Op afstand temperatuur meten middels Wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:18
Ik verzand een beetje in mijn zoektocht. Ik wil graag op afstand de temperatuur meten in 3 verschillende ruimtes. Zo kan ik op afstand hulp inschakelen als de kans op bevriezing te groot is.

Situatie nu is een water/water warmtepomp die middels de buitentemperatuur bijstuurd en zonder thermostaat perfect werkt.

Dit huis betreft een vakantiehuis in Zweden en het ligt noordelijk genoeg om snel in te grijpen als er een storing op treed in het verwarmings syteem. Natuurlijk verlaag ik het systeem omdat nu bijstoken zonde is van de energie en de kosten als je er niet bent.

Ik heb internet op de lokatie en ik zoek een betaalbaar systeem om het te kunnen monitoren vanuit mijn mobiel.

Ik heb verder geen intentie om een Smarthome te maken. Maar ik wil er wel in de toekomst een FritZbox ophangen. Alleen welk protocol er nu gebruikt wordt is mij onbekend.

Dus in het kort:
- Geen complete SMARThome voorbereiding nodig
- 3x temperatuur meting (Kelder, woonkamer en zolder)
- Betaalbaar systeem
- Op afstand uitleesbaar middels het internet (Wifi voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen6500
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-03 20:48
Hey, je kan enkele eenvoudige WiFi loggers kopen.
Definieer betaalbaar... www.testo.nl heeft wel goeie ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:34
pricewatch: Netatmo Healthy Home Coach

Koppel ze direct aan je Wifi en je kunt ze in 1 app uitlezen. Je zou ook zelf iets kunnen klussen op basis van een Raspberry Pi, enkele 1-wire sensors, een InfluxDB database, en een paar Grafana dashboards (met eventuele meldingen op boven- en onderwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is redundancy nog iets om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-04 20:37
De phillips Hue motion sensors meten ook temperatuur.

Er zullen vast betere oplossingen zijn, maar die hue dingen zijn heel eenvoudig aan te sluiten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Bij mijn schoonvader welke ook een buitenhuisje hebben (Rusland) hebben we een temperatuur sensor met simkaart opgehangen.
Hieraan zitten meerdere voelers en stuurt naar 1 of meerdere telefoon nummers een sms als de temperatuur Onder een bepaalde waarde komt.
Werkte naar ons idee stabieler dan via WiFi aangezien deze ook alarmeert als spanning weg valt en gaat dan op interne accu verder voor x tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:05

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik gebruik de FRITZ!Dect 200. Die kan temperatuur meten, je kunt deze temperatuur lezen via internet en je kunt het stopcontact schakelen via internet. Deze werkt alleen op een FRITZ!Box want de interface is DECT.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Shelly H&T:
  • Wifi
  • Alle info bij elkaar in 1 app
  • Vanaf €19,99 per stuk
Zelfbouw kan ook. Dan heb je een ESP8266 + temperatuursensor + usb-lader per kamer nodig (en een soldeerbout om wat pin headers te solderen). De ESP8266 en sensor samen kun je voor zo'n €6 krijgen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1