Geen A-Merken pre-built

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tnhn42
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoi allemaal,

Wordt het kopen van pre-built systemen met bijv geen a-merken als cpu koeler, ssd en ram aangeraden ?

Dit product ziet er bijvoorbeeld erg goed uit maar de gebruikte merken zijn niet echt bekend. Zouden jullie deze aankoop adviseren ?

https://www.alternate.nl/html/product/1805873

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Wat zijn A-merken volgens jouw definitie?

Kast: Lian-Li (lijkt me wel een A-merk, niet specifike gekeken naar de type kast zelf)
VGA: Nvidia (A-merk genoeg lijkt me)
SSD: PNY (is wellicht onbekend....maar is het niet)
Moederbord: MSI (lijkt me wel een A-merk)
PSU: Delta (wel bekend, maar ik weet niet zeker of het een A-merk is)
Waterkoeling: Lian-Li (wel een A-merkje)

Ik heb niet het idee dat dit kwalitatief een slecht systeem zou zijn. (alleen de voeding ben ik niet zeker over)
En het zijn allemaal A-merken, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-05 21:12
Kijk niet naar het merk alleen. Elk merk heeft goede en minder goede, en vaak zelfs troep, in het assortiment. Zo is bijvoorbeeld de PNY ssd er eentje van het type CS2130 welke een PCI-e3.0 QLC exemplaar is. PCI-e3.0 verwacht ik niet in een systeem van dit kaliber en QLC al helemaal niet.
Delta is een hele grote OEM van voedingen. Over het exemplaar in dit systeem is niets bekend. Er valt daarom niets over te zeggen dan dat het geen goede voeding is zolang er geen uitgebreide review zijn. Deze voeding werd gratis weggegeven bij bepaalde videokaarten, Gigabyte deed dat ook met de P-GM om de troep kwijt te raken, misschien zegt dat genoeg..
Verder is de cpu van een eerdere generatie. Niet dat die slecht is maar de huidige generatie presteert domweg beter voor dezelfde prijs.
Met de Lian Li Strimer zijn veel problemen icm high-end videokaarten. Sws zijn extensions af te raden vanwege problemen icm high-end videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tnhn42
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11-2024
Uszka schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:11:
Kijk niet naar het merk alleen. Elk merk heeft goede en minder goede, en vaak zelfs troep, in het assortiment. Zo is bijvoorbeeld de PNY ssd er eentje van het type CS2130 welke een PCI-e3.0 QLC exemplaar is. PCI-e3.0 verwacht ik niet in een systeem van dit kaliber en QLC al helemaal niet.
Delta is een hele grote OEM van voedingen. Over het exemplaar in dit systeem is niets bekend. Er valt daarom niets over te zeggen dan dat het geen goede voeding is zolang er geen uitgebreide review zijn. Deze voeding werd gratis weggegeven bij bepaalde videokaarten, Gigabyte deed dat ook met de P-GM om de troep kwijt te raken, misschien zegt dat genoeg..
Verder is de cpu van een eerdere generatie. Niet dat die slecht is maar de huidige generatie presteert domweg beter voor dezelfde prijs.
Met de Lian Li Strimer zijn veel problemen icm high-end videokaarten. Sws zijn extensions af te raden vanwege problemen icm high-end videokaarten.
Weet je toevallig of het instellen van pwm bij de fans problemen kan veroorzaken met deze voeding. Zoals je zegt kan ik er niet veel over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:55
Is Delta niet gewoon een OEM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Vul dit dus nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.
Pagina: 1