Automatisch opschonen openbare mappen Exchange 2016

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Op onze Exchange 2016 server maken we gebruik van Openbare Mappen voor archivering van mail.Het kan zijn dat dit niet de beste oplossing is maar het is nu eenmaal zo. Per klant zijn er aparte mappen voor Ontvangen en Verzonden items. Soms is er ook nog een extra submap. Al met al zijn er nu meer dan 6000 mappen ook omdat er nooit opruiming is gehouden. Daar wil ik nu een begin mee maken.

Via het Exchange Beheer centrum kan ik per map nagaan wat er staat en wanneer de map voor het laatst is gebruikt. Dat laatste is van belang omdat alleen mappen met berichten ouder dan een bepaalde periode verwijderd mogen worden. Voor de Exchange Management shell heb ik eigenlijk alleen Get-PublicFolderItemStatistics gevonden waarbij je elke map apart moet opgeven. Dan werkt de eerst genoemde methode nog makkelijker,

Is er een methode om dit via een script uit te zoeken voor alle mappen?

(kan een moderator de typefout in de titel aanpassen?)

[ Voor 3% gewijzigd door be3a18 op 01-02-2022 21:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:43
Ik zou exchange retentie policy’s eens bekijken en toepassen op de folders. (Als dat werkt op public folders)

Anders moet je denk met powershell aan de gang.

[ Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 01-02-2022 21:30 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
HKLM_ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:29:
Ik zou exchange retentie policy’s eens bekijken en toepassen op de folders. (Als dat werkt op public folders)

Anders moet je denk met powershell aan de gang.
Bedankt voor de tip. Voordat ik mappen verwijder wil ik echter eerst nagaan wat de stand van zaken is.

[ Voor 3% gewijzigd door be3a18 op 01-02-2022 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

be3a18 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:26:
...
Via het Exchange Beheer centrum kan ik per map nagaan wat er staat en wanneer de map voor het laatst is gebruikt. Dat laatste is van belang omdat alleen mappen met berichten ouder dan een bepaalde periode verwijderd mogen worden...
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nou van plan bent: wil je nou individuele berichten uit al die 6000 mappen verwijderen of wil je complete mappen verwijderen, afhankelijk van het laatste bericht in die mappen?
be3a18 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:31:
[...]Voordat ik mappen verwijder wil ik echter eerst nagaan wat de stand van zaken is.
Je kunt ook de privileges op die mappen veranderen zodat de eindgebruikers geen lees en schrijf rechten meer hebbben. In geval van nood is dat makkelijk terug te draaien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Brahiewahiewa schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nou van plan bent: wil je nou individuele berichten uit al die 6000 mappen verwijderen of wil je complete mappen verwijderen, afhankelijk van het laatste bericht in die mappen?

[...]

Je kunt ook de privileges op die mappen veranderen zodat de eindgebruikers geen lees en schrijf rechten meer hebbben. In geval van nood is dat makkelijk terug te draaien
Complete mappen verwijderen anders heeft het geen zin.

Rechten aanpassen is te bewerkelijk (als ik dit per map moet gaan doen).