Ik zoek een?
De PC die ik nu als gamepc gebruik begint wat te verouderen.
Gezien de huidige prijzen wil ik de pc beetje bij beetje gaan upgraden.
Om te beginnen wil ik het moederbord en de kast vervangen. Verder wil ik een 2de videokaart er inzetten om een SLI opstelling te maken om zo de prestaties te verhogen. De bedoeling is om spellen te kunnen spelen op hoge kwaliteit, ik speel vooral spellen zoals COD Vanguard / COD Warzone, Red dead Redemption 2 en Far cry. Dying Light 2 en Company of heros 3 (moeten nog uitkomen)
Wat is je budget?
Ik ben er vanuit gegaan dat ik de meeste onderdelen van mijn huidige pc nog kan gebruiken. Mijn budget voor nu is rond de €500,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor wat betreft het moederbord goede ervaringen met MSI maar als er betere alternatieven zijn dan sta ik daar ook voor open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem:
en zat aan deze onderdelen te denken:
Gezien het antwoord van H00ky en eigen uitgebreidere onderzoek naar een SLI opstelling heb ik besloten dit te laten vallen. Zou een 2de hands videokaart bv een MSI GTX 1070 8GB een goede aanvulling kunnen zijn of zal dan de oude videokaart nog voldoen en ik mij beter kan richten op de basis? Wanneer dan de prijzen en beschikbaarheid beter worden dan een nieuwe videokaart aanschaffen?
De PC die ik nu als gamepc gebruik begint wat te verouderen.
Gezien de huidige prijzen wil ik de pc beetje bij beetje gaan upgraden.
Om te beginnen wil ik het moederbord en de kast vervangen. Verder wil ik een 2de videokaart er inzetten om een SLI opstelling te maken om zo de prestaties te verhogen. De bedoeling is om spellen te kunnen spelen op hoge kwaliteit, ik speel vooral spellen zoals COD Vanguard / COD Warzone, Red dead Redemption 2 en Far cry. Dying Light 2 en Company of heros 3 (moeten nog uitkomen)
Wat is je budget?
Ik ben er vanuit gegaan dat ik de meeste onderdelen van mijn huidige pc nog kan gebruiken. Mijn budget voor nu is rond de €500,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor wat betreft het moederbord goede ervaringen met MSI maar als er betere alternatieven zijn dan sta ik daar ook voor open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-8600K Boxed | € 189,- | € 189,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z370N-WIFI | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Wit | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Processorkoeling | DeepCool Gammaxx S40 | € 30,88 | € 30,88 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W | € 84,15 | € 84,15 |
1 | Voedingen | Corsair Builder CX500 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 960 EVO 500GB | € 275,14 | € 275,14 |
Totaal | € 654,12 |
en zat aan deze onderdelen te denken:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Moederborden | MSI Z390-A PRO | € 133,58 | € 133,58 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,89 | € 74,89 |
Totaal | € 208,47 |
Gezien het antwoord van H00ky en eigen uitgebreidere onderzoek naar een SLI opstelling heb ik besloten dit te laten vallen. Zou een 2de hands videokaart bv een MSI GTX 1070 8GB een goede aanvulling kunnen zijn of zal dan de oude videokaart nog voldoen en ik mij beter kan richten op de basis? Wanneer dan de prijzen en beschikbaarheid beter worden dan een nieuwe videokaart aanschaffen?
[Voor 82% gewijzigd door voxox op 01-02-2022 11:51]