applicatie voor registratie van alle hardware en software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlaara
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-02-2022
Mijn vraag
Beste mensen,

Graag zou ik advies willen over een applicatie die wij binnen ons bedrijf kunnen gebruiken voor de registratie van alle servers, hardware, software. Alle assets binnen het bedrijf. Het zou mooi zijn als er een integratie is met Azure ad omdat alle laptops, gebruikers, ipads, mobiele telefoons hier staan van ons. Wij registeren dit nu allemaal in een excel sheet maar dit is niet meer van deze tijd. Bestaat er een goeie applicatie die dit allemaal ondersteunt en makkelijk in gebruik is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-10 13:12
Wat je zoekt is een CMDB er zijn vele oplossingen voor. De juiste keuze hangt af van jullie ticketingsysteem (omdat deze daarmee meestal gekoppeld wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:04
Je kan kijken welke opties je ticket systeem biedt (zoals Topdesk en Service Delivery Manager), deze hebben mogelijk ook al CMDB aan boord. (eerste hit van google CMDB software: https://www.capterra.com/cmdb-software/)

Alternatief is zelf iets bouwen met database en tabellen en Apex/php/javascript front end en via scripts vullen (kost je wel redelijk wat tijd kan ik uit ervaring zeggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

En laat je goed voorlichten, niet alleen door de verkoopafdelingen, maar ook door gebruikers, want er zijn ook paketten waar niemand gelukkig van wordt - ik zal geen namen noemen....

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hebben jullie niet al een IT ticketing systeem? Veel van dat soort oplossingen hebben ook een CMDB feature die je beschikbaar hebt, of er al bij kunt kopen.

Advies is wel niet voor een eigen knutselwerk te gaan. Op korte termijn lijken bedrijven dat nog wel eens handig te vinden, maar op lange termijn kost het vaak meer omdat het onderhouden moet worden.

Als je nog meer features wilt is voor kleine bedrijven ook nog wel eens interessant om naar Lansweeper te kijken (die een ingebouwde CMDB heeft, maar nog andere voordelen.)