Centralpoint bestellen als particulier

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 15:48
Centralpoint.be verkoopt enkel aan vennootschappen / zelfstandigen.

Ik heb een vriend wie zelfstandig is, kan ik met zijn ondernemingsnummer een gsm kopen op Centralpoint?

Daar heeft de Samsung Galaxy S21+ namelijk een serieuze korting momenteel.

Alvast bedankt om te reageren.

Cat linux.txt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gemmeke schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:58:

Ik heb een vriend wie zelfstandig is, kan ik met zijn ondernemingsnummer een gsm kopen op Centralpoint?

Nee, maar jouw vriend kan het wel kopen met zijn onderneming.
Echter moet je wel rekening houden dat ondernemers minder rechten hebben dan consumenten. Dit geldt volgens mij ook voor garantie.

Ik weet niet precies hoe de rechten in Belgie zijn, maar dat is wel even belangrijk om in gedachte te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik heb wel eens wat gekocht via centralpoint.nl als particulier.
Degene met wie ik contact had zei, vul gewoon 123456 in als kvk nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vergeet niet de garantie, als je koopt als consument v zakelijk !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:03
Ook als je gewoon een willekeurig nummer voor KVK invult zal je, lijkt mij, niet op consumentenwetgeving kunnen terugvallen bij problemen. Ook wet-koop-op-afstand zal dan niet gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jouw vriend kan het inkopen via zijn bedrijf en het vervolgens aan jou verkopen zonder hierop winst te maken. Hij krijgt de BTW van aankoop terug via zijn aangifte, en betaald BTW over het bedrag waarop hij het aan jou verkoopt. Onder de streep betaal je dus hetzelfde dan als je het direct bij Centralpoint zou kopen. Vervolgens is je vriend verantwoordelijk voor de garantie (en daarover kun je natuurlijk ook afspraken maken).

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 31-01-2022 17:18 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Is die serieuze korting incl. of excl. BTW? Sites gericht op de zakelijke markt hoeven namelijk niet verplicht de prijs incl. BTW neer te zetten. Dus verlekker je niet op de prijs zonder BTW, die moet er dan voor een particulier nog bij, dus wanneer jouw vriend met het bedrijf de telefoon aan jou doorverkoopt. Hij kan die BTW dan weer terugvragen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:10
Een aantal jaren terug heb ik daar, als particulier, diverse keren iets gekocht.
Volgens hun website kan dat nog steeds:
We bieden circa 255.000 producten met gerelateerde diensten aan bedrijven, de publieke sector en privépersonen. De verkoop in het boekjaar 2019/20 heeft zo’n 13,2 miljard Zweedse kronen opgeleverd. Iets meer dan 90 procent van de omzet kwam uit de zakelijke markt.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JukeboxBill schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:36:
Een aantal jaren terug heb ik daar, als particulier, diverse keren iets gekocht.
Volgens hun website kan dat nog steeds:

[...]
Volgens hun website verkopen ze *ergens* rechtstreeks aan consumenten. Dat doen ze in de Benelux al enkele jaren niet meer.

Dus: ofwel als bedrijf tegen zakelijke voorwaarden kopen (en dan tussen particulier en ander bedrijf iets regelen) of ergens anders waar wel aan consumenten verkocht wordt kopen.

Je kunt misschien de website zo ver krijgen iets aan je te leveren met een fictief KvK-nummer (of BE equivalent ervan), maar door dat te doen pleeg jefraude, en heb je zelf de koopovereenkomst geschonden op moment dat je je er akkoord mee verklaart. Mocht je ooit een geschil, of een garantiezaak krijgen, dan kun je een goede afloop vergeten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:21

M14

Als je dat doet, dan koop je waarschijnlijk zonder BTW. Centralpoint zal dit meenemen in hun BTW aangifte. Immers hebben ze geen BTW ontvangen die ze kunnen afdragen. Dit zal Belgie waarschijnlijk naar de Nederlandse Belastingdienst doorgeven en controleren of je vriend dat wel netjes heeft aangegeven. Maar je vriend weet van niks.Komt niet goed ;-).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik mis hier enige inzet om dit topic te openen in AZ, het topic is voorzien van voldoende antwoorden en daarmee gaat dit topic dan ook dicht.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.