Toon posts:

informatie zuil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Theo.H
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-01 17:23
Ik wil voor een school een aantal informatiezuilen opbouwen. De zuilen met toetsenbord en scherm zijn al aanwezig. Tevens een bedraad netwerk. Het budget is helaas altijd beperkt. Denk hierbij aan een +/- 500,-. De vraag is welke hardware ik het beste kan aanschaffen.

Schermen beschikken helaas enkel over een VGA aansluiting!

Mijn wens is nu om een kleine server te installeren waarop ik Wordpress installeer als basis waarop zo'n 2 infozuilen aangesloten worden.

1. Wat kan ik het beste gebruiken voor de server? Hou hitte productie in gedachten
2. Aanschaf advies voor de 2 clients die enkel een browser zullen draaien
3. Aanschaf advies voor een 3e infozuil waarop een database komt te staan met meer als 2 TB aan data. Deze is enkel op Windows te gebruiken.

Alles is on premise en zal en mag geen verbinding hebben met het internet.

Wie denkt met mij mee? Ik had iets als raspberry pi voor de server in gedachten. Wellicht dat de 2 clients op een raspberry pi kunnen gaan werken?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:50
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S7 FE Wi-Fi 6GB/128GB Zilver zijn zo nu 3n dan voor 499 te koop, als je even paar weken wacht waarschijnlijk opnieuw.

Werkt zoveel mooier dan een pc.

Anders gewoon een mini pc met wifi.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesASUS Mini PC PN50-BB5135MD€ 379,-€ 379,-
1Geheugen internKingston Fury Impact KF426S15IBK2/16€ 66,70€ 66,70
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 43,90€ 43,90
Totaal€ 489,60

Met een HDMI naar vga kabel, gezien als je niet vast wilt blijven zitten aan vga, anders moet je later per se weer vga monitoren kopen.

[Voor 68% gewijzigd door 99ruud99 op 01-02-2022 10:54]

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:32
Je zou het project zo kunnen doen met een 3 pi's, 1 voor de server en 1 voor elke zuil. Zit ook ver onder je budget. Zou zelfs zonder de server pi kunnen. Gewoon de server op 1 van de zuil pi's draaien werkt ook. Weet wel dat de pi's wat levertijd hebben.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:46
@Theo.H Ik weet niet bij welk platform je skills liggen (Windows / Andriod / Linux / iOS).
Blijf je het liefst bij Windows, kijk dan naar hardware van de 5e Intel Core gen of later (bij voorkeur met TPM2.0) -- Je kan dan een geïsoleerde Kioskmodus draaien, waar niets anders op start dan MS Edge.

MS Edge kan met white lists werken en in Kioskmodus een extensie en/of plugin installeren kan je vergeten.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Als je handig bent dan is @peize9 oplossing prima hiervoor. Er zijn nog 2GB Pi 4's te koop, zie Raspberry Pi 4 Model B (2GB ram). Met een behuizing, voeding en SD card (bij voorkeur klasse 10 - bv Samsung EVO Plus v2 microSDHC 32GB) ben je €85 kwijt. Daarbij komt nog een mini HDMI -> VGA verloop (bv Equip Mini HDMI C- HDMI A Zwart) en een HDMI-> VGA verloop (bv Lenovo HDMI / VGA Zwart).

Om het te laten werken is er wel wat geknutsel nodig, en ook doorzettingsvermogen ....

[Voor 6% gewijzigd door martyw op 01-02-2022 20:15]

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

d-Frag

74% completed

Op een school.. Dan is de hardware wel het minste van jouw uitdagingen

Mijn eerste vragen zouden zijn:
* wat voor software ga je er op zetten;
* wat voor OS ga je er op zetten (bepaald je hardwareplatform);
* wat is de use-case, denk aan info avonden waar er altijd wel iemand in de buurt is, of juist alle schooldagen vrije toegang en geen toezicht op de zuilen;
* in het laatste geval, zorg voor betere beveiliging dan een hangslot/draaislot op de infozuil
(een NSFW filmpje op een bootable usb stick is zo opgestart met fysieke toegang).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

d-Frag schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:39:
Op een school.. Dan is de hardware wel het minste van jouw uitdagingen

Mijn eerste vragen zouden zijn:
* wat voor software ga je er op zetten;
* wat voor OS ga je er op zetten (bepaald je hardwareplatform);
* wat is de use-case, denk aan info avonden waar er altijd wel iemand in de buurt is, of juist alle schooldagen vrije toegang en geen toezicht op de zuilen;
* in het laatste geval, zorg voor betere beveiliging dan een hangslot/draaislot op de infozuil
(een NSFW filmpje op een bootable usb stick is zo opgestart met fysieke toegang).
Je zult idd je OS in kiosk mode moeten draaien, hetzij zoals @D_Jeff aangeeft, voor raspberry Pi zie bv https://pimylifeup.com/raspberry-pi-kiosk/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee