Vraag

• lesleyvde
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-02-2022
Beste allen,

Ik zoek een losse, enkele 8 pins naar 8 pins PCIE kabel voor mijn Asus Strix ROG GeForce 3070ti. Nu heeft deze namelijk 3 PCIE poorten maar heb ik enkel dubbele PCIE kabels. Dit betekend dus dat ik een losse PCIE adapter los heb hangen wat er niet uit ziet.

Onderdelen waarop het aangesloten dient te worden:
- Asus ROG Strix GeForce 3070ti
- Sharkoon SilentStorm Cool Zero 850W

Ik heb vernomen dat PSU kabels niet altijd gemixt mogen worden, dus ben ik bang de verkeerde te bestellen.

De vraag is nu welke PCIE kabels ik op mijn PSU kan aansluiten zonder schade aan mijn componenten aan te richten. Het liefst zou ik een zwarte PCIE kabel willen van ongeveer 50-55cm. Prettig is een leuke prijs, rond 10-20 eu max.

Een adapterkabel ben ik niet helemaal weg omdat ik dan weer een langere kabel heb om weg te werken.

Alvast bedankt!

PS: Iemand ervaring met die PCIE adapters die 180 graden draaien? <Hier te vinden>

[Voor 1% gewijzigd door lesleyvde op 01-02-2022 17:06. Reden: Wijziging GPU naam]

Beste antwoord (via lesleyvde op 05-02-2022 02:09)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:14
Extensions moet je niet gebruiken icm high-end videokaarten. Extensions maken de kabel langer. Langere kabel = meer weerstand = een lager voltage aan het einde van de kabel. Lager voltage zorgt voor instabiliteit van de videokaart. Beste optie met een modulaire voeding is vervangende kabels.

Net op CableMod gekeken. Ze kunnen replacements leveren voor de Silentstorm Cool Zero. Waarschijnlijk omdat deze hetzelfde platform heeft als de Fractal ION Gold. Kost €19,90 per kabel.

Alle reacties

• Uszka
Die zal je niet snel vinden van een Andyson OEM (want dat is het). Makkelijkste is om het 2e deel zo dicht mogelijk tegen de connector af te knippen of je laat een cmtje over van elke draad en schuift er een krimpkous omheen. Hete föhn erop en klaar. Wil je 2 kabels heel houden dan koop je een 750w exemplaar voor €65, haal er een PCI-e kabel uit en verkoop de 750w voor €50 met één kabel. Dan heb je voor €15 een extra PCI-e kabel die je kunt modden zoals je wilt.

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-01 19:07

JSande

My nam jef

Probeer iets zoals CableMod, als het goed is maakt dat bedrijf custom cable extentions.

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

• lesleyvde
Ik weet nog niet helemaal zeker of ik met de draden wil knoeien @Uszka. Wel een mooie suggestie maar ik heb maar weinig ervaring met PC's bouwen, laat staan PSU's.

@JSande Daar ga ik ook nog eens naar kijken dan. Kunnen de kabels van cablemod op elke PSU?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Extensions moet je niet gebruiken icm high-end videokaarten. Extensions maken de kabel langer. Langere kabel = meer weerstand = een lager voltage aan het einde van de kabel. Lager voltage zorgt voor instabiliteit van de videokaart. Beste optie met een modulaire voeding is vervangende kabels.

Net op CableMod gekeken. Ze kunnen replacements leveren voor de Silentstorm Cool Zero. Waarschijnlijk omdat deze hetzelfde platform heeft als de Fractal ION Gold. Kost €19,90 per kabel.

• lesleyvde
Bedankt voor de tips @Uszka en @JSande! Cablemod lijkt me een mooie oplossing dan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:14
Dat zijn geen gladde kabels zoals je huidige, wordt het niet perse mooier van.
Een extension lijkt me geen probleem, die 25cm extra is echt niet problematisch voor het voltage (of het moet 20 awg zijn ofzo).
Een slechte connectie is wel een probleem, dus liever een merk kabel dan alibaba en kijken of ie goed past zonder dat kabels uit de connector geduwd worden, bij voorkeur ook met dezelfde awg waarde of lager als je huidige kabels.

[Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 05-02-2022 14:34]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 13:42
je kunt prima PSU kabels uitwisselen, als de pinvolgorde maar gelijk is. En als die niet gelijk is kan je gewoon de pinnen uit het plastic halen en ze op de gewenste volgorde zetten.

Maar gewoon afknippen wat je niet nodig hebt is natuurlijk het makkelijkst.

-specs-

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:30
Of je neemt even contact op met @ikverhaar . Die kan je vast wel op weg helpen voor een nette prijs :)

Heeft voor mij in ieder geval al eens uit de brand geholpen toen ik voor de zoveelste keer een PCIe kabel kwijt was.
Rrob schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:36:
je kunt prima PSU kabels uitwisselen, als de pinvolgorde maar gelijk is. En als die niet gelijk is kan je gewoon de pinnen uit het plastic halen en ze op de gewenste volgorde zetten.

Maar gewoon afknippen wat je niet nodig hebt is natuurlijk het makkelijkst.
Tja, dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, voor mijzelf is het makkelijker om het bij de juiste kabels te houden (geen idee ook of je van alle voedingen/kabels pinouts kunt vinden?).

[Voor 55% gewijzigd door Dagion op 05-02-2022 19:41]

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-01 12:09
Bedankt voor de mention, @Dagion
Ik heb vernomen dat PSU kabels niet altijd gemixt mogen worden
Klopt.
De vraag is nu welke PCIE kabels ik op mijn PSU kan aansluiten
Zoals @Uszka aangeeft, kan je op Cablemod wèl kabels bestellen voor je voeding, maar staat ie niet in de compatibiliteitslijst, dus het is niet zo 1 2 3 uit te vogelen met welke modellen sharkoon compatibel is. Fractal Design Ion+ gebruikt andere stekkers, dus daar zal ie niet mee compatibel zijn.
Ik kan zo even snel geen pinout van sharkoon vinden. Ik vermoed dat ie dezelfde pinout heeft als de Sharkoon WPM600 die ik hier heb liggen, maar het is wel belangrijk om dat met zekerheid te bepalen. Er zijn wel meerdere opties om dat uit te vogelen.

Stuur maar een berichtje als je interesse hebt. Ik kan alvast zeggen dat ik meestal 1/3 tot 1/2 goedkoper ben dan Cablemod.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 13:42
@Dagion De pinout van de gpu is standaard en de ts heeft al een passende kabel dus door simpel weg de draden te volgen weet je de pinout van de voeding.
En het is 3x12V en 5x0V dus met een multimeter is het ook eenvoudig

-specs-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee