Vraag
Alle reacties
Wijs mij eens "niet custom made" films aan die 120fps zijn?
En ik denk dat je moet kijken naar de aansluitingen op de laptop; niet allen hebben HDMI2.1.
En ik denk dat je moet kijken naar de aansluitingen op de laptop; niet allen hebben HDMI2.1.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het is meer een beetje future proof ik wil deze laptop zeker 6 jaar gebruiken. 😁 De rest van de laptop is helemaal naar mijn smaak. De HDMI 2.1 is meer Future proof .
Verwijderd
Kwa specs prima. Enkel verifieren of de laptops uitgerust zijn met HDMI 2.1 met voldoende bandbreedte (dat ze 2.1 hebben zegt tegenwoordig niets meer, kan ook max 4k60fps zijn) of USB-C met DP mode. Dat laatste is veel beter.
De personen die de HDMI standaard hebben aangepast moeten ze kielhalen.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:18:
Kwa specs prima. Enkel verifieren of de laptops uitgerust zijn met HDMI 2.1 met voldoende bandbreedte (dat ze 2.1 hebben zegt tegenwoordig niets meer, kan ook max 4k60fps zijn) of USB-C met DP mode. Dat laatste is veel beter.
Maar Displayport is ook niet the way to go.
Voor hetzelfde geld stuurt de laptop maar Displayport 1.2 uit in plaats van Displayport 1.4 en zelfs die heeft maar net genoeg om 4K@120hz uit te sturen, op 8 bit per pixel.
Dus 4K@120hz gaat niet in combi met HDR, want dan heb je 10 bit nodig.
Wikipedia: DisplayPort
HDMI 2.1 is echt de enige manier (totdat Displayport 2.0 komt). En sowieso heb je voor Displayport naar HDMI 2.1 een dure adapter nodig (zoiets: pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 to 4K120HZ HDR Active Adapter Zwart alleen dan in usb-c naar HDMI).
4k120 is toch helemaal niet nodig om films te streamen? Dus de hele discussie is slechts theoretisch. Ik verwacht daar in de nabije toekomst ook weinig verandering in.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Mee eens. Films worden doorgaans geschoten in 24/25 fps, met zo nu en dan een uitschieter naar 30/50/60 fps. 120 fps is leuk voor games, maar heeft geen enkele meerwaarde voor film.Ramon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:12:
4k120 is toch helemaal niet nodig om films te streamen? Dus de hele discussie is slechts theoretisch. Ik verwacht daar in de nabije toekomst ook weinig verandering in.
Pagina: 1