Op onze Exchange 2016 server maken we gebruik van Openbare Mappen voor archivering van mail.Het kan zijn dat dit niet de beste oplossing is maar het is nu eenmaal zo. Per klant zijn er aparte mappen voor Ontvangen en Verzonden items. Soms is er ook nog een extra submap. Al met al zijn er nu meer dan 6000 mappen ook omdat er nooit opruiming is gehouden. Daar wil ik nu een begin mee maken.
Via het Exchange Beheer centrum kan ik per map nagaan wat er staat en wanneer de map voor het laatst is gebruikt. Dat laatste is van belang omdat alleen mappen met berichten ouder dan een bepaalde periode verwijderd mogen worden. Voor de Exchange Management shell heb ik eigenlijk alleen Get-PublicFolderItemStatistics gevonden waarbij je elke map apart moet opgeven. Dan werkt de eerst genoemde methode nog makkelijker,
Is er een methode om dit via een script uit te zoeken voor alle mappen?
(kan een moderator de typefout in de titel aanpassen?)
Via het Exchange Beheer centrum kan ik per map nagaan wat er staat en wanneer de map voor het laatst is gebruikt. Dat laatste is van belang omdat alleen mappen met berichten ouder dan een bepaalde periode verwijderd mogen worden. Voor de Exchange Management shell heb ik eigenlijk alleen Get-PublicFolderItemStatistics gevonden waarbij je elke map apart moet opgeven. Dan werkt de eerst genoemde methode nog makkelijker,
Is er een methode om dit via een script uit te zoeken voor alle mappen?
(kan een moderator de typefout in de titel aanpassen?)
[ Voor 3% gewijzigd door be3a18 op 01-02-2022 21:29 ]