In ons klushuis hadden we een slaapkamer met tapijt. Dit was vastgelijmd op de betonnen dekvloer. Bij het verwijderen is er behoorlijk wat beton meegekomen en daarom hebben we bedacht egaline te gebruiken. Maar het resultaat van de egaline is niet zo recht als we hadden gehoopt. Bij het leggen van het laminaat zien we de glooing terugkomen en gebeurd het zelfs dat een zijde van de plank 1 cm in de lucht hangt als we de andere zijde naar beneden drukken. De ondervloer kan oneffenheden wel opvangen, maar dat zal wel om puntjes gaan en niet om de 'duinen' die we nu hebben.
Een van onze theorieen is dat we te weinig egaline hebben gebruikt; het laagje is te dun geweest waardoor de massa zich niet lekker kon bewegen. Ik lees dat egaline 2mm moet zijn; volgens mij hebben we dat overal wel gehaald.
Een andere theorie is dat er te veel tijd zat in het aanbrengen; bij het mengen van de zakken staat dat er een kwartiertje tussen moet zitten. We hebben zak voor zak gemaakt, omdat het anders niet te tillen is.
Hoe kunnen we het best verder gaan?
Opnieuw proberen te egaliseren met een dikkere laag egaline? Maar hoe voorkomen we dan dat hetzelfde gebeurd?
Is het mogelijk de heuvels weg te schuren?
En een praktisch iets... Hoe kunnen we de oneffenheden zichtbaar maken? Ik heb de beschikking over een kruislijn-laser-waterpas, maar die begint pas bij 3 cm boven zijn eigen onderkant. Maar zoiets lijkt me wel heel handig...
Een van onze theorieen is dat we te weinig egaline hebben gebruikt; het laagje is te dun geweest waardoor de massa zich niet lekker kon bewegen. Ik lees dat egaline 2mm moet zijn; volgens mij hebben we dat overal wel gehaald.
Een andere theorie is dat er te veel tijd zat in het aanbrengen; bij het mengen van de zakken staat dat er een kwartiertje tussen moet zitten. We hebben zak voor zak gemaakt, omdat het anders niet te tillen is.
Hoe kunnen we het best verder gaan?
Opnieuw proberen te egaliseren met een dikkere laag egaline? Maar hoe voorkomen we dan dat hetzelfde gebeurd?
Is het mogelijk de heuvels weg te schuren?
En een praktisch iets... Hoe kunnen we de oneffenheden zichtbaar maken? Ik heb de beschikking over een kruislijn-laser-waterpas, maar die begint pas bij 3 cm boven zijn eigen onderkant. Maar zoiets lijkt me wel heel handig...
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net