Toon posts:

Outlook 365 forwarded mail verdwenen en niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vorige week heb ik in Outlook 365 Forwarding aangezet in de settings maar ben ik vergeten de checkbox "Keep a copy of forwarded messages" aan te zetten. Helaas zijn de mails niet op mijn Gmail adres aangekomen, ook niet in spam e.d. Ik gebruik mijn eigen domein met Outlook 365.

Ik heb de setting uit gezet, maar ik wil nu natuurlijk graag mijn gemiste mails alsnog binnen krijgen. De mails staan niet in Sent items maar als ik via het admin center een report uitdraai kan ik wel achterhalen dat er mails zijn binnen gekomen (die dus zijn geforward). Wat dat betreft zou ik zeggen dat deze nog ergens moeten staan.
Ik heb ook bij mijn hosting provider gekregen, maar ik heb alleen een MX record voor Microsoft erin staan dus er is geen backup geconfigureerd.

Heeft iemand toevallig een idee of deze mails te herstellen zijn of moet ik deze zien als verloren?

Beste antwoord (via theHoff op 01-02-2022 15:28)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Jij hangt een bordje aan de deur: "Ik zit voor lunch bij de buren."
En terwijl je daar zit, heb je geen zicht op wie er al dan niet bij je aan de deur hebben gestaan.

Dat is hier ook het geval... Je mailbox zat op slot, met een briefje erop.

Je geeft aan dat je het opslaan van een kopie hebt aangezet. Ik zou ook uitzoeken waarom je mail niet bij Gmail is aangekomen. En dan is het eerste waar ik aan denk je SPF-record.

Je hostingprovider kan je sowieso niet helpen, want je mail gaat niet naar hen maar naar Microsoft (en die stuurt het door naar Gmail)

[Voor 13% gewijzigd door Jester-NL op 01-02-2022 14:36]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En terwijl je daar zit, heb je geen zicht op wie er al dan niet bij je aan de deur hebben gestaan.

Je geeft aan dat je het opslaan van een kopie hebt aangezet. Ik zou ook uitzoeken waarom je mail niet bij Gmail is aangekomen. En dan is het eerste waar ik aan denk je SPF-record.

Je hostingprovider kan je sowieso niet helpen, want je mail gaat niet naar hen maar naar Microsoft (en die stuurt het door naar Gmail)

[Voor 13% gewijzigd door Jester-NL op 01-02-2022 14:36]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Maar in dit geval woon ik in een appartementen complex met portier, en wellicht dat iemand weet of de portier van Microsoft nog wat voor mij kan betekenen. Ik kan het niet vinden, maar de portier kan mij wel vertellen wie er allemaal voor mij geweest is.
Jester-NL schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:36:

Ik zie inderdaad dat versturen via SPF records niet toegestaan is.

[Voor 59% gewijzigd door theHoff op 01-02-2022 15:29]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De portier vertelt je ook wie er aan de deur is geweest (middels je message trace log)

Degenen die het aan je kwamen bezorgen lazen het briefje: afleveren bij de buren

Pakketje werd bezorgd bij de buren.
De portier van de buren ontvangt pakketje voor Bert de Buur.
Portier denkt: wat is dit nu weer? Bert de Buur woont hier niet, ik ken geen Bert de Buur en als ik ga zoeken op Internet (SPF record) kom ik iets tegen van: "indien er een pakketje komt voor iemand van Familie de Buur, zou het moeten bezorgd worden via een bekende van de familie zoals Bas Bezorger of Kees Koerier. Zo niet, dan is het waarschijnlijk troep. Niet teveel moeite in stoppen en lekker in de prullenbak smijten."
Zo gezegd zo gedaan.. Portier van Gmail gooit het in de kliko, vuilniswagen komt langs, ..doei pakket!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee