Updates:
Update 24-jan-2023 Plan 2023.
ecn1985 in "Zonnepanelen advies gevraagd."
Update 09-mrt Test plaatsen leihaak.
Update 22-feb Onderzoeken om zelf panelen te leggen.
Update 10-feb Offerte ontvangen.
Hej,
Al enige tijd lees ik met veel plezier mee, en ik ben me ook in het verdiepen voor het aankopen van een PV installatie.
Afwijkende situatie hierbij is dat wij helaas voor zonnepanelen een leiendak hebben en het plaatsen hiervan dus wat complexer zal worden.
Voor deze situatie heb ik contact opgenomen met een leidekker en deze geeft aan de haken voor de zonnepanelen te kunnen plaatsen nav het legplan van een zonnepanelen installateur.
Kosten hiervan zijn op het moment nog niet duidelijk.
Ik wil om het overzichtelijk te houden de kosten van de installatie loskoppelen van de kosten voor plaatsen leihaken.
Morgen komt de eerste partij langs voor een offerte. Ik zie in meerdere topics complete daken uitgewerkt in sunydesign, helaas ben ik hier niet zo handig in
Ik ben vooral benieuwd naar de inzichten van anderen en na het ontvangen van de offertes zou ik deze graag voorleggen in dit topic.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn situatie, bij op of aanmerkingen hoor ik het graag.
Erwin:fill(white):strip_exif()/f/image/t2xoCE9VQwKAFOGJpqXYbtgY.png?f=user_large)
Overzichts foto
/f/image/l8el3zTbVRb8Oz2r2Lgb1p70.png?f=fotoalbum_large)
Achterkant huis, Schoorsteen staat in het midden van het dak en is 900 breed, pijpje steek 100 uit vanaf nok.
/f/image/as3yIODKIfdyuitlE3fTA3T2.png?f=fotoalbum_large)
Voorkant huis
hellingsgraad: 35.5
Beschikbare (dak)ruimte 900X460 excl overstek
Plat dak wat voorbij achterzijde huis steekt: 320 x 250
Update 24-jan-2023 Plan 2023.
Update 09-mrt Test plaatsen leihaak.
Update 22-feb Onderzoeken om zelf panelen te leggen.
Update 10-feb Offerte ontvangen.
Hej,
Al enige tijd lees ik met veel plezier mee, en ik ben me ook in het verdiepen voor het aankopen van een PV installatie.
Afwijkende situatie hierbij is dat wij helaas voor zonnepanelen een leiendak hebben en het plaatsen hiervan dus wat complexer zal worden.
Voor deze situatie heb ik contact opgenomen met een leidekker en deze geeft aan de haken voor de zonnepanelen te kunnen plaatsen nav het legplan van een zonnepanelen installateur.
Kosten hiervan zijn op het moment nog niet duidelijk.
Ik wil om het overzichtelijk te houden de kosten van de installatie loskoppelen van de kosten voor plaatsen leihaken.
Morgen komt de eerste partij langs voor een offerte. Ik zie in meerdere topics complete daken uitgewerkt in sunydesign, helaas ben ik hier niet zo handig in

Ik ben vooral benieuwd naar de inzichten van anderen en na het ontvangen van de offertes zou ik deze graag voorleggen in dit topic.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn situatie, bij op of aanmerkingen hoor ik het graag.
Erwin
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/t2xoCE9VQwKAFOGJpqXYbtgY.png?f=user_large)
Overzichts foto
/f/image/l8el3zTbVRb8Oz2r2Lgb1p70.png?f=fotoalbum_large)
Achterkant huis, Schoorsteen staat in het midden van het dak en is 900 breed, pijpje steek 100 uit vanaf nok.
/f/image/as3yIODKIfdyuitlE3fTA3T2.png?f=fotoalbum_large)
Voorkant huis
Beschikbare (dak)ruimte
orientatie: zuidenhellingsgraad: 35.5
Beschikbare (dak)ruimte 900X460 excl overstek
Plat dak wat voorbij achterzijde huis steekt: 320 x 250
Schaduw
nee geen schaduwJaarverbruik
Jaarverbruik 2021: 4800 kwh. plannen voor warmtepomp en gasloos. Verwachting tussen 7000/8000kwh verbruik.Huidige elektriciteitsaansluiting
3 faseBudget en doel
Budget max 10k?. Wil zoveel mogelijk zonnepanelen plaatsen op het dakoppervlak op het zuiden gelegen. Voorzijde huis voorkeur WAF om geen panelen te plaatsen.Wie gaat het project uitvoeren
Laten doen.Bijhouden van data
Ben tevreden met minimale informatie.Reeds verkregen offertes
Morgen komt de 1e partij langs voor panelen en hierna wordt het legplan gedeeld met de leidekker om zo een complete offerte te ontvangen. Voor inzichtelijkheid verzoek om deze te splitsen.Regio
Noord-Brabant[ Voor 19% gewijzigd door ecn1985 op 24-01-2023 11:13 ]
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3