Mijn vraag
Hoe kan ik de extensies avi, mp4 en wmf standaard toewijzen aan VLC
Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 11 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de app-instellingen van windows 11 ("Apps & onderdelen" en "Standaard-apps") moet/kun je extensies apart toevoegen als standaard. Echter met avi, mp4 en wmf lukt dat niet, ze staan niet in de lijst Ook met de zoekfunctie niet te vinden. De opmerking na ""Openen met" en dan de vraag "altijd met dit programma" ontbreekt ook bij deze extensies.
Dit staat in het register bij deze extensies
Standaard Reg_SZ VLC.mp4
Content Type Reg_SZ video/mp4
Peceived Type Reg_SZ video
VLC.backup Reg_SZ WMP11.AssocFile.MP4
Voor avi en wmf is er hetzelfde schema.
Ik ben geen registerkenner en ga liever niet dingen doen waar ik de gevolgen niet van ken. Ook al heb ik natuurlijk een registerbackup. Wat gebeurd er b.v. als ik die VLC.backup weghaal.
Hoe kan ik de extensies avi, mp4 en wmf standaard toewijzen aan VLC
Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 11 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de app-instellingen van windows 11 ("Apps & onderdelen" en "Standaard-apps") moet/kun je extensies apart toevoegen als standaard. Echter met avi, mp4 en wmf lukt dat niet, ze staan niet in de lijst Ook met de zoekfunctie niet te vinden. De opmerking na ""Openen met" en dan de vraag "altijd met dit programma" ontbreekt ook bij deze extensies.
Dit staat in het register bij deze extensies
Standaard Reg_SZ VLC.mp4
Content Type Reg_SZ video/mp4
Peceived Type Reg_SZ video
VLC.backup Reg_SZ WMP11.AssocFile.MP4
Voor avi en wmf is er hetzelfde schema.
Ik ben geen registerkenner en ga liever niet dingen doen waar ik de gevolgen niet van ken. Ook al heb ik natuurlijk een registerbackup. Wat gebeurd er b.v. als ik die VLC.backup weghaal.