Vraag

• sne2ker
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-06-2022
Beste Tweakers,

Wij zijn bezig met een hobby project en wij zijn ook van plan om betalingen te ontvangen voor digitale goederen. Omdat dit waarschijnlijk bij een klein project blijft vragen wij ons af of er ook betaalproviders zijn die niet om een KVK nummer vragen.

Wij zijn bereid om ons bij de Kamer van Koophandel in te schrijven maar wij zijn aan het orïenteren of het dus ook kan zonder.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:53
Als het je gaat om het accepteren van iDEAL, dan nee, zie: https://www.internetkassa...-voorwaarden-van-een-psp/

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 14:42

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Via Stripe kan het volgens mij

Wabbawabbawabbawabba

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:29
Paypal, tikkie of gewoon per bank zijn opties die wel kunnen. Volgens mij kun je ook via bunq een api maken met een bunq.me link.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heel veel hobbyisten zijn toch ook (eerst) begonnen zonder KvK? En als het kleinschalig genoeg is/blijft, dan open je toch tijdelijk een extra bankrekening op jouw prive-omgeving?

Koppel je daar inderdaad Tikkie aan of "betaalverzoek" en klaar? Vergeet alleen even niet om heeeel goed de administratie kloppend te houden; geen idee over hoeveel transacties en hoeveel geld het gaat. Niet elke bank kan het leuk vinden; de fiscus daarentegen zal wel geinteresseerd worden op een gegeven moment.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sne2ker
MAX3400 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:57:
Heel veel hobbyisten zijn toch ook (eerst) begonnen zonder KvK? En als het kleinschalig genoeg is/blijft, dan open je toch tijdelijk een extra bankrekening op jouw prive-omgeving?

Koppel je daar inderdaad Tikkie aan of "betaalverzoek" en klaar? Vergeet alleen even niet om heeeel goed de administratie kloppend te houden; geen idee over hoeveel transacties en hoeveel geld het gaat. Niet elke bank kan het leuk vinden; de fiscus daarentegen zal wel geinteresseerd worden op een gegeven moment.
Wij zijn eigelijk op zoek naar een betaalsysteem vergelijkbaar met iDeal ( het betreft een web game met in-game purchases dus tikkie o.i.d zou hier niet handig zijn)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
sne2ker schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:34:
[...]

Wij zijn eigelijk op zoek naar een betaalsysteem vergelijkbaar met iDeal ( het betreft een web game met in-game purchases dus tikkie o.i.d zou hier niet handig zijn)
Zoals @alwind al aangeeft kan dat via bunq.me. Ik ben alleen wel bang dat je de afdeling compliance achter je aan krijgt wanneer je hier direct mee gaat spelen.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:45
Je kunt je ook afvragen of het niet handiger is om die 50 euro voor een KvK inschrijving te betalen. Dan loop je ook niet het risico dat je in de problemen komt doordat je je onterecht niet hebt ingeschreven terwijl dat wel moest.

• alwind
sne2ker schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:34:
[...]

Dan is PayPal je beste optie.

• sne2ker
alwind schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:48:
[...]

Dan is PayPal je beste optie.
We waren inderdaad al naar Paypal aan het kijken. Ik neem aan dat we dan een business account nodig hebben correct? En is het mogelijk om deze aan te maken zonder kvk en zakelijke rekening?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-03 18:32
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:19:
Je kunt je ook afvragen of het niet handiger is om die 50 euro voor een KvK inschrijving te betalen. Dan loop je ook niet het risico dat je in de problemen komt doordat je je onterecht niet hebt ingeschreven terwijl dat wel moest.
Het zou behoorlijk fraude in de hand werken als PSP's op grote schaal prive-rekeningen gaan accepteren. Als ze dat al doen gaan ze behoorlijk wat geld achterhouden voor het geval dat. Paypal is daarin natuurlijk een bekende. Die nemen meer risico, maar weigeren ook veel sneller uit te betalen / blokkeren je account veel eerder. Al geloof ik dat zelfs Paypal o.a. behoorlijke identificatie-eisen heeft in dit soort gevallen.

Denk er daarbij ook goed aan wat het betekend om geen ondernemer te zijn voor de Belastingdienst. Al het geld wat je binnenhaalt moet je opgeven als inkomsten. Financieel is dat al snel nadelig.

• Opa-Sokkenpop
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-03 14:37
Naar welke betaalmethoden ben je precies op zoek? Richt je je op de Nederlandse markt, of de internationale? PayPal is iets om naar te kijken (zonder KvK) als je je internationaal richt. Nederlanders maken echter meer gebruik van iDEAL, en daar heb je een KvK inschrijving voor nodig. Op internet staat nog wel eens dat het via Stripe mogelijk is om iDEAL te accepteren zonder KvK inschrijving, maar dat is volgens hun voorwaarden niet toegestaan. Ook voor een hobbyprojectje zou ik dat risico niet lopen ;)

Een andere mogelijkheid die je hebt is om de Bunq API (dus niet Bunq.me) te gebruiken. Iemand doet dan een overboeking, waarna je via de Bunq API de transacties op je bankrekening kan opvragen. Op basis van de referentie zou je dan een betaling automatisch kunnen koppelen. Dat is geen iDeal, maar met Instant Payments kan je het wel vrij snel automatisch verwerken. Voorwaarde is dan wel dat de bezoeker/speler de juiste omschrijving bij de overboeking invult. Met een EPC QR-code zou je zelfs nog de overboekings-gegevens in een QR-code kunnen stoppen om dat proces te vereenvoudigen. Ik heb een EPC QR-code in de ABN Amro en Knab app getest en in de ABN Amro app werkt het niet, in de Knab app werkt het wel.

• sne2ker
Opa-Sokkenpop schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:35:
Naar welke betaalmethoden ben je precies op zoek? Richt je je op de Nederlandse markt, of de internationale? PayPal is iets om naar te kijken (zonder KvK) als je je internationaal richt. Nederlanders maken echter meer gebruik van iDEAL, en daar heb je een KvK inschrijving voor nodig. Op internet staat nog wel eens dat het via Stripe mogelijk is om iDEAL te accepteren zonder KvK inschrijving, maar dat is volgens hun voorwaarden niet toegestaan. Ook voor een hobbyprojectje zou ik dat risico niet lopen ;)

Een andere mogelijkheid die je hebt is om de Bunq API (dus niet Bunq.me) te gebruiken. Iemand doet dan een overboeking, waarna je via de Bunq API de transacties op je bankrekening kan opvragen. Op basis van de referentie zou je dan een betaling automatisch kunnen koppelen. Dat is geen iDeal, maar met Instant Payments kan je het wel vrij snel automatisch verwerken. Voorwaarde is dan wel dat de bezoeker/speler de juiste omschrijving bij de overboeking invult. Met een EPC QR-code zou je zelfs nog de overboekings-gegevens in een QR-code kunnen stoppen om dat proces te vereenvoudigen. Ik heb een EPC QR-code in de ABN Amro en Knab app getest en in de ABN Amro app werkt het niet, in de Knab app werkt het wel.
Ik richt me op de internationale markt dus niet alleen Nederlands. Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een payment provider die een paar meest gebruikte betaalmethodes heeft (hoe meer hoe beter, maar ik snap dat dat zonder KVK wel lastiger is). Ik denk dus dat op dit moment Paypal mijn beste keus is, echter accepteert paypal alleen paypal zelf en credit cards, is dit correct?

Bunq is dan helaas geen optie aangezien dit alleen voor de Nederlandse markt is wat ik begrijp uit je uitleg (overboeking etc.). En ik wil het graag geautomatiseerd i.p.v. dat iemand handmatig iets moet overboeken, dus een knop met buy die dan direct naar een payment provider die alles afhandelt.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De fiscus interesseert het in elk geval niet of het op een priverekening of wat dan ook binnenkomt, zo lang je maar alles netjes doorgeeft / de administratie bijhoudt, en belasting betaalt.

Bron: zelf eens een bedrijf met vage constructie opgericht met een Engelse LTD (toen een BV nog een minimaal vermogen kende, en ik dat niet had liggen).
Toen kwamen ze langs voor een gesprek (want engelse limiteds zijn verdacht), en gaven zelf aan dat een privérekening ook prima was, mits....

Dat terzijde, KVK inschrijving kost tegenwoordig niet veel meer, en maakt je leven wat makkelijker. Dus zou gewoon inschrijven. Heb je nog een bepaalde reden om het niet te doen? (ongewenste post kan er één zijn)

• alwind
Paypal is niet goedkoop maar kan wel veel. Je bent alleen ook van ze afhankelijk en dat maakt het gevaarlijk. Als je een geschil hebt houd PayPal al je geld vast.

[Voor 65% gewijzigd door alwind op 01-02-2022 23:27]

• sne2ker
@defusion @alwind
Bedankt voor jullie insights. Wat betreft KVK ik heb geen probleem om in te schrijven. Echter vind ik het een beetje 'overkill' aangezien ik een enkel een web based game maak waar ik in app purchases wil accepteren (ik ship niks, mijn customers krijgen enkel digitale goederen in de game) . Ik zie het niet echt als bedrijf vandaar dat ik me afvroeg of het ook zonder KVK kon.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-03 16:21
Volgens mij heb je naast een KVK, ook vaak een zakelijke bankrekening nodig.

PSN: plexforce (ps4)

• Opa-Sokkenpop
sne2ker schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:08:
[...]

Ik denk dus dat op dit moment Paypal mijn beste keus is, echter accepteert paypal alleen paypal zelf en credit cards, is dit correct?
Zonder KvK denk ik dat er weinig andere bekende betaalmethoden zijn dan PayPal inderdaad. In PayPal kan een klant kiezen voor credit card, of PayPal zelf. Bij PayPal zelf is er dan vervolgens nog een onderverdeling in automatische incasso of PayPal Saldo, dat wel weer via iDeal opgewaardeerd kan worden.

• Opa-Sokkenpop
WeHoDo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 00:28:
Volgens mij heb je naast een KVK, ook vaak een zakelijke bankrekening nodig.
Voor de meeste PSP's wel, omdat de tenaamgestelde van de rekening (vaak) gelijk moet zijn aan een bedrijfsnaam. Dan ontkom je er niet aan om een zakelijke rekening af te sluiten. Vanuit de banken is het in de voorwaarden vaak niet toegestaan om een privérekening te gebruiken voor zakelijke transacties. Voor de fiscus maakt het niet uit of je een privé-of zakelijke rekening gebruikt, als je boekhouding maar in orde is.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sne2ker schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:37:

Ik zie het niet echt als bedrijf vandaar dat ik me afvroeg of het ook zonder KVK kon.
Dat is leuk, maar hoe ziet de Belastingdienst dit? Het klinkt toch echt wel als een bedrijfje...

• Rubbergrover1
@defusion @alwind
Echter vind ik het een beetje 'overkill' aangezien ik een enkel een web based game maak waar ik in app purchases wil accepteren (ik ship niks, mijn customers krijgen enkel digitale goederen in de game) . Ik zie het niet echt als bedrijf vandaar dat ik me afvroeg of het ook zonder KVK kon.
Of je iets shipt of niet is niet zo relevant. Netflix shipt ook niets en biedt zijn klanten ook alleen digitale content...

Als het puur een hobby is waarbij je misschien een paar tientjes ophaalt, dan heb je gelijk. En dan kun je je ook afvragen of je zoveel moeite zou moeten doen voor het bieden van bepaalde content. Maar als het wat groter wordt, dan schurken zulke activiteiten al snel aan tegen bedrijfsmatige activiteiten. Waarvoor je je sowieso bij de KvK moet inschrijven.

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:47
Je gaat duidelijk een bedrijf opzetten dit kan je niet wegzetten als bijverdiensten.

Waarom zou je niet gewoon inschrijven bij de kvk?
Dan open je een knab rekening voor 6 euro per maand en vraag je mollie aan.

Of denk je deze inkomsten zo in je zak te kunnen steken?

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

@defusion @alwind
Bedankt voor jullie insights. Wat betreft KVK ik heb geen probleem om in te schrijven. Echter vind ik het een beetje 'overkill' aangezien ik een enkel een web based game maak waar ik in app purchases wil accepteren (ik ship niks, mijn customers krijgen enkel digitale goederen in de game) . Ik zie het niet echt als bedrijf vandaar dat ik me afvroeg of het ook zonder KVK kon.
Allereerst: er bestaat voor de belastingdienst in Nederland niet zoiets als een "kleine handelaar": BTW afdracht is altijd verplicht, alhoewel je in sommige gevallen vrijstelling kunt aanvragen (dat zal in jouw geval niet opgaan).

BTW aangifte is niet moeilijk: het moet ieder kwartaal en het is een digitale aangifte. Lang niet zo ingewikkeld en uitgebreid in vergelijking met wat je als particulier gewend bent voor je inkomstenbelasting.

Of je, naast BTW, ook omzetbelasting moet betalen, is weer afhankelijk van het bedrag dat je per jaar omzet. Het aantal uur dat je in je bedrijf steekt, bepaalt of je ook wordt aangemerkt als ondernemer; als je boven die grens uitkomt krijg je allerlei belastingvoordelen (dus het is niet alleen kommer en kwel hoor).

Mijn tip: ga toch eens praten met de KvK. Zo'n gesprek is heel verhelderend en als je ja zegt, heb je binnen een kwartier een registratie met een KvK-nummer. Je BTW nummer heb je de volgende dag in je brievenbus liggen. Het is echt geen overkill en het advies dat je krijgt is goud waard. Die registratiekosten zijn in ieder geval een schijntje als je kijkt wat je er voor terugkrijgt.

Dan is het een kwestie van een zakelijke bankrekening openen (nodig voor iDeal) en een betaalprovider kiezen. De meeste hebben geen opstartkosten (maar vragen wel een bedrag per transactie; dat kan oplopen tot 40 cent per transactie, dus als je items van een euro verkoopt dan is dat wellicht niet handig).

Ik gebruik zelf Stripe, maar heb ook ervaring met Mollie. Beiden bieden ook een API aan om in een webshop te integreren; wellicht kun je die ook aanroepen vanuit je webbased game (daar heb ik dan weer geen verstand van).

Stripe heeft je klanten ook de keuze of ze via iDeal of een andere betaalmethode willen betalen (jij kan die overigens aan- en uitzetten in je Stripe-account). Dus internationale klanten kunnen ook bij je terecht met hun PayPal-account of credit card, Klarna (Duitsland), Bancontact (België) etc.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• alwind
jullie doen veel te moeilijk over de belastingdienst. Je kunt de winst gewoon opgegeven als resultaat overige werkzaamheden. Als heb een hobby project is ben je sowieso geen ondernemer voor de belastingdienst omdat je de uren grens niet haalt.

https://www.ondernemeneni...it-overige-werkzaamheden/

Lang niet iedereen die ondernemer wil zijn, is ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen in het economisch verkeer en als u winst kunt verwachten bent u mogelijk ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen binnen de hobby- of familiesfeer, bent u geen ondernemer voor de inkomstenbelasting.

KvK is goed om te doen maar niet gratis. Inschrijven is 51 euro en een uittreksel 15. Daarna moet je een zakelijke rekening openen voor minimaal 60 euro per jaar(niet verplicht maar wel nodig voor de betaal providers). Dus zo lang je omzet onder de 150 euro is kun je prima eerst zo beginnen.

[Voor 32% gewijzigd door alwind op 02-02-2022 10:25]

• Rubbergrover1
alwind schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:21:
jullie doen veel te moeilijk over de belastingdienst. Je kunt de winst gewoon opgegeven als resultaat overige werkzaamheden. Als heb een hobby project is ben je sowieso geen ondernemer voor de belastingdienst omdat je de uren grens niet haalt.
Gaat er meer om dat je niet te lichtzinnig moet denken over dat je maar een weinig inkomsten hebt en 'dus' niet met de belastingdienst te maken hebt. Als de activiteiten verder gaan dan een hobbyprojectje en je hieruit winst kunt verwachten, dan moet je de inkomsten bij de belastingdienst opgeven.

Of je voor de belastingdienst als ondernemer geldt is weer een heel ander verhaal. Dat is meer de vraag of je allerlei ondernemingsgerelateerde aftrekposten kunt opvoeren of niet.
KvK is goed om te doen maar niet gratis. Inschrijven is 51 euro en een uittreksel 15. Daarna moet je een zakelijke rekening openen voor minimaal 60 euro per jaar(niet verplicht maar wel nodig voor de betaal providers). Dus zo lang je omzet onder de 150 euro is kun je prima eerst zo beginnen.
Maar tegelijk geldt ook hier dat wel of niet inschrijven niet altijd een keus is. Je moet niet alleen kijken of het veel gedoe is of niet, maar ook kijken of in jouw situatie inschrijven misschien verplicht is.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
alwind schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:21:

https://www.ondernemeneni...it-overige-werkzaamheden/

Lang niet iedereen die ondernemer wil zijn, is ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen in het economisch verkeer en als u winst kunt verwachten bent u mogelijk ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen binnen de hobby- of familiesfeer, bent u geen ondernemer voor de inkomstenbelasting.

De urengrens bepaald niet of je wel of niet een ondernemer bent voor de inkomstenbelasting, die bepaalt alleen of je in aanmerkingkomst voor de ondernemers- en startersaftrek. Daarnaast kan je ook nog prima wel ondernemer zijn voor de omzetbelasting, maar geen ondernemer voor de inkomstenbelasting.

• Legendfusion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09-2022

Legendfusion

https://hedio.nl

Paypal is een grote rode vlag voor mij als ondernemer. Ik lever dan domeinen bijvoorbeeld, gebeurt vaak zat dat het bedrag achteraf terug word geclaimed door de besteller bij paypal met de claim dat hij niks ontvangen heeft, paypal geeft daarin de klant bijna ALTIJD gelijk en heb jij dus (digitale) goederen geleverd en je hebt geen geld.... Houd daar dus goed rekening mee. Als ondernemer ga ik met een hele grote boog om paypal heen.

Hedio, domeinen/hosting

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Legendfusion begrijpelijk, maar als consument ga ik juist bedrijven die paypal niet aanbieden uit de weg. Juist vanwege die bescherming, dat als je eens gezeik hebt met een bedrijf, dat je een geschil kunt openen, en dat er dan doorgaan wel een oplossing komt.

Hoewel dat ook geen 100% garantie biedt; als de aanbieder paypal constant leegtrekt zodat er geen geld op staat, dan kan paypal ook niks meer voor je doen.

• Legendfusion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09-2022

Legendfusion

https://hedio.nl

@defusion Begrijp mij niet verkeerd, consumenten bescherming is goed. Maar als ondernemer sta je gewoon machteloos bij paypal. ( als kleine ondernemer) Tuurlijk moet er bescherming zijn van de consumenten, maar wat paypal toelaat, is gewoon tot aan fraude toe. Vaak zat domeinen geleverd aan klanten die het daarna terugclaimed bij paypal. Wat je ook toestuurt naar paypal, bewijs van IP logs, bestellingen, eventueel mailconversaties met klant, maakt allemaal niks uit. Klant krijgt gelijk.

Dat maakt het voor mij als kleine ondernemen super onaantrekkelijk om paypal aan te bieden. Gewoon een te groot risico. Als grote ondernemer zal je daar vast minder last van hebben, maar de kleintjes zoals ons nekt dat.

Hedio, domeinen/hosting

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:49
Eens. PayPal is leuk als consument maar als bedrijf echt alleen interessant als je veel verkoopt. Heb zelf teveel slechte ervaringen met bijv verkoop via eBay en betaling met PayPal dat ik er ook huiverig voor geworden ben. De klant krijgt altijd gekijk.

Ik heb trouwens ook gezocht naar een iDeal achtige oplossing voor mijn hobby projecten maar die zijn echt niet te vinden. Vaak heb je idd KVK nodig of je moet al iets doen met derdengelden, maar dat is nog complexer.

De vraag is overigens ook wat je wilt doen. Altijd betalingen naar jullie, of betalingen tussen gebruikers ?

IDeal moet je sowieso KVK voor hebben, misschien kan Stripe nog iets voor je betekenen maar denk het niet. Als je een platform wilt beginnen en betalingen tussen partijen wilt toestaan is het gewoon complex. Dan moet je naar Mollie of Onlinepaymentplatform (oa door marktplaats gebruikt) gaan.

[Voor 30% gewijzigd door De_Bastaard op 02-02-2022 15:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Aye
  • Laatst online: 30-03-2022
(Ik doe dit samen met TS @sne2ker )
De_Bastaard schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:01:
Eens. PayPal is leuk als consument maar als bedrijf echt alleen interessant als je veel verkoopt. Heb zelf teveel slechte ervaringen met bijv verkoop via eBay en betaling met PayPal dat ik er ook huiverig voor geworden ben. De klant krijgt altijd gekijk.

Ik heb trouwens ook gezocht naar een iDeal achtige oplossing voor mijn hobby projecten maar die zijn echt niet te vinden. Vaak heb je idd KVK nodig of je moet al iets doen met derdengelden, maar dat is nog complexer.

De vraag is overigens ook wat je wilt doen. Altijd betalingen naar jullie, of betalingen tussen gebruikers ?

IDeal moet je sowieso KVK voor hebben, misschien kan Stripe nog iets voor je betekenen maar denk het niet. Als je een platform wilt beginnen en betalingen tussen partijen wilt toestaan is het gewoon complex. Dan moet je naar Mollie of Onlinepaymentplatform (oa door marktplaats gebruikt) gaan.
We weten zelf niet hoeveel we gaan verdienen en of we uberhaupt iets gaan verdienen, dus inschrijven bij KVK gaat ons ook nog iets kosten, ook hebben we niet echt de intentie om een 'bedrijf' te zijn vandaar dat we inschrijven bij KVK vermijden. We willen graag zien hoe het loopt, mochten we veel verdienen waar we genoodzaakt zijn om bij de KVK in te schrijven dan doen we dat zeker. Maar als een beginnend hobby projectje vinden we het nogal een grote stap om gelijk bij de KVK in te schrijven.

Even als context: het is een web based game waar optionele in app purchases zijn voor digitale goederen in de game zelf. Dus alleen van gebruikers naar ons.

Paypal is in deze situatie denk ik onze enige optie (tenzij iemand er anders over denkt, laat graag weten!) ondanks dat disputes in de meeste gevallen altijd worden gewonnen door de buyer en wij als seller daar de dupe van zijn, en dit is vooral het geval bij digital goods.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is een groot misverstand dat de consumentenbescherming van Paypal goed is. Een veelvoorkomend conflict is bijvoorbeeld dat een webshop iets verstuurd heeft, maar dat de klant het niet ontvangt. In dit geval krijgt de klant zijn geld niet terug, want de verzender hoeft enkel het verzendbewijs (niet het ontvangstbewijs) te laten zien om aflevering aan te tonen bij Paypal.

Paypal is alleen goed voor Paypal.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:16
Wat wordt de verwachte omzet? Is het sowieso niet slim om je in te schrijven? Sinds er hoge boetes zijn uitgedeeld aan een aantal banken is het toezicht (helemaal voor nieuwe accounts) toegenomen. Mocht er vermoeden zijn van zakelijk bankverkeer dan zal iedere bank ingrijpen.

Als het echt een hobby project is zou ik crypto overwegen, leuk om mee te experimenteren en er is veel meer mogelijk.

Andere optie is instant payments en dan via de Bunq API steeds checken of het geld er op staat (niet te vaak want dan komt Bunq in actie)

Maar zoals ik zei, gegarandeerd dat de bank je prive rekening blokkeert als ze achter deze bedrijfsvoering komen. Zelfs met een KVK inschrijving gaat Knab je bijvoorbeeld niet accepteren, zie het acceptatie beleid https://www.knab.nl/zakelijk/acceptatiecriteria waar specifiek in-game items wordt genoemd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee