Toon posts:

In wat voor kast past dit? RX580 en Gigabyte Z370P D3 mobo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik zoek een?
Behuizing, kleiner dan ik nu heb, zeker minder diep. Die ik nu heb is 46cm diep. Wil minder Er moet echetr wel eem Gigabyte Z370P D3 mobo met een RX580 4GB gfx kaart inpassen. Optische drive is niet nodig, wel een 3.5 hdd. En de nodige vents

Wat is je budget?
150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Volslagen geen voorkeur voor merk, als het maar past.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie vraag 1

Beste antwoord (via maartend op 31-01-2022 14:55)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:03
Dat is een interessante in die zin dat Gigabyte AORUS Radeon RX 580 4GB geen lengte aangeeft, maar omdat het een twee ventilator kaart is schat ik dat hij minder dan 285 mm lang is (meet dit na @maartend !). Het Gigabyte Z370P D3 is een ATX moederbord, en je hebt een 3,5"bay nodig voor je HDD. Zoals @MachIV al aangeeft, zet dit in een filter, en kies ;). Als je er een paar uitgezocht hebt, evt. met nog wat aanpassingen in het filter kunnen we verder kijken naar de pro's en con's

Alle reacties

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-01 15:50
Welke kast heb je nu precies? Welk RX580 model is het precies? Welke (en hoeveel) andere onderdelen precies nog?

En wat heb je zelf al gevonden?

Wist je ook al dat je afmetingen als filter kan instellen in de pricewatch bij behuizingen?

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

• maartend
MachIV schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:19:
Welke kast heb je nu precies? Welk RX580 model is het precies? Welke (en hoeveel) andere onderdelen precies nog?

En wat heb je zelf al gevonden?

Wist je ook al dat je afmetingen als filter kan instellen in de pricewatch bij behuizingen?
Heb nu een grote kast, coolmaster. Maar komt nieuw mobo aan. En heb deze gfc card.https://tweakers.net/pricewatch/763757/gigabyte-aorus-radeon-rx-580-4gb.html
En verder moet er in wat ik aangaf ; hdd. En natuurlijk voeding, maar zit ook wel in kasten. En heb verder alles en niks gevonden, er is zoveel keuze en heb hier totaal geen kaas van gegeten. Heb al gefilterd op gfx kaart grootte en behuizing grootte, maar geen idee wat ik met d euitkomasten kan. Of het uberhaubt past.

Gaat trouwens om nieuw mobo combinatie

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-01 15:50
Welke coolermaster kast is het precies dan? Het is lastig een kleinere kast aan te bevelen als dit niet duidelijk is.

Verder is het ook lastig zonder de andere onderdelen te weten die er in moeten passen. Welk moederbord gaat het dan over? Degene die je noemt of is de nieuwe een andere? Welke CPU koeler? Hoeveel (kast)ventilatoren?

Als je de filters goed instelt moet het gewoon passen hoor. Wat maakt het voor jou lastig om een keuze te maken? Dat is wel handig om te weten. Anders blijven wij hier random kasten aanbevelen totdat je een keertje ja zegt. Dat maakt het niet heel anders dan de pricewatch resultaten.

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• martyw
Dat is een interessante in die zin dat Gigabyte AORUS Radeon RX 580 4GB geen lengte aangeeft, maar omdat het een twee ventilator kaart is schat ik dat hij minder dan 285 mm lang is (meet dit na @maartend !). Het Gigabyte Z370P D3 is een ATX moederbord, en je hebt een 3,5"bay nodig voor je HDD. Zoals @MachIV al aangeeft, zet dit in een filter, en kies ;). Als je er een paar uitgezocht hebt, evt. met nog wat aanpassingen in het filter kunnen we verder kijken naar de pro's en con's

• maartend
Heb nu een kast van rond de 46 diep. Dat wil ik liefst 6cm minder als dat kan. Maar zal eens voorbeelden zoeken en dan vragen hier of het kan

P.s. LEngte fgx card is dacht ik rond de 250. Kan me dit herinneren van een site

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:39
Iets als deze bijvoorbeeld:
pricewatch: Phanteks Eclipse P300 Zwart

• maartend
martyw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:54:
Ik vind zoiets als dit (en gelijkaardige kasten);
pricewatch: Raijintek Thetis Window (Zwart)

Weet je, het belangrijkste is dat het mobo er in past, de gfx card, veoding en 1 hdd. Rest is bijzaak wat er in moet. Mijn DVD-ding is bijv al in geen tijden open geweest, maar heb wel 3 bays daarvoor als ik wil.

Maar zou bovenstaande gaan? Of mis ik dan weer iets?

Hebbez ; kaartbreedte 23 cm volgens harwareinfo

• martyw
Qua CPU koeler passen de meesten wel (ik neem aan dat het om een luchtkoeler, en niet om waterkoeling gaat?). Een punt van aandacht is de voeding, als deze te lang is kan hij een videokaart in de weg zitten, zie https://www.techpowerup.com/review/raijintek-thetis/6.html

• maartend
martyw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:26:
Qua CPU koeler passen de meesten wel (ik neem aan dat het om een luchtkoeler, en niet om waterkoeling gaat?). Een punt van aandacht is de voeding, als deze te lang is kan hij een videokaart in de weg zitten, zie https://www.techpowerup.com/review/raijintek-thetis/6.html
Ik ga mijn voeding bekijken. Thnx

• maartend
Ok, mijn voorkeur gaat momenteel naar deze. Weet nog niet wat voor voeding ik heb, maar lijkt me een gewone, niet zeer bijzondere, voeding.

Is dit leuk voor standaard spul zoals gevraagd? pricewatch: Fractal Design Define C

Of deze, lijkt stiller. pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart

[Voor 21% gewijzigd door maartend op 31-01-2022 22:08]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee