Toon posts:

Verwarmingsbuizen in vloer leeghalen en afdichten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-02-2022

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
Ik heb vloerverwarming laten aanleggen en over 3 weken wordt er een nieuwe vloer gelegd. Eerst wordt de vloer ge√ęgaliseerd en 4 dagen later wordt er PVC op verlijmd.

Op de benedenverdieping had ik vier radiatoren. De aanvoer en afvoer van elke radiator zijn afgesneden op vloerniveau en deze zijn ook doorgesneden achter de trap (waar ze vanuit CV langs naar beneden kwamen. Nu vroeg ik me af wat er gebeurt met het water wat in de leidingen is blijven staan? De persoon die het heeft aangelegd, gaf aan dat het wel verdampte, maar ik kwam er recentelijk met stofzuiger in de buurt en toen zoog ik per ongeluk een flinke "slok" zwart water eruit. Dus dat verdampen gaat hem zeker niet worden voor de nieuwe vloer erop komt.

Vraag:
- Hoe krijg ik het water uit de lege leidingen? Vind het niet een idee dat die buizen door de vloer lopen vol smerig water. Ga het morgen proberen met een waterzuiger van de Gamma.
- Waarmee smeer ik die gaten dicht bij de radiator? Wil niet dat ik er last van krijg met het egaliseren van de vloer.

Alvast bedankt voor jullie input :)

Everybody has one :P

Beste antwoord (via ikwilhet op 01-02-2022 23:37)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd leegzuigen, en beetje pur er in (of kit oid) zodat de egaline er niet in loopt.

Wise enough to play the fool

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd leegzuigen, en beetje pur er in (of kit oid) zodat de egaline er niet in loopt.

Wise enough to play the fool

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34
Eventueel aan de andere kant blazen met een compressor?

Maar dat werkt alleen als de buizen nog heel en dicht zijn. Is daar niet dwars doorheen gefreesd voor de vloerverwarming?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

Reptile209

- gers -

Xander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:15:
Eventueel aan de andere kant blazen met een compressor?

Maar dat werkt alleen als de buizen nog heel en dicht zijn. Is daar niet dwars doorheen gefreesd voor de vloerverwarming?
Wel even een emmer op z'n kop over de andere kant heen dan, anders heb je zwarte muren :X

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:21
Gaatje boren op laagste punt (kruipruimte)?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20
Zijn ze afgesneden laag genoeg zodat de egalisatie er overheen gaat? Niet te druk maken over het water wat er in zit, gewoon de openingen dicht maken (wat PUR of kit).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:51
zijn ze met het leggen (frezen) van de vloerverwarming er niet ook 400 keer doorheen gegaan, dat is vrij uitzondelijk >:)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34
Reptile209 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:24:
[...]

Wel even een emmer op z'n kop over de andere kant heen dan, anders heb je zwarte muren :X
Daar zat de slang van de waterstofzuiger toch al? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Heb met een geleende waterzuiger van de Gamma er toch nog een bak zwart stinkend water uitgezogen. Dagje drogen en dan dichtsmeren. Nu slaap ik toch beter 's nachts ;-)

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:15:
.....Is daar niet dwars doorheen gefreesd voor de vloerverwarming?
Viel mee, ze hebben gastleiding doorboord die heel ondiep lag (die is vervangen door een nieuwe gasleiding onder de fundering) en een elektriciteitsleiding (kabel niet geraakt, dus buis afgeplakt en door).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee