Toon posts:

[Sitecom NAS MD 253] Bestanden niet meer te zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jonbegoode
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-02-2022
SITECOM MD-253 NAS
Ik gebruik de NAS voornamelijk voor het opslaan van mijn digitale foto's.
Al jaren zonder problemen Maar de NAS heeft een week of 3 niet aan de netstroom gezeten.
Nu dus weer met netstroom geactiveerd en nu zijn de "opgeslagen" foto's van zeg de laatste 3 jaar niet meer te zien/vinden.
Kan iemand mij helpen aub ?

...

...

...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft dat ding na 3 weken eindelijk weer eens een nieuw IP gekregen? En log je in met cached / oude data? Of bedoel je iets heel anders met wat je niet kan zien maar ik vind het vrij lastig om parate kennis te hebben over een apparaat van meer dan 10 jaar oud en de manier hoe jij achter jouw, euh, "apparaat" zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MAX3400 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:38:
Heeft dat ding na 3 weken eindelijk weer eens een nieuw IP gekregen? En log je in met cached / oude data? Of bedoel je iets heel anders met wat je niet kan zien maar ik vind het vrij lastig om parate kennis te hebben over een apparaat van meer dan 10 jaar oud en de manier hoe jij achter jouw, euh, "apparaat" zit.
Gebruik dan ook je glazen bol, Max ;o)
Basically: nee.
Tweakers gaat er van uit dat je zelf ook iets doet en jij hebt nog niets gedaan. Je hebt de handleiding van je NAS nog niet geraadpleegd en de troubleshooting vragen doorgenomen. Je hebt op de client nog geen netwerkdiagnose gedaan. Je hebt nog niet gegoogeld naar anderen die misschien hetzelfde probleem hebben. En zelfs je omschrijving van het probleem is niet duidelijk: kun je die foto's niet meer zien? Of kun je die foto's niet meer vinden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:22
jonbegoode schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:36:
SITECOM MD-253 NAS
Ik gebruik de NAS voornamelijk voor het opslaan van mijn digitale foto's.
Al jaren zonder problemen Maar de NAS heeft een week of 3 niet aan de netstroom gezeten.
Nu dus weer met netstroom geactiveerd en nu zijn de "opgeslagen" foto's van zeg de laatste 3 jaar niet meer te zien/vinden.
Kan iemand mij helpen aub ?
Welkom bij tweakers, en dat allemaal op je eerste dag hier ;)
Bij tweakers hebben we geen glazen bollen, dus weten we niet wat je wel of niet hebt gedaan of geprobeerd. Dus dat kan je het beste zelf even beschrijven.

Vooruitlopend op jouw antwoord alvast een paar vragen. Afhankelijk van de antwoorden zijn niet alle vragen even relevant.

Zijn andere bestanden (dan je foto's) wel nog zichtbaar of ben je alles kwijt ?
Gezien je formulering ga ik er even van uit dat je nas nog wel benaderbaar is op naam of ip adres, klopt dat ?
Hoe (vaak/lang) en waarvoor heb je je nas gebruikt, ?
Heb je toevallig iets aangepast in je netwerk ?
Gebruik je nog dezelfde computer als toen het nog wel werkte ?
Heb je het probleem op een andere computer misschien niet ?
Op tweakers staan reviews van jouw nas, heb je daar al gekeken ?
Of op andere sites ? Google is je vriend.

[Voor 37% gewijzigd door W1ck1e op 01-02-2022 18:55]

• jonbegoode
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-02-2022
Zijn andere bestanden (dan je foto's) wel nog zichtbaar of ben je alles kwijt ? Ja....het lijkt wel of de nas naar een bepaald herstelpunt is terug gegaan.
Gezien je formulering ga ik er even van uit dat je nas nog wel benaderbaar is op naam of ip adres, klopt dat ? ja
Hoe (vaak/lang) en waarvoor heb je je nas gebruikt, ? (zie mijn vraag) ik gebruik m al heel lang zonder problemen.
Heb je toevallig iets aangepast in je netwerk ? nee
Gebruik je nog dezelfde computer als toen het nog wel werkte ? ja
Heb je het probleem op een andere computer misschien niet ? weet niet
Op tweakers staan reviews van jouw nas, heb je daar al gekeken ? ja tuurlijk
Of op andere sites ? Google is je vriend. ja ook.....

Ik zit even met mn handen in het haar. Vandaar mijn vraag op Tweakers.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22

DarkSide

theres no place like ::1

je mist dus nog niet alles. Alleen van de afgelopen 3 jaar.

Hoe belangrijk is je data?
Want dit krijg je vermoedelijk niet terug door ergens een vinkje te zetten.

Je hebt waarschijnlijk dus geen backup van je (belangrijke) data?

Nu z.s.m. je huidige Foto's veilig stellen. En dan zou je kunnen kijken met een recovery programma.
Maar mogelijk moet je ook denken om te kijken naar een recovery bedrijf?

Heb je 1 of meerdere disk? Zitten ze in Raid oid?
Dat maakt het nog lastiger.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee