Relais voor traditionele/digitale dubbele deurbel schakeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 20:37
Dag allen,

Onze traditionele deurbel is helaas niet overal in huis te horen. Daarom een draadloze deurbel gekocht en (vanwege eigen stroomverziening) met een relais in de schakeling opgenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYFU4GzwlU55XsaznwbeiQml-eg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ommlOM9aoi7X8JTv497JwR9W.png?f=user_large

Nou voel je misschien de bui al hangen. Het relais werkt als een tierelier, maar de bel werkt niet. Zonder relais werkt zowel de zender met de knop, als de bel met de knop. Ik begrijp dat een relais wel stroom nodig heeft, maar ik kan me (mede met het oog op de natuurkundelessen) niet voorstellen dat het of relais of bel is. Ook parallel schakelen van het relais met de bel werkt helaas niet.

Trafo is 8v, nominaalspanning van het relais ook.

Tips? Haren zijn inmiddels al uit mijn hoofd getrokken...

[ Voor 3% gewijzigd door Majora op 01-02-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:23
Je moet sowieso de bel en het relais niet in serie aansluiten, maar parallel. Maar dit had je ook al geprobeerd zonder succes?
Majora schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:31:
Zonder relais werkt zowel de zender met de knop, als de bel met de knop.
Hoe moet ik dit lezen? Je hebt het geheel dus al werkend gekregen?

Welke zender gebruik je precies? Ze maken ook dergelijk spul wat gewoon een 8VAC input slikt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
Als je relais goed werkt dan zou je deze eigenlijk 2x een schakelcontact moeten hebben.
1x op je zender c / no
1x trafo spanning op c / no op 1 zijde van je gong en vervolgens de anders zijde op de trafo.
Zou prima moeten werken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 20:37
Xander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:45:
Je moet sowieso de bel en het relais niet in serie aansluiten, maar parallel. Maar dit had je ook al geprobeerd zonder succes?
Yes. Werkt niet :(.
Xander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:45:
Hoe moet ik dit lezen? Je hebt het geheel dus al werkend gekregen?

Welke zender gebruik je precies? Ze maken ook dergelijk spul wat gewoon een 8VAC input slikt.
Nee. De losse schakelingen werken, maar niet met het relais er tussen.
https://klikaanklikuit.nl...ze-deurbelset-met-zender/ <-- ik heb deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:23
Wat is daar dan het resultaat van? Hetzelfde, dus het relais schakelt maar de bel doet het niet? Of juist andersom?

Andersom is verklaarbaar: de spanning zal bij bedienen van de bel dermate ver inzakken dat het relais niet activeert.
Jammer. :+

Iets als dit had je direct zonder relais aan kunnen sluiten: https://livewell.honeywellhome.com/nl/deurbellen/dc915scv/

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+