Vloer met opbergruimte eronder in kelderkast. Hoe te maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-01 20:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Fk4vm5HYIrHF3If55hsy_chQ6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AJDvVT4lMAgeiAeMPU8kaXu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb in mijn nieuwe huis een kelderkast, die best diep is. Links (met de cirkel er omheen) is de drempel en vanaf daar gaat het zo'n 70cm naar beneden. Ik zou eigenlijk graag een vloertje in de kelderkast hebben zodat het niet zo'n diepe afstap is (met een kleine rondlopen is dat niet zo veilig) maar dan verlies ik nogal wat opbergruimte.

Zouden jullie eens mee kunnen denken over een oplossing om er toch een vloertje in te plaatsen, maar waarbij ik ook nog vrij makkelijk bij de ruimte eronder kan waar ik dan spullen op kan slaan die ik maar zelden gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:09
een hele simpele gedachte:

kist met deksel neerzetten/maken? Of twee deksels? dus gewoon lekker betimmeren/vloertje maken en daar dan een paar bakken op maken met scharnieren en een luikje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, een simpele bekisting met luiken zou hier prima werken waardoor je optimaal van de ruimte gebruik kan maken. Alleen even opletten met de gasaansluiting.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
En daarmee bedoel jullie een vlakke plaat, die aan de zijkanten rust op opstaande palen, met daarin scharnierluiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:41
Ik zou eerder een (open) trap(je) maken. Als je er een luik in maakt kun je niets meer op de vloer zetten of je moet altijd alles weghalen voor je de het luik kunt openen. En maak een slot op de deur (als dat er nog niet is) zodat kleine kinderen er niet zomaar in kunnen.

Kan alleen lastig inschatten of er ruimte genoeg is voor een trap.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 21:35

Timple

In een soortgelijke kast hebben mijn ouders een open wenteltrap(je).

De ruimte ben je niet volledig kwijt, want je kan dan wel bij de hogere schappen komen. Al kan dit met het kisten-idee natuurlijk ook.

Wijnflessen ofzo kun je nog prima onder de trap kwijt. Beetje koeler dan het huis en te pakken via de opening in de treden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wij hebben precies zo'n kelderkast, maar dan zonder gasmeter en met een Duitse kluis erin uit WO2. Een trapje past net, maar het is zo krap, dat je maar vrij ondiepe planken aan de muur kunt hangen om dingen op te zetten. Het trapje af wordt dan al echt heel erg oncomfortabel. Past allemaal maar net.

Die kluis is er bij ons in de oorlog met behulp van de zwaartekracht ingegaan en ik heb geen idee hoe we die er uit zouden moeten halen. Die laten we dus maar gewoon staan.

Wij gaan dus ook een verhoogde vloer erin maken, als we zover zijn dat we de kelderkast aan gaan pakken. 2 luikjes erin, zodat je toch nog wat niet heel vaak gebruikte spullen op kunt slaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:05

BCC

Ik heb zo’n kast van handigekasten.nl . Werkt perfect al kreeg ik het idee dat de monteurs niet zo tevreden waren met hun baas (erg hoge tijdsdruk)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

BCC schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:53:
Ik heb zo’n last van handigekasten.nl . Werkt perfect al kreeg ik het idee dat de monteurs niet zo tevreden waren met hun baas (erg hoge tijdsdruk)
Dan maak je hem toch zelf, als je zo'n last hebt van die toko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:01
Timple schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:47:
In een soortgelijke kast hebben mijn ouders een open wenteltrap(je).

De ruimte ben je niet volledig kwijt, want je kan dan wel bij de hogere schappen komen. Al kan dit met het kisten-idee natuurlijk ook.

Wijnflessen ofzo kun je nog prima onder de trap kwijt. Beetje koeler dan het huis en te pakken via de opening in de treden.
Precies dit heb ik ook, een trapje in de hoek bij de deur. Zo kun je naar beneden om de vloer te gebruiken, tegen de achterwand planken maken. Onder het trapje spullen en boven het trapje smalle planken.

Die deur goed dichthouden voorkomt dat kleine erin vallen en vallen van een trapje is minder hard dan 70cm ineen. Vergeet niet dat elk kind wel een keer valt, jij ben took wel eens gevallen. Daar leer je ook wat van.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:05

BCC

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:58:
[...]

Dan maak je hem toch zelf, als je zo'n last hebt van die toko?
😄 sorry dat was echt een domme typo van me - ik heb zo’n KAST :) de kast is handig - het is een kast in kast dus Henk-Jan de deur open doen en daarna de kast om er achter te komen. Bij mij zit de watermeter er achter.

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 01-02-2022 07:08 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 20:46

basvn

Breezand - NHN

No Hands schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:59:
[...]

Precies dit heb ik ook, een trapje in de hoek bij de deur. Zo kun je naar beneden om de vloer te gebruiken, tegen de achterwand planken maken. Onder het trapje spullen en boven het trapje smalle planken.
Hier ook een trapje in mijn kelder.

Als je de vloer gaat ophogen, ben je gelijk veel opbergruimte kwijt. Zeker hoe verder je naar achter gaat

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Myoo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dA9IYJ2CyhrKtCaxb2jxXZ3OV5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0j5P2o4ptNqHxXp6y9YbXZoj.jpg?f=fotoalbum_large

Om je een idee te geven hoe zo’n trapje er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Laatst online: 00:15

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Hoe ik het zou doen:

Rondom een rand maken van balkjes van ~40x60mm (lange kant verticaal).
Vastzetten in wanden met pluggen die 90mm in de steen/beton gaan h.o.h. 30cm
Er tussen h.o.h. 600mm dezelfde balkjes
Als de vochtigheid boven de 70% komt is het goed om de balkjes even in te smeren met rubber coating.

Bovenop het raamwerk kun je een gewone 18mm vloerplaat leggen. Laat deze opliggen op de tussenbalkjes (in losse segmenten). Neem deze dan wel zonder mes/groef verbinding en zet deze niet vast met schroeven.

Om een plaat weg te pakken kun je een gat van ~30-40mm boren om met je vinger de plaat op te tillen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
Ok dat ziet er overzichtelijk uit, dat moet ik denk ik wel kunnen. Dank voor de hulp allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:01
Myoo schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:54:
[Afbeelding]

Om je een idee te geven hoe zo’n trapje er uit ziet.
Zo heb ik het ook ja. Toen ik er kwam was er ook een vloertje ingemaakt, dat was superonhandig. Toen heb ik zelf zo een trapje gemaakt en dat is prima. Veilig bereikbaar en nuttige opbergruimte over.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1