Pc schakelt aan en direct uit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-06 09:56
Beste mede-Tweakers,

Ik zit met een nogal vreemd probleem... Deze week heb ik een nieuwe pc gebouwd met de volgende componenten:

Intel i9-12900k
Asus Z690-Hero
G.Skill RGB DDR5-6000 CL36
Asus Strix 3090 OC
Kraken Z53
2x WD Black SN850 1TB
9x Lian Li Unifan
Lian Li Pc011 Mini

Nou zit het probleem hem in de voeding. Ik had een Silverstone SX1000 aangeschaft omdat ik redelijk wat power nodig heb. Wanneer ik de pc aanzet gaat deze aan en direct uit, lijkt op kortsluiting. Ik heb mijn Corsair SF750 eraan gehangen en deze werkt perfect. Ik heb dus een 2e SX1000 gekocht, alle kabels opnieuw aangesloten, maar wederom het zelfde probleem. Kan het zijn dat deze voeding niet werkt met mijn componenten? :?

Ik hoop dat er iemand hier kan helpen.. Ik gebruik de pc nu met de SF750 maar door gebrek aan power crashen m'n games telkens, dat is nogal irritant!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:22
Welke kabels gebruik je met de Silverstone. De kabels van de Corsair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 13:03
Even om uit te sluiten alleen de voeding van het moederbord aansluiten?

Evt zo'n test uitvoeren?
https://www.google.com/am...puter-controleren%3famp=1

[ Voor 45% gewijzigd door Woudtwe op 31-01-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 20:25

TommieW

Numa numa.

Je kan niet zomaar voedingskabels wisselen, ondanks dat het fysiek past! Alleen als je zeker weet dat de pinout van de kabels hetzelfde is kan dat. Als je willekeurige kabels gebruikt, heb je een grote kans dat je heel wat kapot maakt; niet alleen de voeding.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Yes ik zal even duidelijkheid geven.

Ik heb de Silverstone getest met de originele Silverstone kabels en een setje custom cables die speciaal voor die voeding gemaakt zijn.

De corsair heb ik getest met de originele corsair kabels. Ik heb dus niks door elkaar heen gewisseld of iets.

Het moederbord heeft 2x cpu, 1x 24 pin en 1x 6 pin nodig. Ik heb geprobeerd enkel het mobo te voorzien van stroom en dan te booten. Ook dan het zelfde verhaal, aan en direct weer uit.

Voor m’n gevoel heb ik alles al geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48
Heb je het geheel al buiten de behuizing getest? En, aangezien ik zelf deze ervaring heb gehad met Silverstone SFX, hoe heb je de voeding geïnstalleerd? Met drie schroeven, of vier? Er was een serie waarbij een schroef kortsluiting kon veroorzaken als je de vier hoeken gebruikte om de voeding te installeren, waardoor deze het in mijn geval los wel deed, maar met een ATX bracket niet. Tot ik van 4 naar 3 schroeven ging, geen centje pijn meer.

Edit: gebruik van de SF750 verkeerd gelezen.

Edit 2: als je de SF750 aansluit zonder videokaart heb je nergens last van? Ook geen crashes?

[ Voor 15% gewijzigd door Dagion op 01-02-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Dagion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:17:
Heb je het geheel al buiten de behuizing getest? En, aangezien ik zelf deze ervaring heb gehad met Silverstone SFX, hoe heb je de voeding geïnstalleerd? Met drie schroeven, of vier? Er was een serie waarbij een schroef kortsluiting kon veroorzaken als je de vier hoeken gebruikte om de voeding te installeren, waardoor deze het in mijn geval los wel deed, maar met een ATX bracket niet. Tot ik van 4 naar 3 schroeven ging, geen centje pijn meer.

Overigens zou ik het wel vreemd vinden als je systeem ook crashed met de Corsair SF750 zonder videokaart, dan lijkt er (ook) een ander probleem te spelen.
Ik heb de SX1000 geprobeerd met 2 schroeven, buiten de case en in de case zonder schroeven. De SF750 laat het systeem niet crashen, enkel mijn game die dan draait freezed/crasht. Hierbij is de videokaart gewoon geïnstalleerd en deze werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48
Vderooij schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Ik heb de SX1000 geprobeerd met 2 schroeven, buiten de case en in de case zonder schroeven. De SF750 laat het systeem niet crashen, enkel mijn game die dan draait freezed/crasht. Hierbij is de videokaart gewoon geïnstalleerd en deze werkt ook gewoon.
Een specifieke game? Of meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Powerknop die blijft hangen?

Probeer eens te starten met een schroevendraaier

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Dagion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:23:
[...]

Een specifieke game? Of meerdere?
RDR2 en Far Cry6 tot nu toe allebei zelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vderooij
Nibbz schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:24:
Powerknop die blijft hangen?

Probeer eens te starten met een schroevendraaier
Ook al geprobeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 22:42
Heb je het moederbord al uit de kast gehaald en getest op bijvoorbeeld de doos?

Ik denk dat Dagion wel in de goede hoek zit, maar dat er misschien ergens tussen het mobo en de backplate, of de afstandhouders ofzo.

Ergens wordt er kortsluiting gemaakt op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:02:
Heb je het moederbord al uit de kast gehaald en getest op bijvoorbeeld de doos?

Ik denk dat Dagion wel in de goede hoek zit, maar dat er misschien ergens tussen het mobo en de backplate, of de afstandhouders ofzo.

Ergens wordt er kortsluiting gemaakt op een of andere manier.
Yes uiteraard ook al gedaan. Maar lijkt me dan dat de SF750 het ook niet zou moeten doen dan want die zit ook in de case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
De 6 pin op het moederbord is alleen nodig als je meerdere videokaarten hebt. Laat de 6 pin achterwege.
Probeer daarnaast met alleen de 8 pin voor de cpu.
En gebruik in eerste instantie alleen de originele Silverstone kabels. Pas als dat stabiel werkt de custom kabels gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Uszka op 01-02-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Uszka schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:11:
De 6 pin op het moederbord is alleen nodig als je meerdere videokaarten hebt. Laat de 6 pin achterwege.
Probeer daarnaast met alleen de 8 pin voor de cpu.
Voor zover ik weet is de 6 pin op het mobo voor extra Thunderbolt power zodat je een laptop tot 65 W kan opladen?

De cpu heeft 2x 8 pin op dit mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Vderooij schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Voor zover ik weet is de 6 pin op het mobo voor extra Thunderbolt power zodat je een laptop tot 65 W kan opladen?
Zou kunnen maar test ff zonder.
De cpu heeft 2x 8 pin op dit mobo...
Moet ook met een enkele 8 pin kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Uszka schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:
[...]

Zou kunnen maar test ff zonder.

[...]

Moet ook met een enkele 8 pin kunnen werken.
Ik draai nu sowieso zonder die 6 pin. Met 1 cpu draait ie nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
Is voeding niet simpelweg defect?.
De nieuwe bedoel ik dan DOA?

De 750 watt lijkt niet het vermogen te kunnen leveren om een 3090 aan te kunnen. Zeker in combinatie met de 12900k die ook wel wat lust.
Vandaar dat ie uitvalt als het systeem belast word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
freaky35 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:45:
Is voeding niet simpelweg defect?.
De nieuwe bedoel ik dan DOA?

De 750 watt lijkt niet het vermogen te kunnen leveren om een 3090 aan te kunnen. Zeker in combinatie met de 12900k die ook wel wat lust.
Jaa maar dat zou betekenen dat de SX1000 2x kapot geleverd is? Heb er 2 geprobeerd namelijk..

En inderdaad, bij belasting freezed de applicatie die ik dan gebruik.. vet irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:28
Vderooij schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Jaa maar dat zou betekenen dat de SX1000 2x kapot geleverd is? Heb er 2 geprobeerd namelijk..

En inderdaad, bij belasting freezed de applicatie die ik dan gebruik.. vet irritant..
Misschien slechte batch?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Vderooij schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Ik zou echt een ander merk type voeding proberen,ik heb hier een Corsair HX voeding die prima werkt met mijn 3080ti..

Als het systeem wel gewoon opstart met die 750 watt voeding ,dan lijkt me met het systeem verder niet wat aan de hand, maar dat er wat mis gaat met die nieuwe voeding.

Je systeem start nu nog steeds gewoon op met die 750 watt voeding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
iCore schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Misschien slechte batch?
Lijkt het inderdaad.. mega irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
freaky35 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Ik zou echt een ander merk type voeding proberen,ik heb hier een Corsair HX voeding die prima werkt met mijn 3080ti..

Als het systeem wel gewoon opstart met die 750 watt voeding ,dan lijkt me met het systeem verder niet wat aan de hand, maar dat er wat mis gaat met die nieuwe voeding.

Je systeem start nu nog steeds gewoon op met die 750 watt voeding toch?
Jaa het werkt nu ook redelijk prima, alleen te weinig watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Dan zou ik echt een ander merk/type kopen.

De Silverstone deze terug sturen en dan met een andere merk/type voeding opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
freaky35 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:48:
Dan zou ik echt een ander merk/type kopen.

De Silverstone deze terug sturen en dan met een andere merk/type voeding opnieuw proberen.
Alleen het probleem is dat er geen andere voeding is met zoveel watt.. Het moet een SFX voeding zijn namelijk.. en die van coolermaster heeft slechte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Dan heb je weinig keus over vermoed ik,

Die SFX voedingen zijn dus geen goede combi met dit soort hardware?

Ik ben benieuwt wat je gaat doen nu,ik zie weinig mogelijkheden anders dan.
Een andere kast met ATX voeding.

Of nummer 3 proberen van deze Silverstone proberen( betwijfel of dat zinvol is persoonlijk )of iemand moet nog een goede voeding weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
freaky35 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:45:

Probleem met de SF750 in een dergelijk systeem is dat de capaciteit van de secundaire kant in de voeding te beperkt is om pieken op te vangen. Iets waar meer SFX mee kampen omdat de ruimte in de voeding te beperkt is voor grotere en/of meer caps. SFX-L is dan een betere optie maar als die het niet doen houdt het op. Zou overigens wel heel toevallig zijn dat 2 identieke voedingen DOA zijn. Ik ben nog steeds van mening dat er iets anders niet klopt.
Vderooij schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Alleen het probleem is dat er geen andere voeding is met zoveel watt.. Het moet een SFX voeding zijn namelijk.. en die van coolermaster heeft slechte reviews.
Enige nadeel van de CM is het geluidsniveau. Dat is bij lage belasting al hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Uszka schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Probleem met de SF750 in een dergelijk systeem is dat de capaciteit van de secundaire kant in de voeding te beperkt is om pieken op te vangen. Iets waar meer SFX mee kampen omdat de ruimte in de voeding te beperkt is voor grotere en/of meer caps. SFX-L is dan een betere optie maar als die het niet doen houdt het op. Zou overigens wel heel toevallig zijn dat 2 identieke voedingen DOA zijn. Ik ben nog steeds van mening dat er iets anders niet klopt.

[...]

Enige nadeel van de CM is het geluidsniveau. Dat is bij lage belasting al hoog.
Jaa precies, maar wat zou er dan nog meer niet kunnen kloppen? Heb voor mn gevoel alles al getest..

Ja en dat wil ik juist niet.. Wil mn pc stil houden...

Enige waar ik verder nog mee struggle is de fan curve.. Wellicht dat iemand van jullie daar ook verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Vderooij schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:44:

Enige waar ik verder nog mee struggle is de fan curve.. Wellicht dat iemand van jullie daar ook verstand van heeft?
Het fanprofiel van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Van m’n cpu cooler. Wanneer ik een programma start dat veel vraagt van de cpu dan gaat deze meteen volop draaien.. heb het geprobeerd aan te passen in de Bios, in NZXT CAM en in de Lian li Unifan software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Wat voor stekker zit er aan die fan van die cpu, een 3 pins of 4 pins stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
freaky35 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:54:
Wat voor stekker zit er aan die fan van die cpu, een 3 pins of 4 pins stekker?
Er zitten 9 Lian li fans gekoppeld aan 1 Lian li hub, deze zit op de chassis fan. De 2 cpu fans zitten gekoppeld aan de waterkoeler, deze zit op de cpu_fan aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ik bedoelde de stekker die aan de fan zelf zit, die je op het moederbord geplugd hebt🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Gaat hij echt uit, of herstart hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
freaky35 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:23:
Ik bedoelde de stekker die aan de fan zelf zit, die je op het moederbord geplugd hebt🙂
Er gaan geen fans op het mobo. Alle lian li fans gaan in een hub. Die hub zit op de CHA_fan aangesloten. Maar het probleem zit hem juist in de CPU_fan, deze maakt al lawaai bij het opstarten van chrome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
ksi schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:34:
Gaat hij echt uit, of herstart hij?
Echt uit, hij gaat nooit aan met de silverstone PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Vderooij schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Er gaan geen fans op het mobo. Alle lian li fans gaan in een hub. Die hub zit op de CHA_fan aangesloten. Maar het probleem zit hem juist in de CPU_fan, deze maakt al lawaai bij het opstarten van chrome..
Wordt die hub gevoed door een sata vanuit de voeding?

Zitten de fans of de pomp van de AIO op CPU_FAN aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Uszka schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:23:
[...]

Wordt die hub gevoed door een sata vanuit de voeding?

Zitten de fans of de pomp van de AIO op CPU_FAN aangesloten?
Yes sata vanuit de voeding. En die fans zitten inderdaad op de AIO en die zit weer op de CPU_fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Vderooij schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:27:
[...]

Yes sata vanuit de voeding. En die fans zitten inderdaad op de AIO en die zit weer op de CPU_fan.
Pomp en fans zitten met een splitter op CPU_FAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Uszka schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Pomp en fans zitten met een splitter op CPU_FAN?
Nee deze AIO (Kraken Z53) heeft meerdere kabels uit de pomp komen. 1 ervan heeft 3 fanheaders, daar zitten 2 fans op aan de ene kant van de radiator. Deze zelfde kabel heeft ook een uiteinde om op een fan pin te doen, die zit op de CPU_fan. Aan de andere kant van de radiator zitten 2 unifans. De radiator is dus gesandwitcht tussen 4 fans. Ik kan eventueel foto's sturen van het systeem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Zet sowieso maar eens een paar foto’s als je wilt in dit topic , zeker ook van de fan setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
freaky35 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:13:
Zet sowieso maar eens een paar foto’s als je wilt in dit topic , zeker ook van de fan setup.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tu3Q0RLxPcl4cgGE9femBeWEd9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3gUOKZ3QLLWuALngSgCWa6p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpqO_JoP-DJMhtA667b1sxkATcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvhR50B5KkkGJTX1AYUGayeC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgn26yxE0BfNyZNUZYhGHmctRcQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdAQOIt9OuYqJAwE2JoAYn59.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItKTzk_sImOd7vMVuVrj2xEgCQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRXn1NHoOAiM1nEooycmHZwN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Bottom : 3 intake
Top : 3 exhaust
Rear 1 x exhaust
Side/back 2 intake voor de radiator en 2 intake erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Ohja en let niet op de GPU kabels, die zien er dus niet uit omdat ik geen juiste extensions heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Ik heb inmiddels ook een Kraken Z73 besteld, ik ga 3 fans aan de bovenkant gebruiken om de CPU te koelen ipv de 2 aan de achter/zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ik wou meer kijken ook hoe alles aangesloten zit, echter kan het wat lastig zien op de foto's helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
freaky35 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:59:
Ik wou meer kijken ook hoe alles aangesloten zit, echter kan het wat lastig zien op de foto's helaas
Waar wil je graag foto's van? Ik ga hem vanmiddag waarschijnlijk helemaal uit elkaar halen dus kan goede foto's maken dan. En daarna alles uiteraard weer goed aanslutiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Ik vermoed dat freaky35 wil bekijken hoe je de fans hebt aangesloten (en op CPU-fan header mobo)

Ik heb zelf gisteren even de handleiding bekeken, en volgens mij kun je daar weinig verkeerd mee doen qua aansluitingen. En zoals ik je beschrijving gelezen hebt, klopt dat wel qua kabeltjes/connectors.

Maar: omdat de PSU helemaal niet aangaat is inderdaad kortsluiting te vermoeden, maar dan zou dat aan de voeding zelf moeten liggen. Dit heb je zelf al uitgesloten door een andere voeding te gebruiken.
Ik heb zelf even geen ideen...

Tenzij kortsluiting detecteren met een multimeter? (kan dat uberhaupt?)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 37334 op 03-02-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Anoniem: 37334 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:57:
Ik vermoed dat freaky35 wil bekijken hoe je de fans hebt aangesloten (en op CPU-fan header mobo)

Ik heb zelf gisteren even de handleiding bekeken, en volgens mij kun je daar weinig verkeerd mee doen qua aansluitingen. En zoals ik je beschrijving gelezen hebt, klopt dat wel qua kabeltjes/connectors.

Maar: omdat de PSU helemaal niet aangaat is inderdaad kortsluiting te vermoeden, maar dan zou dat aan de voeding zelf moeten liggen. Dit heb je zelf al uitgesloten door een andere voeding te gebruiken.

Ik heb een 3e SX1000 besteld welke morgen binnen komt. Ik ga de pc helemaal uit elkaar halen en vanaf het begin opnieuw opbouwen en continu testen tijdens het bouwen.

Raden jullie hier aan om de fans van de cpu een aparte hub te geven? Dan kan ik de unifan hub aansluiten op de cpu pomp. De andere fans blijven dan op de huidige hub zitten. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Het gebruiken van de unifan hub voor de cpu pomp. Heeft dat gevolgen voor, of is er de mogelijkheid om het toerental van de pomp te regelen?

Ik heb zelf weinig ervaring met wc/rads enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Anoniem: 37334 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:22:
Het gebruiken van de unifan hub voor de cpu pomp. Heeft dat gevolgen voor, of is er de mogelijkheid om het toerental van de pomp te regelen?

Ik heb zelf weinig ervaring met wc/rads enzo.
Yes met die unifan hub kan je de snelheid aanpassen. Anders zou ik niet weten welke fans ik dan op de AIO moet aanluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Anoniem: 37334 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:57:

Dit inderdaad :) ,wou vooral kijken hoe alles aangesloten i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Vderooij schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Ik heb een 3e SX1000 besteld welke morgen binnen komt. Ik ga de pc helemaal uit elkaar halen en vanaf het begin opnieuw opbouwen en continu testen tijdens het bouwen.

Raden jullie hier aan om de fans van de cpu een aparte hub te geven? Dan kan ik de unifan hub aansluiten op de cpu pomp. De andere fans blijven dan op de huidige hub zitten. Ik hoor het graag.
Ben heel benieuwt of je wat vind ,ik hoop het wel in elk geval, dat je probleem ermee opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Vderooij schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:57:
Ohja en let niet op de GPU kabels, die zien er dus niet uit omdat ik geen juiste extensions heb!
Extensions? Gebruik je extensions met de Silverstone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Uszka schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Extensions? Gebruik je extensions met de Silverstone?
Nog niet, maar dat is wel de bedoeling.

Heb vandaag mijn 3e Silverstone binnen gekregen en deze lijkt nu eindelijk te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
freaky35 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:15:
[...]

Dit inderdaad :) ,wou vooral kijken hoe alles aangesloten i :)
Kan helaas geen foto meer sturen, hij ligt nu helemaal uit elkaar! Maar lijkt tot nu toe opzich te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Misschien zijn die extensions juist wel het probleem, volgens mij kunnen die niet zomaar samen met elke voeding. Dus kijk daar goed mee uit.

En zou mooi zijn als ie nu werkt🙂👍

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 03-02-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Vderooij schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Nog niet, maar dat is wel de bedoeling.

Heb vandaag mijn 3e Silverstone binnen gekregen en deze lijkt nu eindelijk te werken!
Extensions is niet aan te raden met high-end hardware. Extensioins maken de kabel langer. Meer lengte betekent meer weerstand en meer weerstand is aan lager voltage aan het einde van de kabel. Hoe hoger de belasting des te lager dat voltage wordt met een crash van de videokaart tot gevolg. Neem met een modulaire voeding altijd vervangende kabels ipv extensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Uszka schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Extensions is niet aan te raden met high-end hardware. Extensioins maken de kabel langer. Meer lengte betekent meer weerstand en meer weerstand is aan lager voltage aan het einde van de kabel. Hoe hoger de belasting des te lager dat voltage wordt met een crash van de videokaart tot gevolg. Neem met een modulaire voeding altijd vervangende kabels ipv extensions.
Ik had vervangende kabels gekocht, maar toen deed de psu het niet.. denk dat het achteraf dus niet aan die kabels lag helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
En werkt het nu goed.?🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vderooij
Hij staat nog niet helemaal in elkaar, maar de testjes tot nu toe zijn veelbelovend :)
Pagina: 1