Onlangs heb ik een ROTEL RA-05 overgenomen via MP. Ontvangen, aangesloten en gelijk luisteren. De muziek klinkt zoals ik het had verwacht. Precies, strak, neutraal en gedetailleerd. Maar wat ik niet had verwacht, is het saaie karakter. Er zit geen ziel in. Geen dynamiek, geen muzikaliteit, maar laid back en misschien een beetje teleurstellend. Nou heb ik ook best wel matige speakers aangesloten - Mordaunt Short 904i, maar mijn Marantz pm6006 die ik beneden heb staan wist er toch behoorlijk meer uit te persen. De muziek was meeslepend en vulde de kamer beter. De ROTEL klinkt te klinisch.
Komt dit toch door de wat lagere wattage (45W)? Dat de ROTEL moeite heeft om de speakers aan te sturen? Of kan het gewoon een slechte match zijn en klinkt een setje Tannoy's bijv levendiger?
Ik vind het detail dat de ROTEL levert wel verbazingwekkend goed. Ik zou er alleen graag wat meer levendigheid uit willen halen.
Komt dit toch door de wat lagere wattage (45W)? Dat de ROTEL moeite heeft om de speakers aan te sturen? Of kan het gewoon een slechte match zijn en klinkt een setje Tannoy's bijv levendiger?
Ik vind het detail dat de ROTEL levert wel verbazingwekkend goed. Ik zou er alleen graag wat meer levendigheid uit willen halen.