Hallo,
Ik heb een vraag m.b.t. het toe te passen systeem. Ik heb advies gekregen maar daar twijfel ik over of dit de goede uitgangspunten zijn.
Dakvlak Zuid-Oost (geen tot lichte schaduwvorming in de ochtend door bomen/huis)
Dakvlak Noord-West (schaduwvorming door bomen op afstand vanaf een bepaald tijdstip, afhankelijk van seizoen)
per 01-08-22 EV met 58Kw Accu
Geen vrije groepen beschikbaar
MK aanpassing door installateur
Montage zelf
Basis Envoy standaard
Optioneel Envoy metered.
Dakvlak Zuid-Oost
10 panelen REC TWIN PEAK 4 BLACK 360 WP (25 jaar garantie, 25 jaar lineaire vermogensgarantie 92%)incl. Enphase IQ7+ micro omvormers (25 jaar garantie)
Dakvlak Noord-West
8 panelen REC TWIN PEAK 4 BLACK 360 WP (25 jaar garantie, 25 jaar lineaire vermogensgarantie 92%)incl. Enphase IQ7+ micro omvormers (25 jaar garantie)
Excl. BTW en MK aanpassing
€ 6800,- / 6480wp = € 1,045/wp
Dit is voor dit systeem een zeer nette prijs als ik het mag geloven.
Merk panelen staan zo goed als vast. (elders zijn er goedkopere panelen verkrijgbaar, maar dan zit ik met montage. Soort van gentlemens agreement met mijn maatje)
Ik heb een vraag m.b.t. het toe te passen systeem. Ik heb advies gekregen maar daar twijfel ik over of dit de goede uitgangspunten zijn.
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
Schaduw
Zie bovenstaande foto's.Dakvlak Zuid-Oost (geen tot lichte schaduwvorming in de ochtend door bomen/huis)
Dakvlak Noord-West (schaduwvorming door bomen op afstand vanaf een bepaald tijdstip, afhankelijk van seizoen)
Jaarverbruik
3750 kWhper 01-08-22 EV met 58Kw Accu
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25AGeen vrije groepen beschikbaar
Budget en doel
Zie offerteWie gaat het project uitvoeren
Levering door installateurMK aanpassing door installateur
Montage zelf
Bijhouden van data
JaBasis Envoy standaard
Optioneel Envoy metered.
Reeds verkregen offertes
O.b.v. onderstaand systeem.Dakvlak Zuid-Oost
10 panelen REC TWIN PEAK 4 BLACK 360 WP (25 jaar garantie, 25 jaar lineaire vermogensgarantie 92%)incl. Enphase IQ7+ micro omvormers (25 jaar garantie)
Dakvlak Noord-West
8 panelen REC TWIN PEAK 4 BLACK 360 WP (25 jaar garantie, 25 jaar lineaire vermogensgarantie 92%)incl. Enphase IQ7+ micro omvormers (25 jaar garantie)
Excl. BTW en MK aanpassing
€ 6800,- / 6480wp = € 1,045/wp
Dit is voor dit systeem een zeer nette prijs als ik het mag geloven.
Merk panelen staan zo goed als vast. (elders zijn er goedkopere panelen verkrijgbaar, maar dan zit ik met montage. Soort van gentlemens agreement met mijn maatje)
Vragen
- Is dit systeem in mijn situatie het meest rendabele?
- Kan ik dit systeem ook combineren met 1 dakvlak string en 1 dakvlak micro omvormers? Of is dit dom (systeemtechnisch of prijstechnisch)?
- Merk panelen staan zo goed als vast. (elders zijn er goedkopere panelen verkrijgbaar, maar dan zit ik met montage. Soort van gentlemens agreement met mijn maatje)
- Optie is alles in string en dan met type Goodwe
- Gaat de combinatie Ephase micro omvormers IQ7+ goed met de panelen i.v.m. aftopping ? IQ7+ heeft maximale output van 290VA of heeft dat in mijn situatie geen nadelige invloed?
[Voor 106% gewijzigd door drogba op 16-02-2022 12:21. Reden: Info update]