Sfeerhaard, welke dan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 16:45
Wie is bereid een ervaring te posten over een sfeerhaard? Tot nu toe heb ik 2 merken gevonden nl Aflamo en Easyhaard. Helaas kan ik geen review of test vinden behalve 1 van Aflamo die niet netjes is afgehandeld volgens de review. Onze voorkeur gaat uit naar ee 3D haard van 1.83m en de prijzen liegen er niet om.

Dank voor de input en feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://kalfire.com/nl maakt ook haarden.
Ik neem aan dat je elektrisch / gas bedoeld, of bedoel je ouderwets met houtblokken?

Heb er zelf geen ervaring mee overigens, maar heb wel interesse dus zal dit topic volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bedoel je met sfeerhaard eentje die alleen een beetje (nep) vuur geeft, of daadwerkelijk een haard die ook de ruimte kan verwarmen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 19:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
theHoff schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:12:
Bedoel je met sfeerhaard eentje die alleen een beetje (nep) vuur geeft, of daadwerkelijk een haard die ook de ruimte kan verwarmen?
Puur voor sfeer.
Zoveel keus en prijs varieerd van 700 tot 5300 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek eens op waterdamphaard.
En dan vooral de dimplex Optimyst 600 bv.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Atlas schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:19:
Zoek eens op waterdamphaard.
En dan vooral de dimplex Optimyst 600 bv.
Die heb ik inderdaad gezien maar het is lastig om met een waterleiding erbij te komen en als er water in moet dan moet ik rekening houden met ventilatie en dat het bakje niet droog komt te staan. Ik ben op zoek naar een zelfstandig iets wat ik gewoon aan kan zetten en klaar. Het liefst koppel ik het aan mijn homey dat hij in het weekend tegelijk aangaat met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DEI > WON

Lokale crew mag bepalen of deze topicstart voldoende is.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 06:36
Kijk ook eens naar Opti-v haarden, bijvoorbeeld:https://www.dimplex-fires...plex-opti-virtual-double/.
Ik heb zelf een Opti-v 360 die ik aanzet met een slimme stekker. Realistisch genoeg voor mij, maar ik zou het sowieso altijd zelf gaan bekijken in een showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kijk eens naar de Kalfire E.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrnkyBy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 09:43
Vorige week een bestelling geplaatst van de British fire New Forest 1200 deluxe 3zijdig met ontspiegeld glas . Kosten 3000euro.

Ik heb voor deze haard gekozen om de volgende redenen:
- geen onderhoud.
- behoorlijk realistische
- echt hout
- verwarming (1,5 kW)
- als de haard uit staat heeft het nog een prima uitstraling door dat er gebruik wordt gemaakt van echte houtstammetjes
- prijs

Op mijn zoektocht was ik in eerste instantie erg gecharmeerd van de waterdamphaard (Faber, Dimplex). In mijn optiek benaderd deze techniek het meest de echte vuurhaard. Maar zag na verloop van tijd toch wat minpunten:
- Prijs
- periodiek onderhoud/vervanging (verdampingsonderdeel) (dit kan versnelt optreden bij kalkrijk water)
- het beslaan van de ruitjes bij een hoge verdampingsstand. (heb dit bij verschillende filialen uitgeprobeerd en gezien en medewerkers gaven wel toe dat dit zich kon voordoen.)

Ook heb ik nog gedacht aan de de kalfire e-one. Naast dat het een mooie haard is viel deze voor mij gauw af omdat deze niet 3 zijdig is. Met de techniek van projectie is dit niet mogelijk. Wat ik bij deze haard ook erg indrukwekkend vond is het fascinerende vlammenspel met vliegende vonkjes. Grootste nadeel bij deze haard vond ik de spiegeling in het glas.

Als de haard geplaatst is zal ik nog wel wat foto's plaatsen. Gaat nog wel een tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 16:46

Niwla

dat dus....

FrnkyBy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:33:
Vorige week een bestelling geplaatst van de British fire New Forest 1200 deluxe 3zijdig met ontspiegeld glas . Kosten 3000euro.

Ik heb voor deze haard gekozen om de volgende redenen:
- geen onderhoud.
- behoorlijk realistische
- echt hout
- verwarming (1,5 kW)
- als de haard uit staat heeft het nog een prima uitstraling door dat er gebruik wordt gemaakt van echte houtstammetjes
- prijs

Op mijn zoektocht was ik in eerste instantie erg gecharmeerd van de waterdamphaard (Faber, Dimplex). In mijn optiek benaderd deze techniek het meest de echte vuurhaard. Maar zag na verloop van tijd toch wat minpunten:
- Prijs
- periodiek onderhoud/vervanging (verdampingsonderdeel) (dit kan versnelt optreden bij kalkrijk water)
- het beslaan van de ruitjes bij een hoge verdampingsstand. (heb dit bij verschillende filialen uitgeprobeerd en gezien en medewerkers gaven wel toe dat dit zich kon voordoen.)

