Toon posts:

CD-ROM speler zegt bang

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat dus rustig te werken/leren/spelen en opeens hoor ik een knal meer een klap zoals een zo'n klappertjesPistool maakt en mijn winamp houd er mee op.

Dus ik denk wat krijgen we nu weer. Ik kijk een beetje ik reset en bij het chekken naar de cdrom speler komen er allemaal gekke tekens te staan.

Dus hij is kapot want hij gaat ook niet meer open.

Nou is mijn vraag wat zou het kunnen zijn waardoor hij kapot is hoe ik hem gemaakt krijg weet ik wel. Maar ik zou graag willen weten hoe hij zo kapot kan gaan hij had die cd al een dag in zich dus dat leek mij sterk.

Verwijderd

Gewoon slijtage...

En ik denk dat het een nieuwe wordt....

Kosten toch niet zo duur meer tegen woordig.

Verwijderd

Is dit niet een cd die uit elkaar geknald is?
Dat komt wel vaker voor namelijk bij slecht uitgebalanceerde (lees: goedkope) recordables @ 40X of hoger in een Aopen of dergelijke brakke cd-rom speler.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 22:48 schreef Makaveli het volgende:
Gewoon slijtage...

En ik denk dat het een nieuwe wordt....

Kosten toch niet zo duur meer tegen woordig.
Hmm hij is maar van 2de maand van dit jaar dus nog maar een half jaar oud. Dus eerlijk gezegd lijkt me dat onlogisch of is de slijtage van die dingen zo erg.

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Waarschijnlijk een of andere veer die het begeven heeft, kan/zal wel door slijtage komen.

Idd gewoon een nieuwe kopen of kijken of je hem zelf kan repareren (mits buiten garantie anders gewoon retour zenden naar de fabrikant).

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Is je cd niet uit elkaar geklapt?
Komt blijkbaar regelmatig voor, vooral met die snelheden van tegenwoordig

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 22:49 schreef PsyFlux het volgende:
Is dit niet een cd die uit elkaar geknald is?
Dat komt wel vaker voor namelijk bij slecht uitgebalanceerde (lees: goedkope) recordables @ 40X of hoger in een Aopen of dergelijke brakke cd-rom speler.
Er zit black & WHite in.
Maar kan hij uitmekaar geknalt zijn

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb dit een keer gehad door een label (sticker) op een cd die los was gegaan in de speler... en gecombineerd met een 32x philips gaf dat best wel een mess >:)

Verwijderd

Hmm......
PsyFlux en ik zitten dus op een lijn?? *D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 22:50 schreef Demoni het volgende:
Is je cd niet uit elkaar geklapt?
Komt blijkbaar regelmatig voor, vooral met die snelheden van tegenwoordig
Ja maar dat dat kan met slechte recordebles maar met een oficieele cd.

PS. als dat het geval is kan ik dan een nieuwe vorderen

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 22:51 schreef DMS het volgende:

[..]

Er zit black & WHite in.
Maar kan hij uitmekaar geknalt zijn
Is mogelijk, komt wel vaker voor.
Al zijn originele cd's vaak wel beter.
Hoeft niet, want mijn originele Unreal cd is ook baggerkwaliteit.

Maar verder is het gewoon een kwestie van kijken (cd-rom la ff openen door met een paperclip in het gaatje te porren en 'm dan verder open te trekken). Als je de stukjes Black & White deruit kunt peuteren is het duidelijk.

Soms kun je de cd weer bij een winkel terugkrijgen (hangt een beetje van de winkel af, want de meeste winkeliers geloven je niet en denken dat je 'm zelf hebt stukgemaakt). Als je 'm dus bijvoorbeeld bij de Free Record Shop ofzo vandaan hebt kun je et wel vergeten, of je moet net een tweaker achter de toonbank aantreffen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 22:58 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Is mogelijk, komt wel vaker voor.
Al zijn originele cd's vaak wel beter.
Hoeft niet, want mijn originele Unreal cd is ook baggerkwaliteit.

Maar verder is het gewoon een kwestie van kijken (cd-rom la ff openen door met een paperclip in het gaatje te porren en 'm dan verder open te trekken). Als je de stukjes Black & White deruit kunt peuteren is het duidelijk.

Soms kun je de cd weer bij een winkel terugkrijgen (hangt een beetje van de winkel af, want de meeste winkeliers geloven je niet en denken dat je 'm zelf hebt stukgemaakt). Als je 'm dus bijvoorbeeld bij de Free Record Shop ofzo vandaan hebt kun je et wel vergeten, of je moet net een tweaker achter de toonbank aantreffen :P
Dan heb ik dus een probleem free record shop

Verwijderd

ach, je kunt het altijd proberen...
Maar de cd was dus idd uit elkaar geklapt?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar -> [forum=21] :).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 23:31 schreef PsyFlux het volgende:
ach, je kunt het altijd proberen...
Maar de cd was dus idd uit elkaar geklapt?
Weet ik nog niet ik mag hem niet openrukken van de baas.

Verwijderd

de baas :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 23:34 schreef Bulldog het volgende:
Verplaatst naar -> [forum=21] :).
Sorry Zal er voortaan beter naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 23:39 schreef knyn het volgende:
de baas :?
Ja ik heb een baas. En die gaat zeiken dat de garantie dan meschien verlopen raakt.

Verwijderd

Als het goed is zit er voor op een gatje, in het frontje. Als je daarin met een naald/paperklip drukt gaat het laatje open. Deze zit op elke CD/DVD/etc speler. Forceer je ook niks.

Als je Cd stuk is (wat ik betwijfel) moet je deze met drive en al naar de winkel brengen. En deze daar openen. Misschien dat ze je dan geloven :Y)

Verwijderd

<off>
en jij zat dus black&white op het werk te spele... tssss ;)

of je werkt natuurlijk op een of ander game-test ding..
</off>

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 23:49 schreef knyn het volgende:
<off>
en jij zat dus black&white op het werk te spele... tssss ;)

of je werkt natuurlijk op een of ander game-test ding..
</off>
Ik zat te werken aan black en white hoe het nou gemaakt was en zo denk ik.

Verwijderd

dus daars dat gaatje voor!

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 01:41 schreef illem het volgende:
dus daars dat gaatje voor!
:D

Yep, speciaal voor als je even geen stroom voor je cdromspeler hebt en 'm toch open wilt krijgen om er bijvoorbeeld een cd uit te halen. Of als het motortje 't zelf niet meer red (doordat iemand bijvoorbeeld 2 cd's in dat ding gestouwd heeft & met kracht dichtgeduwd).

Als je dan met een paperclip ofzo derin drukt, klikt het laatje net een stukje naar voren zodat je 'm kunt pakken en met de hand der verder uit kunt trekken. Niet te hard, anders kost het een paar tandwielen. Maar gewoon rustig zodat je met het hele mechaniekje het motortje gewoon mee laat draaien.
Pagina: 1