Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aye
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo,

Ik had een korte vraag, mocht ik bijvoorbeeld een domein hebben wat zijn dan mijn opties om hier een email adres bij te maken? Ik ben er van op de hoogte dat je email forwarding kan toepasssen en dan een hotmail/gmail adress achter de schermen hebben, maar ik kan ook bij een hosting providrer een email plan aanschaffen alleen dit is wel een stuk duurder. Wat zijn de voor en nadelen, en mocht een mail provider beter zijn heeft iemand suggesties?

(Ik ben er van op de hoogte dat je inderdaad je eigen mail server kan hosten maar ik heb veel gelezen dat dit niet aangeraden wordt.i.v.m. security etc.)

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:20
Als je mail gaat forwarden dan komt het inderdaad in je Hotmail,live,Outlook,Gmail,Yahoo etc etc mail. Nadeel daarvan is dat zodra je gaat reageren je met dat adres terug stuurt en niet met je domein naam.

Als je een mail plan neemt bij je hosting kan je een mail adres aanmaken en hier zit dan een account aan. Neem bijvoorbeeld IMAP. Deze kan je dan configureren op je telefoon,tablet, desktop en krijg je daar de mail op en kan je ook met dat domein mail verzenden.

Als je bijvoorbeeld hostnet neem krijg je gratis 5 x2GB mailboxen en zo zullen er meer zijn.

Een eigen mail server draaien kan inderdaad maar moet je wel weten wat je doet en de grote partij Microsoft is niet zo happig op home mail servers en gooit snel je mail in de spam omdat je ip adres geen reputatie heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 01-02-2022 17:26 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 19:04
Kijk eens bij Strato. Dan ben je voor €2 of €3 per maand klaar.
De eerste 12 maanden betaal je €1 per maand.

https://www.strato.nl/mail/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-05 17:34
Kijk eens op deze site.
https://www.hostingvergelijken.nl/email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:03
HKLM_ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:24:
Als je mail gaat forwarden dan komt het inderdaad in je Hotmail,live,Outlook,Gmail,Yahoo etc etc mail. Nadeel daarvan is dat zodra je gaat reageren je met dat adres terug stuurt en niet met je domein naam.

Als je een mail plan neemt bij je hosting kan je een mail adres aanmaken en hier zit dan een account aan. Neem bijvoorbeeld IMAP. Deze kan je dan configureren op je telefoon,tablet, desktop en krijg je daar de mail op en kan je ook met dat domein mail verzenden.

Als je bijvoorbeeld hostnet neem krijg je gratis 5 x2GB mailboxen en zo zullen er meer zijn.

Een eigen mail server draaien kan inderdaad maar moet je wel weten wat je doet en de grote partij Microsoft is niet zo happig op home mail servers en gooit snel je mail in de spam omdat je ip adres geen reputatie heeft.
Je zou wel via een SMTP spamfilter kunnen mailen.
Die hebben de reputatie wel op orde, en zorgt ervoor dat het IP van de afzender niet meer op de blacklist van Microsoft komt te staan, of de mail in de spambox van de ontvanger komt te staan.

Via SpamExperts of SpamFighter is dit te realiseren.

De inkoop hiervoor is ongeveer 1 euro per mailbox per maand.

De inkomende mailsettings kan je hiervoor laten staan zoals het nu (en standaard) is.
Je moet alleen in de client nog even aangeven om een andere SMTP server te gebruiken.

Daarnaast ook nog even het SPF record bijwerken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ruben279 op 01-02-2022 22:43 . Reden: Toevoeging ]