PIR sensor voor schakelen verlichting in kast

Pagina: 1
Acties:

• Danger.Mouse
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Voor een zelfgemaakte kast wil ik de verlichting daarin schakelen via een PIR sensor die, wanneer iemand binnen een afstand van 1m van de kast komt, de lampen inschakelt.

De sensor dient 230V te kunnen schakelen en instelbare parameters voor lichtgevoeligheid en inschakelafstand (+/- 1M) te hebben. Ook is het formaat belangrijk; hoe kleiner, hoe beter.

Weten mensen waar je dergelijke PIR sensoren kunt aanschaffen voor een leuke prijs?

grgr

D.M

:)

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:29
Die sensoren kosten rond de 15 euro, kijk op de gemiddelde elektronica webshop (of op de bekende platformen).

Heeft de kast deuren? Dan zou ik sensor aan de binnenkant plaatsen, gaat het licht alleen aan als het nodig is.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:34
Danger.Mouse schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:48:
Voor een zelfgemaakte kast wil ik de verlichting daarin schakelen via een PIR sensor die, wanneer iemand binnen een afstand van 1m van de kast komt, de lampen inschakelt.

De sensor dient 230V te kunnen schakelen en instelbare parameters voor lichtgevoeligheid en inschakelafstand (+/- 1M) te hebben. Ook is het formaat belangrijk; hoe kleiner, hoe beter.

Weten mensen waar je dergelijke PIR sensoren kunt aanschaffen voor een leuke prijs?

grgr

D.M

:)
Je hebt ook peertjes met inbebouwde sensor, wellicht het overwegen waard.