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe laptop en dock :)

And now the most interresting part of deze grot

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:19
mr_fragle schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:07:
[...]

Dank voor je reactie. Via de dock gaat dus sowieso niet werken :)

Ik heb ook geprobeerd om een externe monitor via HDMI op laptop aan te sluiten en via VGA via de dock, maar dan lukt het ook niet. Ik vrees dat mijn laptop/dock hiervoor eigenlijk niet ideaal zijn. Volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe laptop en dock :)
Koop een DisplayLink dock. Dat zal sowieso werken. En daar zijn genoeg van met twee of meer displayport en/hdmi aansluitingen. Scheelt weer een nieuwe laptop.

Kijk ook eens op het docking station topic : ZatarraNL in "Het docking station topic"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee