Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4llistic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-06-2022
Hoi!

Helaas loop ik nog steeds wel eens tegen het feit aan dat een (web)shop alleen Paypal of Creditcard accepteerd.
Gezien ik nogal privacy bewust ben (en Paypal een brok ellende is) wil ik onder geen voorwaarde mijn gegevens delen (identity check) met jan en alleman. Zeker niet met, in mijn ogen, een overbodige creditcard provider.
Nu is die identity check geheel hun eigen keus, ik zou het ook willen als ik geld aan iemand zou voorschieten/lenen, en worden ze dit blijkbaar ook wettelijk verplicht. Ik werk er echter niet aan mee.

Nu ben ik al enige tijd aan het googelen naar prepaid creditcards. Ik wil gewoon het nummer op de kaart hebben. Ik stort er zelf geld op en hoef verder totaal geen andere dienstverlening. Ook dit blijkt niet makkelijk en loop ik wederom tegen identity checks aan.

Hebben jullie tips om toch een creditcard te bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

B4llistic schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:23:

Hebben jullie tips om toch een creditcard te bemachtigen?
Darkweb?

Maar even serieus: je wil het gemak van een creditcard (en dus ook de functionele en technische voordelen zoals mogelijk verzekering, betaalgemak, instant payment, etc) maar je wil nergens zelf aan meewerken zodat de betalende partij ook zeker weer dat meneer/mevrouw/hen @B4llistic ook kredietwaardig is en het geld waard is.

Dat is namelijk het hele idee: dat men van te voren weet dat je de betaling ook inlost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4llistic
Zoals ik aangeef in mijn post wil ik niks van dat. En dan nog steeds wil ik best betalen voor de kaart. Voor niks gaat de zon op. Ik wil enkel niet compliant zijn aan de identiteits eisen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:44

Tys

Je hebt toch wel een bankrekening? Gewoon bij deze bank een creditcard aanvragen (maandelijks aflossen). Daar ben je immers al bekend en hoef je niet opnieuw door de molen :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4llistic
Dat klopt en dat had ik even moeten melden; Ik heb in het verleden zeer slechte ervaringen gehad met ICS (lees: op vakantie in USA, middle of nowhere, meermaals in periode van 3 weken kaart geblocked om onbekende reden, ICS aan de telefoon gehad en nog steeds niet willen unblocken en wat andere akkefietjes) waardoor ik hun geen cent meer gun. Helaas blijf ik via Knab en Rabobank bij ze uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door B4llistic op 01-02-2022 12:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54

InFamous

excommunicado

@B4llistic wat jij wil is helaas onmogelijk, banken en financiële instellingen zijn wettelijk verplicht om jou te identificeren om bijvoorbeeld witwassen tegen te gaan.

https://www.betaalverenig...ken-uw-klant-in-het-kort/

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 20:54
Via nederlandse of europese aanbieders gaat je dit inderdaad niet lukken, maar ik sluit niet uit dat je in wat meer schimmig gebieden wel dubieuze oplossingen hebt om een anonieme credit card te krijgen. Vraag is natuurlijk wel of je dat moet willen.

Rabobank geeft overigens zelf credit cards uit en maakt geen gebruik van ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54

InFamous

excommunicado

Morty schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:40:
Via nederlandse of europese aanbieders gaat je dit inderdaad niet lukken, maar ik sluit niet uit dat je in wat meer schimmig gebieden wel dubieuze oplossingen hebt om een anonieme credit card te krijgen. Vraag is natuurlijk wel of je dat moet willen.

Probleem met die schimmige cards zijn dat deze buiten de EU vallen en veelal niet geaccepteerd zullen worden bij Nederlandse PSP’s.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4llistic
Morty schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:40:
Ik zie nu inderdaad dat ze een jaar of 2 geleden ook de banden met ICS hebben verbroken O+
Ik ga nog een poging wagen bij de Rabobank. Bedankt voor de input iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:58
B4llistic schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:23:

Nu is die identity check geheel hun eigen keus, ik zou het ook willen als ik geld aan iemand zou voorschieten/lenen, en worden ze dit blijkbaar ook wettelijk verplicht.
Je schrijft hier zelf al dat je weet dat ze dat wettelijk verplicht zijn. Hoe denk je een dienst at te kunnen nemen van een bedrijf dat niet aan zijn wettelijke plichten voldoet?

Die wettelijke plicht is er ook niet voor de lol. Het zou anders wel een stuk makkelijker worden om dubieuze zwartgeld transacties uit te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:05
Er zijn Mastercard gift cards te koop, dan krijg je letterlijk een wegwerp MC nummer met een vooraf bepaald bedrag erop. Acceptatie zal echter iets tegen kunnen vallen. Dit zou nog wel 't meest in de buurt kunnen komen van wat je zoekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49
Nee. Als kredietverstrekker (want dat is wat een creditcardmaatschappij is en doet), moet je wettelijk weten met wie je zakendoet. Want voor je het weet sturen je klanten met hun mooie blauwe ogen en blonde haren stiekem geld naar een terroristische organisatie in Syrië, Afghanistan of Joost mag weten waar.

Daarom is de Wft uitgevonden. Alle financiële instituten moeten er aan voldoen. Bovendien wil je als kredietverstrekker wel weten met wie je zaken gaat doen. Geef jij zomaar 2000 euro per maand te leen aan een willekeurig iemand die jou er op straat naar vraagt? Waarom zou een kredietverstrekker dat dan wel doen?

Jij wilt niet meewerken aan het bevestigen van je identiteit, zij willen je geen krediet verstrekken. Simple as that. Zo werkt het leven en je kunt er niet onderuit komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-04 22:09
Modbreak:Geen oude topics kicken en al helemaal niet op deze manier

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 06-02-2023 18:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.