Ook heb ik nog gedacht aan de de kalfire e-one. Naast dat het een mooie haard is viel deze voor mij gauw af omdat deze niet 3 zijdig is. Met de techniek van projectie is dit niet mogelijk. Wat ik bij deze haard ook erg indrukwekkend vond is het fascinerende vlammenspel met vliegende vonkjes. Grootste nadeel bij deze haard vond ik de spiegeling in het glas.

Als de haard geplaatst is zal ik nog wel wat foto's plaatsen. Gaat nog wel een tijdje duren.
toon volledige bericht
Bedankt voor de suggesties. Ik ben ook in de markt voor een sfeerhaard en zat in eerste instantie om de Faber/Dimplex-en maar vanwege het onderhoud en de vaste wateraansluiting ben ik daar toch van teruggekomen.
Ik zit nu op de kalfire e-one. Vind ik erg mooi maar ik wil hem nog eens goed bekijken in hoeverre het beeld nog realistisch is op het moment dat je er niet echt recht door zit. Daarnaast zou ik hem tweezijdig willen hebben (voor- en zijkant). Ik moet nog even uitzoeken of dat mogelijk is.
Ook vind ik het jammer dat je de kalfire niet als ontspiegelend kan krijgen. Zou dit achteraf alsnog te doen zijn (of hier zelf een nieuwe ruit voor bestellen?)

Nu ik de fabers en kalfires gezien heb weet ik niet of ik "terug" zou kunnen gaan naar een haard zoals jij nu besteld hebt. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Ik ga voor de Charton & Jerrick van 1.8m en 3 zijdig.
Dit is een inbouw haard dus geen randen in het zicht en heeft voor mij tot nu toe het mooiste vlammen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 13:07

Tijn96

In speed we trust

ChrisVrolijk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:43:
Ik ga voor de Charton & Jerrick van 1.8m en 3 zijdig.
Dit is een inbouw haard dus geen randen in het zicht en heeft voor mij tot nu toe het mooiste vlammen beeld
Jammer, zie dit topic nu pas. Had je graag een van onze haarden aangeboden :)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Tijn96 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Jammer, zie dit topic nu pas. Had je graag een van onze haarden aangeboden :)
Ik heb nog niets gekocht. Einde van het jaar pas.
Wat wil je aanbieden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrnkyBy
Niwla schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Bedankt voor de suggesties. Ik ben ook in de markt voor een sfeerhaard en zat in eerste instantie om de Faber/Dimplex-en maar vanwege het onderhoud en de vaste wateraansluiting ben ik daar toch van teruggekomen.
Ik zit nu op de kalfire e-one. Vind ik erg mooi maar ik wil hem nog eens goed bekijken in hoeverre het beeld nog realistisch is op het moment dat je er niet echt recht door zit. Daarnaast zou ik hem tweezijdig willen hebben (voor- en zijkant). Ik moet nog even uitzoeken of dat mogelijk is.
Ook vind ik het jammer dat je de kalfire niet als ontspiegelend kan krijgen. Zou dit achteraf alsnog te doen zijn (of hier zelf een nieuwe ruit voor bestellen?)

Nu ik de fabers en kalfires gezien heb weet ik niet of ik "terug" zou kunnen gaan naar een haard zoals jij nu besteld hebt. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
De kalfire e-one is enkel 1-zijdig. De dealer vertelde mij dat deze binnenkort met ontspiegeld glas wordt geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ChrisVrolijk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:09:
[...]

*snip* Graag hier verder: https://dpgtechnology.nl/adverteren

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 23-02-2022 14:47 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 16:46

Niwla

dat dus....

FrnkyBy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:41:
[...]
De kalfire e-one is enkel 1-zijdig. De dealer vertelde mij dat deze binnenkort met ontspiegeld glas wordt geleverd.
Dat laatste is goed nieuws! _/-\o_

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ChrisVrolijk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:09:
[...]

Zie pb :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrnkyBy
Blij met het resultaat :) (British fire New Forest 1200 deluxe 3zijdig met ontspiegeld donker glas)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkOlJZGyIE71fOpTXaKdTRbgc08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nALQ7bBvHzmIVbIAJs7stDU4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKzCFKbqOxcec8MYBK6cwcuWvEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E43szDq7XHV21bitHNaGKojn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:42

Rzaan

Altijd zoekende

Niwla schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:49:
[...]

De Dimplex Opti-Virtual Double is geen waterdamphaard.
Deze schijnt ook een zeer realistisch beeld te hebben.
Over de prijs van deze kan ik helaas niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Rzaan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:40:
[...]

De Dimplex Opti-Virtual Double is geen waterdamphaard.
Deze schijnt ook een zeer realistisch beeld te hebben.
Over de prijs van deze kan ik helaas niets vinden.
Je weet dat je op een post uit februari reageert?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:42

Rzaan

Altijd zoekende

Harrie_ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:08:
[...]

Je weet dat je op een post uit februari reageert?
Ja, weet ik, maar aangezien het niet een eigen topic waard was, leek dit me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

*oops, was al een serietopic voor, moved*

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 22-11-2022 19:29 ]

Pagina: 1