Internetverbinding zorgt voor trage plugin binnen Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:30
Mijn vraag
...
Heb een CC-abonnement bij Adobe en gebruik dagelijks Photoshop. Daarbij maak ik gebruik van een klein aantal plugins van derden. Nooit geen problemen gehad. Tot een paar weken geleden.

Bij het gebruik van een plugin duurde het normaal gesproken 3, 4 a 5 seconden voordat de plugin zijn werk had gedaan. Maar sinds een paar weken ging dezelfde bewerking plots 4 a 5 minuten duren. Heb van alles afgezocht op internet en een mail gestuurd naar DXO maar kom er niet uit waar het probleem ligt.

Het vreemde is namelijk, wanneer ik de internetverbinding van mijn pc verbreek werkt de plugin weer zoals hij moet werken en duurt het verwerken weer 3 a 4 seconcen. Maar zodra ik mijn internetkabel weer in mijn pc stop duurt de bewerking weer 4 a 5 minuten.

Ik heb in de firewall zowel bij binnenkomende als uitgaande verbindingen de plugin geblokkeerd zodat hij geen verbinding kan maken met het internet, maar dat heeft niets opgelost.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Adobe Photoshop
DXO Nik Collection

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Internetverbinding uit gezet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:25
Het enige wat ik kan bedenken is dat de plugin usage statistics probeert te versturen maar de server slecht reageert
103720 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:59:
Ik heb in de firewall zowel bij binnenkomende als uitgaande verbindingen de plugin geblokkeerd zodat hij geen verbinding kan maken met het internet, maar dat heeft niets opgelost.
Hoe heb je de plugin geblokkeerd? Hij draait volgens mij binnen het photoshop proces, dus zal je heel photoshop moeten blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@dixet Ik heb in de Windows Firewall regels aangemaakt (inkomend en uitgaand) waarbij de verbinding geblokkeerd wordt voor de plugin. Ik kan inderdaad proberen om ook Photoshop te blokkeren.

V.w.b. de usage statistics, het kan zijn dat de server slecht reageert, maar hoe zit het dan als ik de internet-verbinding er uit gooi? Want dan werkt de plugin juist perfekt.

{edit} Photoshop geblokkeerd, helaas geen resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door 103720 op 01-02-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Is er iemand die me kan vertellen hoe ik kan zien wat voor programma's er verbinding proberen te maken met het internet?

Het lijkt er waarschijnlijk op dat iets een verbinding probeert te maken met het internet en dat het daardoor zo lang duurt. Maar ik heb dus de plugin en Photoshop al geblokkeerd via de Windows Defender Firewall. Misschien dat er toch nog een ander bestand verbinding wil maken????

Maar hoe kan ik daar achter komen?