Toon posts:

Oproep MSI k7t turbo gebruikers...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals algemeen bekend zijn de metingen qua temperatuur enorm onnauwkeurig, duiden veel te hoog aan...
Is er iemand in de zaal die dit mobo heeft, en zo'n toestelleke of zo'n tempsensor die enorm veel tweakers in hun case proppen. En die eveneens zo vriendelijk zou willen zijn om de vergelijking eens te maken tussen de temperatuur in de bios of via pc alert 3 en da sensorke.
Ik heb het niet, en niemand die'k ken, anders had'k hem dat eens rap afhandig gemaakt om te testen. Want'k wil nu eens duidelijkheid hebben hoeveel °C die dingen verkeerd aanduiden. Want bij MSI zwijgen ze uiteraard in alle talen...

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De mijne klopt altijd heel aardig. :P

Dit hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je de temperatuursensor in het midden van je socket zet. Als je deze tegen je processor laat drukken krijg je natuurlijk hele andere waardes dan dat ie er een eindje onder zweeft.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Ik heb ook een Turbo , en het verschil in win2k en win98 met dezelfde cool proggies was soms wel 15graden.

Verwijderd

kheb op 1 of andere review site gelezen dat het zo'n 5-6 graden te hoog is.
Kan geen url meer vinden helaas.

Ben trouwes wel erg benieuwd naar dit mobo!
/me gaat 'm morgen halen voor z'n nieuwe systeem

R.I.P. k6-3+ :'(

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb 2 van zulke moederbordjes inelkaar gezet, en gebruikte mbm (motherboard monitor) 5 en hmonitor, en volgens mij kloppen de waarden die dat programma doorgeeft wel aardig met die in het BIOS staat in PC Health.

In vergelijking met andere KT133A's zit dit moederbord inderdaad aan de hoge kant (net als de Asus), dus trek er maar 5-7 graden vanaf :) (kun je wat verder oc'en >:) )

Verder is het trouwens een prachtig moederbord, ik ga er vandaag zelf ook in halen om mijn P3-500 up te graden (met 50,- bijleggen)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Het ene MSI bord is het andere niet, zo had ik eerst een Duron 700 op 1.44 volt op dit mobo zitten, die werd 45 graden stressed.

Nu heeft mijn broertje die Duron op zijn MSI K7T Turbo op 1.6 volt en die wordt 35 graden stressed. Beetje vreemd, identieke coolers gebruikt.

Dit bewijst wel dat de ene tempsensor de ander niet is..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:19
Met dit weer en open case geeft Hardware Sensors Monitor dezelfde waardes aan als PC Health en krijg ik 43*C. Dichte case geeft 56*C met intake fan erbij in mijn HQ08.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:33
Ik denk dat er helemaal niets van klopt van de huidige manier van temp. meten bij AMD cpu's. Dat gedoe met die losse en ingebakken (in de socket) tempsensors is volgens mij zo onnauwkeurig als het maar kan.
Ik hoop dat de verbetering komt met de nieuwe morgan en palomino core met on die temp. sensor. Net als bij intel.
Ik zie het altijd zo, is de pc stabiel, dan zal de temp. ook wel in orde wezen. Ongeacht wat m'n bios, pc alert, mbm of wat dan ook zegt...

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Hmmm, het is idd waar dat de temps afwijken dan die temp sensor meld... onder win XP heb ik (full stressed continue) mijn proc met 55 graden draaien (duron 800@900). onder windows 2000 geeft ie 51 graden aan na een half uur (moet genoeg zijn voor een vergelijking). Dus de software zelf geeft al een afwijking, bij mij, van 4 graden. Maar ja, zolang het koeler is hoor je mij niet klagen :)

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Nou mijn k7t turbo is wel goed warm altijd, te warm naar mijn doen. Dus daar kan het ook aan liggen. Oh dat is fijn om te weten.

Wèh zedde gij??

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Lol, dat probleem heb ik dus ook nu, nouja net.
Heb het ook nog gepost in een topic Bios tempratuur instelling

Verwijderd

Nou komt ie,

ik heb er 2
eentje met een tb 800MHz
en eentje met een tb 1,2GHz(266)

de 800 wordt 52 graden C(stressed Win98)

de 1,2 wordt 69 graden C(stressed WinMe)

in w2k is dit op beide pc's 5 graden minder met pc alert(bijgelverde software) in mobo monitor wordt het "slechts"

46 resp. 63

het vershilt per proggie maar ik ga binnenkort eens een paar verschillende koelers testen, dan post ik het result wel hier!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hij kan beter te hoog aangeven dan te laag
Dat ze dit niet even fixxen met een bios update bij MSI vind ik wil vreemd
Maar de bios zal wel in de maak zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb sinds gisteren ook een k7t turbo en toen ik voor het eerst naar de temp. van mn athlon 1000 keek schrok ik wel ff.. idle 60 en stressed 70 :o Maar als ik aan het koelblok van mn koeler voel kun je hem bijna niet aanraken zo heet...

maar msi heeft er volgens mij wel iets over gezegd. Op hun site stond iets dat de sensor accurater was en dichter op de core zit zodat ie nog prexiezere resultaten geeft itt vorige mobo's..

[edit] zie:
http://www.msi.com.tw/support/faq/faq.php?model=MS-6330+V3.0
Question Why does my K7T Turbo temperature is higher compared to my K7T Pro2 or my boards from other manufacturer
Answer This is because the temperature detected by K7T Turbo is more accurate. K7T Turbo temperature detected would be higher compared to K7T Pro2 or other boards because K7T turbo uses the TOP TECH. TOP TECH is the gold color plastic strip on the board to detect the CPU temperature. This plastic strip touches directly the CPU while K7T Pro2 or other boards uses the resistor method which detect the CPU temperature via the air flow in between the resistor & the CPU

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 21:27

random

Lost his marbles

Op vrijdag 24 augustus 2001 00:57 schreef rick_h het volgende:
ik heb sinds gisteren ook een k7t turbo en toen ik voor het eerst naar de temp. van mn athlon 1000 keek schrok ik wel ff.. idle 60 en stressed 70 :o Maar als ik aan het koelblok van mn koeler voel kun je hem bijna niet aanraken zo heet...

maar msi heeft er volgens mij wel iets over gezegd. Op hun site stond iets dat de sensor accurater was en dichter op de core zit zodat ie nog prexiezere resultaten geeft itt vorige mobo's..
Zet je voltage in je bios eens wat lager, hielp bij mij ook een "beetje".
Hier heb ik met een standaard GHZje idle 42o, en stressed 47o. Als het waar is dat hij 5-6 graden teveel aangeeft, ben ik blij met mijn FOP32 :P

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:01 schreef turn het volgende:

[..]

Zet je voltage in je bios eens wat lager, hielp bij mij ook een "beetje".
Hier heb ik met een standaard GHZje idle 42o, en stressed 47o. Als het waar is dat hij 5-6 graden teveel aangeeft, ben ik blij met mijn FOP32 :P
ik heb ook een fop32.. en hoe moet het voltage dan staan? 1.8V ofzo?

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 21:27

random

Lost his marbles

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:06 schreef rick_h het volgende:

[..]

ik heb ook een fop32.. en hoe moet het voltage dan staan? 1.8V ofzo?
Ik heb hem 1.675 geloof ik, draait stabiel, en scheelde 12o, 'kheb hem in ieder geval op de laagste waarde staan nu :)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:11 schreef turn het volgende:

[..]

Ik heb hem 1.675 geloof ik, draait stabiel, en scheelde 12o, 'kheb hem in ieder geval op de laagste waarde staan nu :)
heb hem nu op 1.7V gezet.. we zullen zien :P

Verwijderd

Topicstarter
ben mij om zo'n digidoc5 geweest
cpu'tje (athlon1.2/266 ayhja met alpha pep66t + delta 60hp) wordt volgens digidoc 49.8°C, idle is dit 43°C
volgens mobo staat er 55° idle en 61° stressed
maw, het scheelt dus dik 10°C
ohja, voltage staat op standaard waarden, dus 1.79v
Pagina: 1