Klacht afwerking PVC-vloer en plinten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-02-2022
Hallo,

Afgelopen vrijdag zou onze vloer (incl. hoog opstaande plint) opgeleverd worden in onze nieuwbouwwoning. Helaas is dat niet gelukt. Na al eerder wat moeizame communicatie met het bedrijf is de eigenaar uiteindelijk zaterdag zelf gekomen om de plinten te plaatsen en het verder af te werken. Hier zijn we erg ontevreden over, maar weten niet wat wij het beste kunnen doen en of onze onvrede terecht is. Zelf hebben wij nauwelijks ervaring met verbouwingen en het is ons eerste huis.

situatieschets: vrijdag zou het opgeleverd worden, maar dat ging niet door. De mannen waren ineens vertrokken zonder een belletje of bericht. Uiteindelijk vrijdagavond de eigenaar gesproken: hij komt zaterdag het afmaken.
Zaterdag inderdaad aanwezig. Vriendelijk gesproken en hij zou nog 1 a 1,5 uur nodig hebben om het af te ronden. Wij komen na 1,5 uur terug. Aannemer vertrokken, huissleutel achtergelaten. Wij zijn erg ontevreden over het resultaat. Gister op de app contact gehad en hij komt ergens deze week langs om het nog af te maken.

Drie klachten zijn nu:
- de vloer is nergens afgekit (zie foto randen deurpost als voorbeeld);
- tijdens het egaliseren is op 4 (!) muren gemorst en hebben ze geprobeerd het schoon te maken. Hierdoor verfwerk beschadigd (muren zijn 2 weken geleden gedaan);
- de plinten vinden wij zeer slordig afgewerkt

Nu hebben wij het bedrijf de optie gegeven om het te herstellen, maar eerlijk gezegd hebben wij er weinig vertrouwen in. Wat kunnen wij nu het beste doen? Na aangegeven hebben dat wij niet akkoord gaan met de plinten gaf de eigenaar aan dat die inderdaad niet klaar zijn. Hij moest wachten tot de kit achter de plint droog was om het verder aan de bovenkant af te kitten. Dit leek ons een smoesje, want wij kunnen dit nergens terugvinden.

Hebben jullie ervaring in een dergelijke situatie en wat is het beste om te doen. Nogmaals, gezien de hele voorgeschiedenis hebben wij weinig vertrouwen in een goede afloop. Gelukkig hebben we 40% van de offerte nog niet betaald, dat scheelt.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en of onze onvrede terecht is?

Groetjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoa22fKevAR2GeIp8kE7N2uvTzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ni3MOYLPPgV4Rs0K0fjrOrbj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsJhyj8xBvfzh4-HyMDsgDDSucQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VhtP4FfOU6qLiIIC6qfq055.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bKquVAMSJMyKrkxlRLLEMWCtvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMc6SFwFLyi0vWxIq9ykr86M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PBou5Pb_zZ4_zgt7UGG0_6PTiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vklup7k068Eg8YmNzYpN4sHf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ds1QHUHdLuIv9tWml23oks08tvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CM4TLQpHuLpRUmYbve0Kh6Ww.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFTCozzD-5PM370muS7b9tZ4kzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNNvaNJRX8BXUdEW1eaKl70L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqMiuIW4PB5xVdCWKep_ugpHdMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FX1qqKv112Idgq74bSO46SUb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAmFdS_1pQL7dc6VgYr0Nos2al8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LDdFLZAd1T5t9btGsZO6WNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVs5ymoX-F1W7S1M6VFRHEiR7V4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1Cr0WfOJx4po2vnyyC5tZ5b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCy98GrjCEm3Wubt9ZNV1INndBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZ6zlb00l2Cay5TcfWsLZUsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0sUPtPVGQZgTMd8tX4e_sQLvWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEMnWyLwGiz1HVOgz3eviy3e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccjmBfRiaGsD8rig5l46KZdoweI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ve19yEk1FXhXl1549Xp6jsS3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2O2zumpGelbcoigEuamWl6Qm9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alOcRLNqCsUDiLXfj5BZeNsK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:34
dit is wel grote beun. waarvoor hebben jullie getekend? staat er iets in de voorwaarden?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
Je moet een bedrijf de kans geven om het te herstellen.

Dus ja je zal hem redelijk de kans moeten geven om het goed te maken. Samen met al jou andere klachten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:53

L01

De enorme kier aan de bovenkant van de plint wordt veroorzaakt doordat je muur niet helemaal recht loopt. In mijn woning is dit ook zo,en door de vloerenlegger afgewerkt met kit.
Als hij dat nog komt doen, dan kan dat wel kloppen.

De plinten die haaks op elkaar staan slaat helemaal nergens op. Dit moet gewoon in een hoek van 45 graden op elkaar staan. Dit zou ik niet accepteren.
Bij de deurposten worden normaal gesproken plakplinten gebruikt, wordt dat bij jou ook nog gedaan?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:09
Dat knoeien op de muren kan gebeuren, ik weet ook niet of dat makkelijk te voorkomen had kunnen worden.
De randen op de niet-rechte muur kunnen prima dichtgekit worden.
De haakse plinten slaan inderdaad nergens op, die moeten in verstek.
Plint halverwege onderbroken zou ik niet blij mee zijn. Ik weet uberhaupt niet wat de lengte is en of het uit 1 stuk kan.
Indien dat niet kan moet het op z'n minst netjes afgewerkt zijn.
Rondom kozijnen zijn plakplintjes gebruikelijk.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
maartentmm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:17:
dit is wel grote beun. waarvoor hebben jullie getekend? staat er iets in de voorwaarden?
Niet specifiek iets over het afwerk niveau. Betaling dient te geschiedde na voltooien opdracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:57
Plinten zijn duidelijk een rush job geweest. Binnenhoeken moeten gewoon netjes in verstek. Lengtes die op elkaar aansluiten moeten om -1 graad negatief en +1 graad gezaagd worden dan zie je de naad veel minder goed.

Bovenkant van de plinten kan de vloerenlegger weinig aan doen, dat ligt aan de muren en moet inderdaad nog afgekit worden. Vloer moet afgekit worden in een kleur matchend bij het PVC en wanneer de plinten dikker zijn dan de deurposten wil je eigenlijk afwerken met een plintneut anders dan sluit het nooit mooi aan.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
L01 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:22:
De plinten die haaks op elkaar staan slaat helemaal nergens op. Dit moet gewoon in een hoek van 45 graden op elkaar staan.
Nee hoor, het is vrij normaal/gangbaar dat plinten in een binnenhoek koud op elkaar aansluiten.

Ik kan me voorstellen dat je dat niet mooi vindt omdat er een klein schuin kantje aan zit, dan zou ik dat vooraf aangeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 31-01-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
De enorme kier aan de bovenkant van de plint wordt veroorzaakt doordat je muur niet helemaal recht loopt. In mijn woning is dit ook zo,en door de vloerenlegger afgewerkt met kit.
Als hij dat nog komt doen, dan kan dat wel kloppen.

De plinten die haaks op elkaar staan slaat helemaal nergens op. Dit moet gewoon in een hoek van 45 graden op elkaar staan. Dit zou ik niet accepteren.
Bij de deurposten worden normaal gesproken plakplinten gebruikt, wordt dat bij jou ook nog gedaan?
Dank voor je reactie. Plakplinten gaan we (vooralsnog) niet doen. Idee was namelijk om het af te kitten in een kit die enigszins lijkt op de kleur van het PVC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:22

NeHoX

Gamer + PV

Sowieso moet er het een en ander aan naden gekit en netjes afgewerkt worden. Maar ik had op z’n minst verstekgezaagde plinten in de hoeken verwacht. Zou gewoon bellen en aangeven dat je een kwalitatief hogere afwerking had verwacht met de voorbeelden erbij.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cheesy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Nee hoor, het is vrij normaal/gangbaar dat plinten in een binnenhoek koud op elkaar aansluiten.
Edoch ziet het er niet uit. Je blijft aan de bovenkant een rare overgang houden.

Om de deurkozijnen zit wel heel veel ruimte; maar erger nog; ik zie tussen de verschillende PVC delen ook kieren. Ervaring leert dat dat mettertijd ook erger wordt.
Plakplinten om de kozijnen heen is met PVC eigenlijk niet nodig. Wordt het niet mooier op ook.

Overigens is dit wel precies de reden dat ik het plaatsen van plinten niet uitbesteed. Als je iemand vindt die het op het juiste afwerkingsniveau aflevert kost het je echt een vermogen aan uren.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 31-01-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:29:
[...]

Edoch ziet het er niet uit. Je blijft aan de bovenkant een rare overgang houden.

Om de deurkozijnen zit wel heel veel ruimte; maar erger nog; ik zie tussen de verschillende PVC delen ook kieren. Ervaring leert dat dat mettertijd ook erger wordt.
Plakplinten om de kozijnen heen is met PVC eigenlijk niet nodig. Wordt het niet mooier op ook.

Overigens is dit wel precies de reden dat ik het plaatsen van plinten niet uitbesteed. Als je iemand vindt die het op het juiste afwerkingsniveau aflevert kost het je echt een vermogen aan uren.
oei.. die ruimte tussen PVC delen zit inderdaad op twee plekken.. De rest ligt echt heel strak.. Als dat met de tijd erger wordt, dan hou ik mijn hart vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
NeHoX schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:29:
Sowieso moet er het een en ander aan naden gekit en netjes afgewerkt worden. Maar ik had op z’n minst verstekgezaagde plinten in de hoeken verwacht. Zou gewoon bellen en aangeven dat je een kwalitatief hogere afwerking had verwacht met de voorbeelden erbij.
Ja dat hebben we gedaan. Hij komt deze week langs, maar het zou met niet verbazen als hij uiteindelijk niet komt. Hij heeft het eerder laten afweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Ja dat hebben we gedaan. Hij komt deze week langs, maar het zou met niet verbazen als hij uiteindelijk niet komt. Hij heeft het eerder laten afweten.
Zolang je niet betaald hebt, heb je in ieder geval een goede stok achter de deur. Absoluut niet betalen tot je tevreden bent, dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

paQ

Lijken mijn plinten wel :D
Sja moet gewoon nog veel kitwerk gebeuren. Dat is ook niet "effe een uurtje" wil je dat een beetje fatsoenlijk doen. (of sluit het op de vloer overal netjes aan?) Gaan best nog wat tubes in.
Er is mijns inziens niet echt veel onoverkomenlijks, maar het is nog gewoon niet klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 31-01-2022 11:56 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alohomora
paQ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:55:
Lijken mijn plinten wel :D
Sja moet gewoon nog veel kitwerk gebeuren. Dat is ook niet "effe een uurtje" wil je dat een beetje fatsoenlijk doen. (of sluit het op de vloer overal netjes aan?) Gaan best nog wat tubes in.
Er is mijns inziens niet echt veel onoverkomenlijks, maar het is nog gewoon niet klaar.
Gedeelde smart is halve smart zullen we dan maar zeggen. Vloer sluit zeker niet netjes aan onder. Dit hadden we van te voren wel verwacht, al is het bij de buren veel minder..

Laten we hopen dat de beste man goed is met kit, dan kunnen we dit snel afsluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Gedeelde smart is halve smart zullen we dan maar zeggen. Vloer sluit zeker niet netjes aan onder. Dit hadden we van te voren wel verwacht, al is het bij de buren veel minder..

Laten we hopen dat de beste man goed is met kit, dan kunnen we dit snel afsluiten
bij mij is niets recht / vlak enz. Alles was renovatie.
Ik heb gewoon een week lang elke avond 30-45 min op de grond gezeten alles op mijn gemak afkitten. Je wordt er vanzelf heel handig in ;)
Alleen kitten langs de vloer betekent ook (de vloer) afplakken. En dat kost gewoon tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Wat zijn dit voor plinten? Ziet er uit als gegronde plinten? Dus die moet je nog aflakken?

Verder met kit kan je heel veel netjes wegwerken zeker als het daarna nog gelakt moet worden. De naad op de vloer is de lastigste om mooi te doen met kitten. De binnenhoeken vind ik niet mooi maar als het niet gespecificeerd is dan is het een valide oplossing.

En hoort het kitten bij het plaatsten van de plinten of bij het aflakken? Wat is er beloofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo slecht vind ik het niet. Kitten gaat sowieso een wereld van verschil maken. Dan ben je alle kieren bovenlangs kwijt.

Binnenhoekjes hadden iets strakker gekund, maar ook daar zie je na kitten niet veel meer van. Die aansluiting van twee stukken op één muur op verscihllende hoogte is wel net jammer.

Wat betreft die laatste foto, ik zou daar het kozijn voor ingezaagd hebben zodat de vloer eronder door kan. Maar dat zie je zelden en is een flinke klus. Qua vlekken op de muren is het een kwestie van weer even bijwerken.

Door de bank genomen zou ik zeggen dat het acceptabel is. Als je iets écht goed wilt hebben - beter dan standaard - zul je het toch zelf moeten doen, of er specifiek iemand voor uitzoeken :)

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 31-01-2022 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

eamelink schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:14:
Zo slecht vind ik het niet. Kitten gaat sowieso een wereld van verschil maken. Dan ben je alle kieren bovenlangs kwijt.
Dat. Je kunt niet verwachten dat 1 lange MDF lat zowel tegen je muren als over de vloer mooi strak zit.
Dan had je voor een flexibele (duuuuuur) plint moeten kiezen, en dan ga je weer glooiing daar in zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alohomora
Sen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:14:
Wat zijn dit voor plinten? Ziet er uit als gegronde plinten? Dus die moet je nog aflakken?

Verder met kit kan je heel veel netjes wegwerken zeker als het daarna nog gelakt moet worden. De naad op de vloer is de lastigste om mooi te doen met kitten. De binnenhoeken vind ik niet mooi maar als het niet gespecificeerd is dan is het een valide oplossing.

En hoort het kitten bij het plaatsten van de plinten of bij het aflakken? Wat is er beloofd?
Idd gegrond 9010. Het kitten hoort bij het plaatsen van de plinten. Heel stom, wij hebben van te voren niets afgesproken over het aflakken.. Een tekort aan ervaring aan onze kant en geen woord over gesproken van zijn kant zijn hier debit aan. Helaas, leermoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
eamelink schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:14:

Binnenhoekjes hadden iets strakker gekund, maar ook daar zie je na kitten niet veel meer van. Die aansluiting van twee stukken op één muur op verscihllende hoogte is wel net jammer.

Wat betreft die laatste foto, ik zou daar het kozijn voor ingezaagd hebben zodat de vloer eronder door kan. Maar dat zie je zelden en is een flinke klus. Qua vlekken op de muren is het een kwestie van weer even bijwerken.

Door de bank genomen zou ik zeggen dat het acceptabel is. Als je iets écht goed wilt hebben - beter dan standaard - zul je het toch zelf moeten doen, of er specifiek iemand voor uitzoeken :)
Laten we hopen dat hij voor het kitten wel enigszins de tijd neemt.. Het plaatsen van de plinten heeft 2 uur geduurd, daarna was hij weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:57
Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Laten we hopen dat hij voor het kitten wel enigszins de tijd neemt.. Het plaatsen van de plinten heeft 2 uur geduurd, daarna was hij weg..
Tsja dan is het wel duidelijk dat hij de kwaliteit van het werk heeft aangepast aan de tijd die hij had en niet de tijd heeft genomen die het kost om netjes te doen. Ik weet niet hoveel oppervlak het gaat en hoeveel meter plint. Maar voor een gemiddelde woning ben je toch minstens een halve dag (4 uur) bezig om dat netjes te krijgen inclusief het meten van de hoeken i.p.v. er klakkeloos vanuit gaan dat alles haaks is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
Davidshadow13 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Tsja dan is het wel duidelijk dat hij de kwaliteit van het werk heeft aangepast aan de tijd die hij had en niet de tijd heeft genomen die het kost om netjes te doen. Ik weet niet hoveel oppervlak het gaat en hoeveel meter plint. Maar voor een gemiddelde woning ben je toch minstens een halve dag (4 uur) bezig om dat netjes te krijgen inclusief het meten van de hoeken i.p.v. er klakkeloos vanuit gaan dat alles haaks is.
Tsja, wij krijgen heel erg het gevoel dat hij dubbel geboekt was in de week dat hij ons huis zou doen (120m2). Zo is hij uiteindelijk een dag later gestart en moest die twee x na een halve dag al weg.

Met name omdat zijn bedrijf toch wel goede reviews heeft en redelijk actief post op social media met projecten die zij doen hadden wij hogere verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Die vlekken op je muur, wij zijn gewaarschuwd dat dit soort vlekken kunnen ontstaan en hadden advies gekregen om de muren af te plakken als we dit wilden voorkomen bij het bedrijf dat onze vloer gelegd heeft.

Je plinten zien eruit hoe ik ze zelf geplaatst heb. Ik heb de plinten ook koud op elkaar gezet en daarna dicht gekit en afgelakt. Ziet er nu oke uit.
Ik probeerde de binnenhoeken ook verstek te plaatsen, maar muren zo scheef dat elke hoek een tijdrovende klus zou worden, dus daar ben ik snel weer mee gestopt. Ik vind alleen dat hij de plinten wel wat beter had kunnen uitlijnen waar ze op een rechte muur op elkaar overlopen.

Het afkitten heb ik ook pas later gedaan nadat de montage kit goed uitgehard was.

Voor de kieren bij je kozijnen kan je ook kit kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donderpoes op 31-01-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:22

NeHoX

Gamer + PV

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Dan kun je hem altijd nog in gebreke stellen en een hersteltermijn afdwingen. Gelukkig zijn het zaken die je zelf of goedkoop kan laten oplossen m.i.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
NeHoX schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Dan kun je hem altijd nog in gebreke stellen en een hersteltermijn afdwingen. Gelukkig zijn het zaken die je zelf of goedkoop kan laten oplossen m.i.
Dat klopt. We hadden, misschien onterecht, een hoger afwerkingsniveau verwacht. Geeft wel rust dat de meeste aangeven dat het kitten al een groot deel van het kwaad wegneemt. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:01
Die plinten die zo koud op elkaar zijn gezet ziet er niet uit. Zaag het dan in verstek of kit het wel netjes af.

Over dat kitten gesproken, ik zie daar wisselende dingen over. Soms doet een vloerenlegger dat, soms ook niet. Als het niet gebeurt is het een klusje voor de schilder of doe je het zelf.

Wat betreft spetters met egaliseren: Ik zou persoonlijk pas schilderen na egaliseren. Je kunt denk ik niet verwachten dat er nooit een keer een spettertje tegen aan komt. Mag een spettertje absoluut niet? Dan moet je denk ik zelf je muren afdekken. Dit kun je van de vloerenlegger imo niet verwachten.

Wat ik zou doen:

- Plinten zou ik opnieuw laten doen. In verstek laten zagen en netjes plaatsen. Ook sluiten ze niet mooi op elkaar aan. Dat ze bol lopen op de muur los je op met kitten, dus zou vragen waarom zij het niet kitten en als ze dat normaal nooit doen dan doe je het zelf. Zo gepiept.
- Spetters op de muur is vervelend, zou ik gewoon benoemen en misschien willen ze een potje verf vergoeden. Ik denk echter dat een spetter door egaliseren altijd een risico vormt.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Dat komt wel goed, kitten is een triviaal klusje :). En ik het zeg nog maar eens: het maakt een wereld van verschil. Ik ben er vrij zeker van dat deze plinten er uitstekend uit gaan zien als ze gekit zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Hier heeft het wat aan tijd en liefde voor het vak ontbroken maar zie niet in waarom dit niet fatsoenlijk hersteld en afgemaakt kan worden.

Dit is geen komt nooit meer goed verhaal.
Donderpoes schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:51:
Die vlekken op je muur, wij zijn gewaarschuwd dat dit soort vlekken kunnen ontstaan en hadden advies gekregen om de muren af te plakken als we dit wilden voorkomen bij het bedrijf dat onze vloer gelegd heeft.
Dit moet dan wel expliciet gecommuniceerd / vastgelegd (voorwaarde danwel contract) zijn. Detail: als je tussen opdracht wegzetten en uitvoering iets verandert dan kan dat meerkosten betekenen.

Het kan natuurlijk prima maar iemand moet de tijd erin steken om af te plakken.

Nu moet de muur opnieuw geverfd worden. Dat is vragen om gezeur maar wie weet komen ze met een voorstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:53

L01

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Dank voor je reactie. Plakplinten gaan we (vooralsnog) niet doen. Idee was namelijk om het af te kitten in een kit die enigszins lijkt op de kleur van het PVC.
Je hebt gelijk, bij PVC heb je blijkbaar geen spelingsruimte nodig. Wij hebben laminaat, waardoor een plakplint er netter uit ziet over de spelingsruimte.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
Rukapul schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:04:
Hier heeft het wat aan tijd en liefde voor het vak ontbroken maar zie niet in waarom dit niet fatsoenlijk hersteld en afgemaakt kan worden.

Dit is geen komt nooit meer goed verhaal.

[...]

Dit moet dan wel expliciet gecommuniceerd / vastgelegd (voorwaarde danwel contract) zijn. Detail: als je tussen opdracht wegzetten en uitvoering iets verandert dan kan dat meerkosten betekenen.

Het kan natuurlijk prima maar iemand moet de tijd erin steken om af te plakken.

Nu moet de muur opnieuw geverfd worden. Dat is vragen om gezeur maar wie weet komen ze met een voorstel.
Hij is inderdaad met een voorstel gekomen vwb de muren. Hij gaat een schilder vragen het bij te werken en ook het afkitten gaat aankomende vrijdag gebeuren (als het doorgaat). De vloerenlegger is dus zeker niet on-welwillend, maar het loopt stuk op communicatie en nakomen van afspraken. We zijn erg benieuwd naar het resultaat.

Zal volgende week wel wat updates posten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Daarom doe ik het meeste zelf in huis. Dit ziet er niet uit, maar is vrij standaard aangebracht als er geen extra eisen/wensen zijn afgesproken.

De muur loopt trouwens ook wel erg krom, heb je daar nooit wat over gezegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

mierenfokker schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:30:
Daarom doe ik het meeste zelf in huis. Dit ziet er niet uit, maar is vrij standaard aangebracht als er geen extra eisen/wensen zijn afgesproken.

De muur loopt trouwens ook wel erg krom, heb je daar nooit wat over gezegd?
Ik dacht al dat de muren in ons '80 huis teun de beun gestuct waren waardoor de plinten voor geen meter langs de muur lopen. Maar dit lijkt zowaar nog erger dan bij mij thuis. Ik heb dit zelf opgelost door zware voorwerpen tegen de plinten te leggen zodat deze alsnog strak langs de scheve muur zijn komen te liggen (Bison Polymax).

Ansich krijg ik van de ene kant wel kriebels van dit plintenwerk (als in, zelf heb ik het na een paar keer te verprutsen qua verstekken beter door dan wat ik hier op foto's zie), maar van de andere kant.. Ik zou het verhaal even helemaal doorlopen inclusief het afkitten. Ik denk dat het resultaat dan eens stuk beter zal zijn.

Het is ook een beetje een les dat veel wat je zelf doet vaak niet eens zo veel slechter hoeft te zijn als hoe een bedrijf zaken aanpakt, maar dat je daar uiteindelijk niet veel van ziet omdat je enkel het eindresultaat ziet. En misschien zie je normaliter dan gewoon alleen het (best bevredigende) eindresultaat terwijl tussen begin en dat eindresultaat heel wat gebeunt is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Cheesy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je dat niet mooi vindt omdat er een klein schuin kantje aan zit, dan zou ik dat vooraf aangeven.
Is misschien bij jou ook zo gedaan maar dit is zeker niet normaal.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Dat klopt. We hadden, misschien onterecht, een hoger afwerkingsniveau verwacht. Geeft wel rust dat de meeste aangeven dat het kitten al een groot deel van het kwaad wegneemt. We gaan het zien.
Dit sloot zowel boven als onder niet aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSNskbDpyJe65tQj4YATaqD7Nhk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/nxD5Mk0PRaZAiu6JUMPTDTJi.gif?f=fotoalbum_large
Gewoon DHZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05 19:18

Freakie1NL

Grote Baas

Davidshadow13 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:26:
Plinten zijn duidelijk een rush job geweest. Binnenhoeken moeten gewoon netjes in verstek.
Zie ook opmerking van @Cheesy

Als je het netjes doet hoeft dat helemaal niet. Heb zelf afgelopen jaar verschillende kamers hier in mijn huis van hoge plinten voorzien en begon met alles op verstek. Tot dat ik dacht " maar wacht even" en daarna alleen de buiten hoeken op verstek gedaan. Binnenhoeken kunnen prima haaks op elkaar. En dat hoeft niet lelijk te zijn.

Maar niet op deze manier, dat is gewoon beunhaas werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Freakie1NL op 31-01-2022 13:52 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Als je je heel erg stoort aan die buitenhoeken, kun je ook altijd nog van die hoekstukjes gebruiken. Moet je wel even 1 stukje haaks wegzagen.
Die dingen hebben vast een naam, maar daar kom ik zo snel even niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alohomora
paQ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Dit sloot zowel boven als onder niet aan.
[Afbeelding]
Gewoon DHZ
Dit ziet er bijna uit als een soort utopie in vergelijking wat er nu bij ons ligt, wat strak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
worldfastest schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Misschien niet normaal, maar wel gangbaar :)
Zie bijvoorbeeld: https://www.lab21.nl/afwe...vice/hoeken-hoge-plinten/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Dit ziet er bijna uit als een soort utopie in vergelijking wat er nu bij ons ligt, wat strak!
kit doet wonderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cheesy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Misschien niet normaal, maar wel gangbaar :)
Zie bijvoorbeeld: https://www.lab21.nl/afwe...vice/hoeken-hoge-plinten/
Lab21 moet je dan weer mijden als de pest ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
paQ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:53:
Als je je heel erg stoort aan die buitenhoeken, kun je ook altijd nog van die hoekstukjes gebruiken. Moet je wel even 1 stukje haaks wegzagen.
Die dingen hebben vast een naam, maar daar kom ik zo snel even niet op.
Neut?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja, die bedoelde ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik begrijp dat het bedrijf volledig faalt op het gebied van communicatie. Beetje dom van ze want daarmee haal je jezelf een berg werk op de hals. Wat ik mis in deze een duidelijke opdracht verstrekking, scheelt een hoop onvrede en miscommunicatie.
Aan de andere kant er wordt uitgegaan dubbel geboekt maar is het momenteel niet aannemelijker gebrek aan personeel door ziekte en quarantaine.
Beetje begrip en goede communicatie hadden ergernis en ad hoc werk voorkomen.
PS Voor de duidelijkheid in deze is vooral de vloerenlegger niet slim bezig geweest.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Frogmen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:26:
Ik begrijp dat het bedrijf volledig faalt op het gebied van communicatie. Beetje dom van ze want daarmee haal je jezelf een berg werk op de hals. Wat ik mis in deze een duidelijke opdracht verstrekking, scheelt een hoop onvrede en miscommunicatie.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf ook niet stil had gestaan bij naden kieren enz enz.
Als consument denk je: ja! nieuwe vloer, ja! nieuwe plinten... mooi :)
Dus je koopt: "een nieuwe vloer met nieuwe plinten, jullie plaatsen"
Dan zijn de foto's uit de TS een enorme domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
Frogmen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:26:
Aan de andere kant er wordt uitgegaan dubbel geboekt maar is het momenteel niet aannemelijker gebrek aan personeel door ziekte en quarantaine.
Beetje begrip en goede communicatie hadden ergernis en ad hoc werk voorkomen.
PS Voor de duidelijkheid in deze is vooral de vloerenlegger niet slim bezig geweest.
Ben het met jou eens hoor. In deze zijn ook wij als consument misschien te makkelijk geweest aan de voorkant. We zien dit ook als een les voor later. Desalniettemin is dit wel by-far de minste communicatie die we hebben ervaren. Ook in de gesprekken vooraf is totaal niet over afwerking gesproken, behalve hele basic dingen.

Enfin, we wachten nog even geduldig af. Zijn benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Ben het met jou eens hoor. In deze zijn ook wij als consument misschien te makkelijk geweest aan de voorkant. We zien dit ook als een les voor later. Desalniettemin is dit wel by-far de minste communicatie die we hebben ervaren. Ook in de gesprekken vooraf is totaal niet over afwerking gesproken, behalve hele basic dingen.

Enfin, we wachten nog even geduldig af. Zijn benieuwd.
Gemiddelde vloerboer zit helemaal niet te wachten op plinten. Dit kost of een enorme berg tijd (en geld) ofwel een hoop frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@paQ Of het een domper is ligt ook maar net aan je verwachtingspatroon welke ook door prijs en soort bedrijf beinvloed wordt. Als de plinten niet afgelakt zijn dan verbaasd het mij niet dat er ook niet gekit is zou ik zelf ook niet verwachten. Aan de andere kant hij is de professional en zou beter de verwachtingen moeten managen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dit is dryback PVC toch? Dan snap ik niet waarom het zo aangepakt is. Q1 vorig jaar hier ook een flink oppervlak nieuw PVC laten leggen in een vrij lastige ruimte (2 schouwen, ensuite deuren, een rechthoekige erker en een erker in de vorm van een halve cirkel. Werkwijze vooraf heel goed doorgesproken met de vloerenboer. Wat verwachten jullie van mij? Wat kan ik van jullie verwachten? Hoe gaan we zaken zoals het luik voor de kruipruimte etc. aanpakken?

Ik moest zorgen dat de plinten helemaal af waren voor ze kwamen egaliseren. Het liefst al afgelakt ook, anders kunnen ze de vloer niet afkitten (daarvoor gebruiken ze siliconen en dat is niet echt overschilderbaar).

Dat aflakken was me niet op tijd gelukt. Maar ze waren af, helemaal netjes afgewerkt en ze stonden in de grondverf. Dat was op zich geen probleem, ze zijn iets later een keer teruggekomen om te kitten. Ze leggen de vloer dan superstrak tegen de plinten aan, zodat je maar een heel dun randje siliconenkit hoeft aan te brengen om alles heel strak te krijgen. Omdat je de plinten al plaatst voor ze komen egaliseren, heb je geen kieren tussen je plint en de vloer. De plinten staan namelijk naast het PVC, niet erop. De egaline en PVC hebben samen al een hoogte van een kleine halve centimeter, dus je ziet het onderste randje van je plinten nergens.

Dit is gewoon nog niet af. Maar laat ze vooral niet met siliconen kit aan de gang gaan voordat je plinten strak zijn en afgelakt. Dat moet echt als allerlaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
Anoniem: 39993 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:45:
Dit is dryback PVC toch? Dan snap ik niet waarom het zo aangepakt is. Q1 vorig jaar is hier ook een flink oppervlak nieuw PVC laten leggen in een vrij lastige ruimte (2 schouwen, ensuite deuren, een rechthoekige erker en een erker in de vorm van een halve cirkel. Werkwijze vooraf heel goed doorgesproken met de vloerenboer. Wat verwachten jullie van mij? Wat kan ik van jullie verwachten? Hoe gaan we zaken zoals het luik voor de kruipruimte etc. aanpakken?

Ik moest zorgen dat de plinten helemaal af waren voor ze kwamen egaliseren. Het liefst al afgelakt ook, anders kunnen ze de vloer niet afkitten (daarvoor gebruiken ze siliconen en dat is niet echt overschilderbaar).

Dat aflakken was me niet op tijd gelukt. Maar ze waren af, helemaal netjes afgewerkt en ze stonden in de grondverf. Dat was op zich geen probleem, ze zijn iets later een keer teruggekomen om te kitten. Ze leggen de vloer dan superstrak tegen de plinten aan, zodat je maar een heel dun randje siliconenkit hoeft aan te brengen om alles heel strak te krijgen. Omdat je de plinten al plaatst voor ze komen egaliseren, heb je geen kieren tussen je plint en de vloer. De plinten staan namelijk naast het PVC, niet erop. De egaline en PVC hebben samen al een hoogte van een kleine halve centimeter, dus je ziet het onderste randje van je plinten nergens.

Dit is gewoon nog niet af. Maar laat ze vooral niet met siliconen kit aan de gang gaan voordat je plinten strak zijn en afgelakt. Dat moet echt als allerlaatst.
Dat is inderdaad een hele andere aanpak dan bij ons (en bij de mensen die ik ken die PVC icm hoge plinten hebben). Klinkt wel logischer om ook de kier tussen de vloer en de plint te voorkomen!

Thanks voor de tip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Vloer tegen de plinten vs plinten op de vloer heeft beide voor- en nadelen.

Kieren kun je idd gewoon afkitten, maar neemt niet weg dat de plinten niet netjes gemonteerd zijn.

Plakplintjes bij de kozijnen zou niet nodig hoeven zijn, is bij ons gewoon strak gelegd (wel plak pvc);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K9ZvyyZNdzgZPLQu-jbCTyskfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfCi7EbmBoXCyDzM2cfW75IQ.jpg?f=fotoalbum_large

De vloer is bij ons overigens tegen bestaande plinten aangelegd, maar persoonlijk zou ik ze er op plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 31-01-2022 15:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
TommyGun schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:26:

Kieren kun je idd gewoon afkitten, maar neemt niet weg dat de plinten niet netjes gemonteerd zijn.

Plakplintjes bij de kozijnen zou niet nodig hoeven zijn, is bij ons gewoon strak gelegd (wel plak pvc);

[Afbeelding]

De vloer is bij ons overigens tegen bestaande plinten aangelegd, maar persoonlijk zou ik ze er op plaatsen.
Ziet er goed uit! Is dit nog met een randje kit in het kozijn?

Bij ons trouwens ook plak PVC*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ziet er goed uit! Is dit nog met een randje kit in het kozijn?

Bij ons trouwens ook plak PVC*
Nope, alleen bovenop de plinten gekit voor een mooiere afwerking met het behang, maar was in feite niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
TommyGun schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Nope, alleen bovenop de plinten gekit voor een mooiere afwerking met het behang, maar was in feite niet nodig.
Dat is dan wel een wereld van verschil als je het vergelijkt bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Dat is dan wel een wereld van verschil als je het vergelijkt bij ons.
"Hij" is er ook behoorlijk lang mee bezig geweest omdat al die klote hoekjes netjes uitgesneden moesten worden :D

Ik gok iets van 10 a 12 uur, nog los van egaliseren! Metertje of 70m2

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 31-01-2022 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amp9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:53
Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Dat is inderdaad een hele andere aanpak dan bij ons (en bij de mensen die ik ken die PVC icm hoge plinten hebben). Klinkt wel logischer om ook de kier tussen de vloer en de plint te voorkomen!

Thanks voor de tip
Ik heb afgelopen jaar ook een nieuwe dry back pvc vloer laten leggen. Bij alle bezochte bedrijven gevraagd naar de beste manier om de plinten te plaatsen. De meningen zijn erg verdeeld, uiteindelijk voor de duurste oplossing gegaan, Vloer geheel (waterpas) laten egaliseren, pvc leggen, daarna pas de plinten plaatsen. (wel heel veel egalisatie mortel nodig, bijna twee pallets voor mijn huis (nieuwbouw).

Wat betreft de geplaatste plinten, ik zou hier niet mee akkord gaan (ook niet met de kieren in de PCV vloer rond de kozijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alohomora
amp9 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Ik heb afgelopen jaar ook een nieuwe dry back pvc vloer laten leggen. Bij alle bezochte bedrijven gevraagd naar de beste manier om de plinten te plaatsen. De meningen zijn erg verdeeld, uiteindelijk voor de duurste oplossing gegaan, Vloer geheel (waterpas) laten egaliseren, pvc leggen, daarna pas de plinten plaatsen. (wel heel veel egalisatie mortel nodig, bijna twee pallets voor mijn huis (nieuwbouw).

Wat betreft de geplaatste plinten, ik zou hier niet mee akkord gaan (ook niet met de kieren in de PCV vloer rond de kozijnen).
Hmm, dat is dezelfde aanpak die ze bij ons hebben gedaan. Helaas wel dus met bijgevoegd resultaat. Vrijdag komt hij het afmaken. Ben benieuwd of hij het inderdaad een beetje kan herstellen. Al blijf ik erbij, hij heeft erg slordig gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alohomora
TommyGun schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:46:
[...]

"Hij" is er ook behoorlijk lang mee bezig geweest omdat al die klote hoekjes netjes uitgesneden moesten worden :D

Ik gok iets van 10 a 12 uur, nog los van egaliseren! Metertje of 70m2
Ja, maar dan heb je ook wat. Net weer even wezen kijken in het huis en de manier waarmee e rond de kozijnen zijn gegaan is echt om te janken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50

TMC

Naar mijn weten is het normaal dat de binnenhoekplinten 'koud' op elkaar worden gezet en alleen buitenhoeken verstek worden gezaagd.

Het probleem is hier m.i. niet het wel/niet verstek zagen, maar dat de plinten scheef tegen elkaar zijn gezet met onnodig grote kieren. Dat is gewoon slordig.
worldfastest schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Ervaringen verschillen, ik woon in een nieuwbouwwijk en hier in de buurt is het vaak zo gedaan. Maar dan vaak wel strak met kleine kieren, niet zoals hier. Als je het dan kit en aflakt zie je dat niet of nauwelijks.
Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Ja, maar dan heb je ook wat. Net weer even wezen kijken in het huis en de manier waarmee e rond de kozijnen zijn gegaan is echt om te janken..
Wat bedoel je? Foto ziet er prima uit, moet enkel nog gekit worden.

Zijn je muren overigens wel goed recht, ook aan de onderkant? Als dat niet zo is wordt plinten plaatsen moeilijk. Misschien is dat hier het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door TMC op 31-01-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
Ik heb me ook wel verbaasd over dat het normaal is om binnenhoeken koud op elkaar te zetten. Ik heb het hier alemaal in verstek gedaan en hoewel niet ideaal omdat de hoeken van de muren niet 90 graden zijn en mijn afkortzaag niet super-precies voelt het toch beter. Tja, of je het na het kitten nog echt ziet...?

Ik vind het elke keer wel verbazingwekkend (zie ik ook in PVC topic) dat je bij bijna alle klussen kunt verwachten dat de vakman het beter doet dan jij, behalve bij het leggen van vloeren en plinten.

Kliklaminaat of PVC zou ik altijd zelf doen, volgende plakvloer of parket die ik laat leggen maak ik duidelijke afspraken. Willen jullie strak langs alle randen en plinten leggen en afkitten, of zal ik de kozijnen inzagen en de plinten later doen?

[ Voor 48% gewijzigd door Makkelijk op 31-01-2022 22:06 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Makkelijk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:03:
Ik vind het elke keer wel verbazingwekkend (zie ik ook in PVC topic) dat je bij bijna alle klussen kunt verwachten dat de vakman het beter doet dan jij, behalve bij het leggen van vloeren en plinten.
Ervaring leert inmiddels dat je beter alles zelf kunt doen. Als je al iemand ergens voor weet te vinden met verstand van zaken duurt die zoektocht enorm lang. En je krijgt een enorme wachttijd en dikke rekening voor je kiezen.

Daar koop ik wel gereedschap voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:13:
[...]

Ervaring leert inmiddels dat je beter alles zelf kunt doen. Als je al iemand ergens voor weet te vinden met verstand van zaken duurt die zoektocht enorm lang. En je krijgt een enorme wachttijd en dikke rekening voor je kiezen.

Daar koop ik wel gereedschap voor :P
Het gaat niet alleen om gereedschap. Als ik een week bezig ben met plinten had ik ook geld kunnen verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Makkelijk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:18:
[...]

Het gaat niet alleen om gereedschap. Als ik een week bezig ben met plinten had ik ook geld kunnen verdienen :P
En onder de streep nog lang wachten op matige kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50

TMC

Ik heb me ook wel verbaasd over dat het normaal is om binnenhoeken koud op elkaar te zetten. Ik heb het hier alemaal in verstek gedaan en hoewel niet ideaal omdat de hoeken van de muren niet 90 graden zijn en mijn afkortzaag niet super-precies voelt het toch beter. Tja, of je het na het kitten nog echt ziet...?

Kliklaminaat of PVC zou ik altijd zelf doen, volgende plakvloer of parket die ik laat leggen maak ik duidelijke afspraken. Willen jullie strak langs alle randen en plinten leggen en afkitten, of zal ik de kozijnen inzagen en de plinten later doen?
Verstek zagen kost natuurlijk meer tijd en dus meer geld.

Tevens betaal je natuurlijk niet alleen voor de (al dan niet matige) kwaliteit, maar ook tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:22:
[...]

En onder de streep nog lang wachten op matige kwaliteit :P
Tja, maar plintjes leggen kan je op een paar avondjes doen terwijl je gewoon leeft. Een uitbouw moet vooral zo snel mogelijk gebeuren tussen aanvang en oplevering :+

[ Voor 22% gewijzigd door Makkelijk op 31-01-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, mailen of (liever niet) appen. Zorg dat er zaken zwart op wit staan.

@Alohomora De betaling kun je nog even opschorten, totdat je tevreden bent. Dat is op dit moment het enige wat de leverancier in beweging kan brengen. Termijn geven (2 weken?) om het op te lossen, de kans geven om dit ook daadwerkelijk te doen en zorg dat je er bij bent wanneer dit gebeurt. Dat de leverancier druk is kan niet jouw probleem zijn.

Mocht dit niet gebeuren: duidelijk maken dat kosten die door een derde partij moeten worden gemaakt om dit netjes te krijgen van de rekening afgetrokken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Alohomora schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Hmm, dat is dezelfde aanpak die ze bij ons hebben gedaan. Helaas wel dus met bijgevoegd resultaat. Vrijdag komt hij het afmaken. Ben benieuwd of hij het inderdaad een beetje kan herstellen. Al blijf ik erbij, hij heeft erg slordig gewerkt.
Waterpas egaliseren is niet standaard hoor. Dan maak je een soort "bad" van egaline op de vloer en dat moet dan heel lang drogen. Bij normaal egaliseren laten ze de egaline over de vloer heen vloeien, waardoor hij "egaal" wordt, maar dat is niet noodzakelijk waterpas en ook niet noodzakelijk 100% recht. Als je vloer 100% waterpas is, dan krijg je nauwelijks kieren onder de plinten (tenzij de plinten krom zijn natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

[...]
Helaas gaat dat wel op voor meer klussen en vakmannen. Vooral als de details er toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sypie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:53:
[...]

@Alohomora De betaling kun je nog even opschorten, totdat je tevreden bent. Dat is op dit moment het enige wat de leverancier in beweging kan brengen. Termijn geven (2 weken?) om het op te lossen, de kans geven om dit ook daadwerkelijk te doen en zorg dat je er bij bent wanneer dit gebeurt. Dat de leverancier druk is kan niet jouw probleem zijn.

Mocht dit niet gebeuren: duidelijk maken dat kosten die door een derde partij moeten worden gemaakt om dit netjes te krijgen van de rekening afgetrokken worden.
Das leuk, maar dat staat en valt wel met de afspraken die op voorhand gemaakt zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:49
TommyGun schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:26:

[Afbeelding]

Moet PVC niet altijd los van de randen/muren gelegd worden? De pvc kan toch gewoon uitzetten? Zeker als er ook nog vloerverwarming aanwezig is. Weet niet of je dat ook hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijnemans schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Moet PVC niet altijd los van de randen/muren gelegd worden? De pvc kan toch gewoon uitzetten? Zeker als er ook nog vloerverwarming aanwezig is. Weet niet of je dat ook hebt?
Zeer minimaal. Milimeters ipv centimeters.

Laat onverlet dat ik altijd heb geleerd met de vloer te beginnen en de wandafwerking daar bovenop te zetten ivm zicht op de naad. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Krijnemans schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Dat hebben we, maar het ligt er nu bijna 3 jaar in en is nog geen mm veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:49
MikeyMan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:48:
[...]

Zeer minimaal. Milimeters ipv centimeters.

Laat onverlet dat ik altijd heb geleerd met de vloer te beginnen en de wandafwerking daar bovenop te zetten ivm zicht op de naad. ;)
Ik heb voor laminaat altijd geleerd dat het 6-8mm zou moeten zijn, maar met PVC zou 2-3 dus al voldoende zijn?
TommyGun schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Dat hebben we, maar het ligt er nu bijna 3 jaar in en is nog geen mm veranderd ;)
En dat merk je hoe precies? Lig jij met een duimstokje naast de muur? :+ Als het strak ligt zou je natuurlijk wel opbolling kunnen krijgen als het strak ligt maar heb jij dus gelukkig niet.

Ik overweeg in ons nieuwe huis PVC te leggen, maar ga dan toch voor de traditionele manier om de plinten erop te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Krijnemans schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:34:

[...]

En dat merk je hoe precies? Lig jij met een duimstokje naast de muur? :+ Als het strak ligt zou je natuurlijk wel opbolling kunnen krijgen als het strak ligt maar heb jij dus gelukkig niet.

Ik overweeg in ons nieuwe huis PVC te leggen, maar ga dan toch voor de traditionele manier om de plinten erop te zetten.
Visueel :D Ligt nog net zo strak bij de kozijnen als destijds.

Plinten er op zou ik de volgende keer ook doen hoor, dit was behoorlijk arbeidsintensief en de plinten worden vies met egaliseren.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 01-02-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijnemans schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Ik heb voor laminaat altijd geleerd dat het 6-8mm zou moeten zijn, maar met PVC zou 2-3 dus al voldoende zijn?
Das wel afhankelijk van het aantal strekkende meters. Zou voor laminaat over grote afstanden toch een beetje meer marge houden. PVC heeft in principe aan een mm genoeg. Het absorbeert de uitzet best goed zelf.
[...]

Tip; neem geen extra lange plinten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alohomora
sypie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:53:
[...]

Dank voor deze tips! Mail gaat vanavond de deur uit (een en ander ligt al vast). Kans geven we hem aanstaande vrijdag. Dan heeft hij al 1,5 week meer dan hij in eerste instantie aangaf én is hij al twee keer teruggekomen.

Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alohomora
Helaas erg druk (werk en het nieuwe huis) dus ik kan niet iedereen persoonlijk bedanken, dus ik doe het op deze manier:

Iedereen hartelijk bedankt voor de input/feedback/suggesties! Mijn eerste post op Tweakers en echt super waardevol! Mensen bedankt! Ik zal tzt een update posten hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Afwerking is wel heel slecht. De grote baas aan de bovenkant kun je voorkomen door wat meer high tech en hem tegen de muur aan trappen. Uurtje een baksteen ertegenaan en de grootste naad is weg. Oneffenheden tov vloer is moeilijker. Dan had er meer geagaliaeerd moeten worden. In de hoeken kun je gewoon koud tegen elkaar als je de hoogtes goed hebt en niet zulke scheve zaagsnedes.
Met kit en aflak zie je het niet meer. Siliconenkit pas nadat de plinten zijn afgelakt. En dat valt ook wel mee. Automatische Kitspuit. Spatels finisher en industriële schoonmaakdoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:10

MLLL

Palm Treo 650

Binnenhoeken zet ik ook altijd koud tegen elkaar aan, maar op het einde van een kozijn wil ik wel vaak het uiteinde in verstek maken zodat de plint als het ware omloopt.
Kopse kant van mdf schildert beroerd af omdat het blijft zuigen en snel vies wordt.

Dit is niet netjes gedaan, alles is op te lossen door de schilder behalve de stuiknaden van de plint in het midden van de muur, dat komt nooit meer goed. Behalve als je die opnieuw doet
Pagina: 1