Toon posts:

[PC] Iemand die weet hoe ik Watchdogs Legion werkend krijg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-01 00:19
Hallo,
Zoals de titel het al zegt , ik heb recent Watchdogs legion aangeschaft voor de pc maar het spel blijft maar crashen tijdens het opstarten.
Zeer soms lukt het wel om het spel spelende te krijgen , en dan gaat alles goed , maar ik denk dat dit maar 1 op de 15 pogingen is dat het mij lukt.
Het probleem zit hem in het opstarten.
Ik zie even flash screen , vervolgens een geheel zwart scherm (wat normaal is) , maar ipv doorladen klap ik weer terug naar mn desktop.

Er is veel hierover te vinden via Google , maar helaas heeft niets aan oplossingen bij mij nog gewerkt.
Zou erg leuk zijn als ik het spel toch draaiende weet te krijgen , en ik hoop dat iemand hier de gouden tip voor mij heeft.
Wat ik zelf al geprobeerd heb is best veel , en ik zal vast wat dingen vergeten , maar hieronder een korte opsomming van wat ik zelf al geprobeerd heb.

Specs: i9 12900 , RTX 3080TI , 16GB ram , Win 10 (geheel geupdate)

-Windows staat er net 2 weken op
-Alle drivers , inclusief windows zelf , zijn geupdate..Nvidia drivers opnieuw geinstalleerd
-Spel opnieuw geinstalleerd , Ubisoft connect opnieuw geinstalleerd
-Cache geheugen legen van Ubisoft connect
-Ubisoft connect en Watchdogs als admin opstarten
-Overlay van Nvidia uitgezet
-Antivirus uitgezet
-Dx12 opnieuw geinstalleerd
-Microsoft Visual C opnieuw geinstalleerd
-Pc en Grafische kaart zijn niet overklocked
-Opstarten in Dx11 werkt , maar dit is natuurlijk niet wat ik wil als oplossing..ik wil het spel juist met Raytracing kunnen spelen (het lijkt hem dus te zitten in DX12 wat veel andere spelers ook aangeven)

Als iemand dit probleem herkent en nog een sugestie heeft , ik hoor hem zeer graag _/-\o_

Alle reacties

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:06
Al gelogd bij Ubisupport? werd ik vroeger altijd wel goed geholpen

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 20:20

KipCurreh

Nightcrawler

Ik weet niet of het iets is, maar ik herinnerde mij iets soortgelijks bij The Division 2.
Aangezien het beide Ubi games zijn, is het misschien wel waard om te proberen (?)
When playing on DX12 I was crashing about once every 30 minutes. Until I did some digging around for certain fixes. One that has worked for me and I played for 6 hours without crashing.

1: Find the location of your 'TheDivision2.exe" application

2: Right click it and Select properties

3: Click on the Tab labeled "Compatibility"

4: Check the box that says "Disable full screen optimizations"

5: Click on "Change high DPI settings"

6: Check the box that says "Override high DPI scaling behavior. Scaling performed by."

7: Select "Application" in the drop down box. Click ok

Then make sure next time you boot up Division that DX12 is on and that you restarted the game.
Gewoon Division2 vervangen door Watch Dogs denk ik dan ? ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• melly
AntiChrist7 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:28:
Al gelogd bij Ubisupport? werd ik vroeger altijd wel goed geholpen
Nee, ik was het van plan, maar ik moest dan ook twee logs mee sturen. En hier haakte ik af.
Moet eerlijk zeggen dat ik op forums dit probleem meer hoor, en de hulp die door Ubisoft daar aangeboden werd was vrij algemeen en standaart. Ubisoft benaderen als optie staat hierom een beetje onderaan m'n lijst.
Gewoon Division2 vervangen door Watch Dogs denk ik dan ? ;)
Dank, ga het vanavond proberen 👍🏻
Edit: helaas, geen succes

Edit2: begin wat gefrustreerd te raken en heb windows 10 opnieuw geïnstalleerd.
Het enige wat er nu op staat is dus win10 (geupdate), nieuwste Nvidia driver en Ubisoft connect en het spel (die ik ook maar opnieuw gedownload heb)...
En nog krijg ik het spel niet gestart 😳 (had ergens verwacht dat het nu wel lukken zou)
Heeft het nog zin om Win11 te proberen?

[Voor 35% gewijzigd door melly op 01-02-2022 17:28]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 19:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou zeggen: UboSift support en als het niet lukt een refund?
Zonde van al die tijd die je in een brakke titel moet stoppen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• melly
Nyarlathotep schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:38:
Ik zou zeggen: UboSift support en als het niet lukt een refund?
Zonde van al die tijd die je in een brakke titel moet stoppen.
Is idd een optie, maar nou net niet datgene wat ik voor ogen heb ☹️

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:06
melly schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Nee, ik was het van plan, maar ik moest dan ook twee logs mee sturen. En hier haakte ik af.
Moet eerlijk zeggen dat ik op forums dit probleem meer hoor, en de hulp die door Ubisoft daar aangeboden werd was vrij algemeen en standaart. Ubisoft benaderen als optie staat hierom een beetje onderaan m'n lijst.
Dat is toch gewoon je dxdiag?

ik bedoel, ze kunnen al veel info halen van je pc door akkoord te gaan et hun launcher :p

Je kan oo ktegelijkertijd op het ubisoft/watch dogs forum proberen, hopen dat er daar meer mensen zijn

• melly
AntiChrist7 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Dat is toch gewoon je dxdiag?

ik bedoel, ze kunnen al veel info halen van je pc door akkoord te gaan et hun launcher :p

Je kan oo ktegelijkertijd op het ubisoft/watch dogs forum proberen, hopen dat er daar meer mensen zijn
Weet even niet meer welke logs ik mee moest sturen met het klachten formulier. Had eerlijk gezegd gehoopt her zelf op te kunnen lossen, maar ik denk dat ik er niet aan ontkom om toch Ubisoft te benaderen.

Dat forum is een goeie. Had ik niet aan gedacht 👍🏻

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 19:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat moedigen we hier op Tweakers niet aan :)

[Voor 84% gewijzigd door BM op 02-02-2022 09:45]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
melly schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Weet even niet meer welke logs ik mee moest sturen met het klachten formulier. Had eerlijk gezegd gehoopt her zelf op te kunnen lossen, maar ik denk dat ik er niet aan ontkom om toch Ubisoft te benaderen.

Dat forum is een goeie. Had ik niet aan gedacht 👍🏻
Zonder logs kunnen zij ook niets. Staat er iets in je windows logs ?

[Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 02-02-2022 09:09]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee