Hallo!
Ik heb laatst met geluk een RTX 3050 kunnen bestellen, ik was al enige tijd opzoek naar een GPU maar de prijzen hielpen hier niet echt bij. Kunnen jullie mij vertellen wat ik nodig heb om mijn huidige kaart te vervangen met een 3050? Denk hierbij aan wat voor een CPU koeling, en is de PSU/Moederboard voldoende? Momenteel zit er een full custom waterkoeling loop in. Deze is erg oud en maakt een zooi lawaai. Ik heb niet de kennis om dit te kunnen onderhouden dus wil graag deze vervangen met een airkoeling.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en films/streams kijken. Misschien cyberpunk uitproberen zodra die wat maanden uit is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet van plan veel geld uit te geven, niet meer dan 300 als er zichtbare upgrades beschikbaar zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU Cooling, ervan uitgaan dat huidige componenten voldoende zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang ze maar compitable zijn
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag kom ik erachter welke componenten ik het beste kan vervangen. Wat is slim (en goedkoop) om meteen ook te upgraden?
Misschien (?) handige data over huidig systeem:
Oude videokaart: AMD Radeon R9 200 / HD 7900 Series
RAM: 16GB
BIOS Date: 02/15/16 17:08:38 Ver: V1.12B0
Ik heb laatst met geluk een RTX 3050 kunnen bestellen, ik was al enige tijd opzoek naar een GPU maar de prijzen hielpen hier niet echt bij. Kunnen jullie mij vertellen wat ik nodig heb om mijn huidige kaart te vervangen met een 3050? Denk hierbij aan wat voor een CPU koeling, en is de PSU/Moederboard voldoende? Momenteel zit er een full custom waterkoeling loop in. Deze is erg oud en maakt een zooi lawaai. Ik heb niet de kennis om dit te kunnen onderhouden dus wil graag deze vervangen met een airkoeling.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en films/streams kijken. Misschien cyberpunk uitproberen zodra die wat maanden uit is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet van plan veel geld uit te geven, niet meer dan 300 als er zichtbare upgrades beschikbaar zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU Cooling, ervan uitgaan dat huidige componenten voldoende zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang ze maar compitable zijn
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag kom ik erachter welke componenten ik het beste kan vervangen. Wat is slim (en goedkoop) om meteen ook te upgraden?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4690K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI Z97M-G43 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G | € 599,- | € 599,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 599,- |
Misschien (?) handige data over huidig systeem:
Oude videokaart: AMD Radeon R9 200 / HD 7900 Series
RAM: 16GB
BIOS Date: 02/15/16 17:08:38 Ver: V1.12B0
[Voor 8% gewijzigd door Josri op 31-01-2022 17:40]