Toon posts:

G903 kopotte switches

Pagina: 1
Acties:

• Icymato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-05-2022
Mede-auteur:
  • DragonForge_pc
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-03 10:35

DragonForge_pc

Ik heb sinds een tijdje geleden van een tweaker hier een G903 overgekocht alleen om erachter te komen dat de switches kapot zijn en die vervangen moeten worden. ik werk met de verkoper samen om hem te repareren maar wij lopen tegen een probleem aan, veel mensen zeggen dat je de kabels van de switches moet solderen en sommige niet.

Als iemand weet of dit klopt of niet hoor ik get graag, en misschien nog extra informatie for de reparatie.

Alvast hartelijk bedankt,
Mvg.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:23
Je verhaal is een beetje vaag (kabels van switches solderen?), maar wellicht heb je iets aan dit filmpje waarin iemand switches van een G903 vervangt

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-03 11:46
Wat is precies het probleem?
Heb de G903 ook en ik heb dat mijn mouseclicks soms dubbel zijn...

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:05
Gewoon gare kwaliteit van Logitech tegenwoordig. Mijn vorige G502 ook weg moeten doen omdat ik helemaal klaar was met de dubbel clicks. Uiteindelijk weer een G502 gekocht want toch wel fijn maar kan er op wachten dat deze ook weer gaat dubbel klikken.

Dat terwijl mijn MX1000 en MX Master na tien(tallen?) jaren nog steeds perfect werken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Icymato
Flapperbol schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:42:
Je verhaal is een beetje vaag (kabels van switches solderen?), maar wellicht heb je iets aan dit filmpje waarin iemand switches van een G903 vervangt
Harstikke bedankt! dit zou zekers helpen.

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-03 11:29
Het koper in de switches zelf oxideert en veroorzaakt dit. Vroegah was dit nog verguld om dit te voorkomen, nu is dat zeldzaam. Dit komt voor bij zowat iedere fabrikant.

Ik heb mijn Marathon al 2× open gehad om dit te fixen, een aantal andere muizen ook. Maak gewoon de muis open. En dan zie je onder de knoppen zelf 2 kleine vierkante dingen. Maak voorzichtig open en let goed op hoe het in elkaar zit, werkt het beste met hobbyscalpel of aardappelmesje.

Het koper wat je nu ziet moet je schoonmaken. Dat kan chemisch als je wil, of heel voorzichtig schuren, ik deed het met heel fijn schuurpapier (wel schoonblazen, dat soort dingen wil je niet in je muis). De andere keer had ik geen schuurpapier en schraapte ik het gewoon schoon met de scalpel. Dat werkt ook, maar wat minder. In ieder geval tot de nieuwe binnen was.

Je kan de hele switch desolderen en vervangen, een nettere oplossing. Moet je wel wachten op onderdelen en de soldeerskills hebben. Geduld heb ik niet veel.

• Icymato
lezzmeister schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:30:
Het koper in de switches zelf oxideert en veroorzaakt dit. Vroegah was dit nog verguld om dit te voorkomen, nu is dat zeldzaam. Dit komt voor bij zowat iedere fabrikant.

Ik heb mijn Marathon al 2× open gehad om dit te fixen, een aantal andere muizen ook. Maak gewoon de muis open. En dan zie je onder de knoppen zelf 2 kleine vierkante dingen. Maak voorzichtig open en let goed op hoe het in elkaar zit, werkt het beste met hobbyscalpel of aardappelmesje.

Het koper wat je nu ziet moet je schoonmaken. Dat kan chemisch als je wil, of heel voorzichtig schuren, ik deed het met heel fijn schuurpapier (wel schoonblazen, dat soort dingen wil je niet in je muis). De andere keer had ik geen schuurpapier en schraapte ik het gewoon schoon met de scalpel. Dat werkt ook, maar wat minder. In ieder geval tot de nieuwe binnen was.

Je kan de hele switch desolderen en vervangen, een nettere oplossing. Moet je wel wachten op onderdelen en de soldeerskills hebben. Geduld heb ik niet veel.
Harstikke bedankt, dit help al heel veel.
Als ik nieuwe switches moet halen, weet U toevallig welke ik moet hebben voor de G903?

Alvast bedankt!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:39
Icymato schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:42:
[...]

Harstikke bedankt, dit help al heel veel.
Als ik nieuwe switches moet halen, weet U toevallig welke ik moet hebben voor de G903?

Alvast bedankt!
Iets als een Omron D2F-01-F werkt prima. Ze zijn niet identiek aan degene die er nu in zit, maar zou wel langer mee moeten gaan. Het is wel even een klusje om hem te vervangen, maar daarna werkt hij weer prima. Wees vooral voorzichtig bij het desolderen, want als je het contactjes niet goed los hebt zitten en hem eruit trekt wordt het een feestje om met een draadje het contact weer te herstellen.

Als je even Googled op 'g903 switch replacement', dan zul je genoeg andere switches vinden die er ook in kunnen, de vorm is vrij standaard namelijk.

[Voor 12% gewijzigd door MatthijsBoog op 22-02-2022 12:26]

• Icymato
MatthijsBoog schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Iets als een Omron D2F-01-F werkt prima. Ze zijn niet identiek aan degene die er nu in zit, maar zou wel langer mee moeten gaan. Het is wel even een klusje om hem te vervangen, maar daarna werkt hij weer prima. Wees vooral voorzichtig bij het desolderen, want als je het contactjes niet goed los hebt zitten en hem eruit trekt wordt het een feestje om met een draadje het contact weer te herstellen.

Als je even Googled op 'g903 switch replacement', dan zul je genoeg andere switches vinden die er ook in kunnen, de vorm is vrij standaard namelijk.
Switches zijn besteld en zeer bedankt voor de tip bij het solderen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee