Offerte aangevraagd geluidswerend glas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:25
Hoi,
ik heb een offerte aangevraagd voor een nieuw kunststof kozijn met geluidswerend glas. Heb ook bij het inmeten duidelijk aangegeven dat de voornaamste reden om te vervangen geluidsoverlast is (van de 50km asfaltweg die plm 6 meter naast de woonkamer loopt).. Er zit nu een houten kozijn in met HR++ glas.

Ik heb een offerte aangeboden gekregen met dit glas:
33.2 helder/12/33.2 Low-E Soft - Superspacer Zwart - Ug 1.3

Wie kan mij iets zinnigs vertellen over dit glas? Werkt dit beter geluidswerend dan ons huidige HR++ glas? Ik probeer er op te Googlen maar kom daar ook niet echt mee verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:16
Wat is dit nou? :'(

Je hebt HR++ glas met waarschijnlijk een U-waarde van 1.1 Je krijgt HR++ glas aangeboden met een U-waarde van 1.3 Slechtere isolatie dus.

Gezien je voor kunststof gaat kun je het beste gaan voor triple glas met verschillende glasdiktes. Dus bijvoorbeeld 3.3.1-15-4-15-5. De drie verschillende glasdiktes zorgen voor de geluidsdemping doordat iedere glasdikte een verschillende geluidsfrequentie dempt. Het is daarbij erg belangrijk dat je geen ventilatieroosters neemt in de ramen aan die weg omdat je er anders een open verbinding in maakt en het geluidswerende effect weg is.

Let er ook op dat bij het plaatsen alle kieren rondom het kozijn netjes worden afgedicht. Een erg klein kiertje kan al tot gevolg hebben dat er alsnog veel geluid doorheen komt. Gezien het primair om geluidsdemping gaat is dit ook een erg belangrijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:25
Insert12 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:53:
Wat is dit nou? :'(

Je hebt HR++ glas met waarschijnlijk een U-waarde van 1.1 Je krijgt HR++ glas aangeboden met een U-waarde van 1.3 Slechtere isolatie dus.

Gezien je voor kunststof gaat kun je het beste gaan voor triple glas met verschillende glasdiktes. Dus bijvoorbeeld 3.3.1-15-4-15-5. De drie verschillende glasdiktes zorgen voor de geluidsdemping doordat iedere glasdikte een verschillende geluidsfrequentie dempt. Het is daarbij erg belangrijk dat je geen ventilatieroosters neemt in de ramen aan die weg omdat je er anders een open verbinding in maakt en het geluidswerende effect weg is.

Let er ook op dat bij het plaatsen alle kieren rondom het kozijn netjes worden afgedicht. Een erg klein kiertje kan al tot gevolg hebben dat er alsnog veel geluid doorheen komt. Gezien het primair om geluidsdemping gaat is dit ook een erg belangrijke factor.
Dank voor je reactie, idd wel bizar dat ons huidige HR++ glas beter isoleert.
Tripel glas is ook ter sprake gekomen, alleen toen hij later kwam inmeten voor de offerte zei hij dat de technische dienst had aangegeven dat gelaagd dubbel glas beter geluid zou isoleren.
Maar vervolgens zie ik amper specificaties in de offerte over het glas staan.
Ventilatieroosters komen er sowieso niet in :)
Ik heb nog een offerteaanvraag bij een andere partij lopen. Hopelijk komen die met een wat serieuzer voorstel. Onze buren hebben ook kozijnen en glas bij die partij aangeschaft, daarin zit dit glas: 44.2-16-*44.2.

Heeft iemand toevallig nog tips voor een goede geluidswerende glaszetter in de omgeving Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36
Slarno heeft 100% gelijk, ik vrees dat de gemiddelde glaszetter hier alleen weinig kennis over heeft. Ook ik heb nadrukkelijk om verschillende glasdiktes moeten vragen, deze kennis was bij de kozijnen leverancier helemaal onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid11
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:00
zjeeraar84 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Dank voor je reactie, idd wel bizar dat ons huidige HR++ glas beter isoleert.
Tripel glas is ook ter sprake gekomen, alleen toen hij later kwam inmeten voor de offerte zei hij dat de technische dienst had aangegeven dat gelaagd dubbel glas beter geluid zou isoleren.
Maar vervolgens zie ik amper specificaties in de offerte over het glas staan.
Ventilatieroosters komen er sowieso niet in :)
Ik heb nog een offerteaanvraag bij een andere partij lopen. Hopelijk komen die met een wat serieuzer voorstel. Onze buren hebben ook kozijnen en glas bij die partij aangeschaft, daarin zit dit glas: 44.2-16-*44.2.

Heeft iemand toevallig nog tips voor een goede geluidswerende glaszetter in de omgeving Rotterdam?
Driedubbelglas hoeft inderdaad niet beter geluid te isoleren dan goed dubbelglas. Thermische uiteraard wel. Kies voor verschillende glasdiktes inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
zjeeraar84 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:46:
Hoi,
ik heb een offerte aangevraagd voor een nieuw kunststof kozijn met geluidswerend glas. Heb ook bij het inmeten duidelijk aangegeven dat de voornaamste reden om te vervangen geluidsoverlast is (van de 50km asfaltweg die plm 6 meter naast de woonkamer loopt).. Er zit nu een houten kozijn in met HR++ glas.

Ik heb een offerte aangeboden gekregen met dit glas:
33.2 helder/12/33.2 Low-E Soft - Superspacer Zwart - Ug 1.3

Wie kan mij iets zinnigs vertellen over dit glas? Werkt dit beter geluidswerend dan ons huidige HR++ glas? Ik probeer er op te Googlen maar kom daar ook niet echt mee verder.
of het beter is is afhankelijk van wat er nu inzit, bij deuren en zijlichten wordt best vaak 33.1 sp 33.1 toegepast ivm de veiligheid voor geluid zou je eigenlijk 44.1 sp 33.1 willen hebben of 44.2 sp 33.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 14:44
@zjeeraar84
Deze leverancier heeft veel info op de site staan:
https://www.glaskoning.nl/dubbel-glas/geluidswerend-glas/
Pagina: 1