MrBernard schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:17:
Waarom sommige het probleem vaag of warrig vinden is mij een raadsel. Ik heb een laptop gekregen na Kerst. Voordat ik de laptop kreeg, is de laptop meerdere uren in de buurt van iemand geweest met een CEH opleiding. Helaas heeft hij mij nooit gemogen. Ik acht de kans dat hij iets heeft uitgehaald met de laptop klein, maar wil het zeker weten. Daarom opende ik dit topic. Ik zocht gewoon advies.
Erg jammer dat bepaalde Tweakers leden offtopic gaan en alleen een simplistische trollerige reactie achter laten. Spijtig dat die leden dingen schrijven, die zij in het echte leven nooit zo zouden durven zeggen. Anoniem reageren sommige mensen, als mensen met een kwade dronk. Ze doen hun masker af en laten zien wie ze werkelijk zijn. Probeer je aan de
Nettiquette geboden te houden, en bespreek je behoeftes om mensen (anoniem) te kwetsen met een goede vriend of iemand anders. Ik voel mij trouwens helemaal niet gekwetst, ik vind het gewoon erg jammer dat sommige mensen zo zijn.
Ik dank degene die mij hebben geholpen en kom hier niet terug.
Een fijne dag allemaal!

Iemand opent een topic met een verhaal over een gekregen laptop die in handen is geweest van een ethische maar toch niet zo ethische hacker die jou niet mag en daarom dus iets met die laptop heeft gedaan. Vervolgens word je boos als mensen iets meer informatie willen omdat dat mogelijk inzichten kan geven die een andere oplossing logischer maken. Je reageert niet echt op vragen over het hoe of waarom en blijft er relatief vaag over, maar bent wel ontdaan over het feit dat men wat 'trollerig' reageert. Daarbij zeg je eerst dat de kans dat er iets gebeurt is met de laptop aannemelijk is, maar later in het topic is die kans volgens jou klein.
Het zal ook niet de eerste keer zijn dat het originele verhaal uiteindelijk toch wat anders in elkaar blijkt te steken en dat de argwaan gegrond bleek te zijn. Ook regelmatig dat een TS met een apart verhaal aan komt zetten, nauwelijks inhoudelijk reageert en vervolgens met de noorderzon vertrekt terwijl eigenlijk nog niks duidelijk is. Prima, maar zonde om daar tijd in steken zeg maar.
Fijn dat je geholpen bent, maar het is niet zo dat mensen hier erop uit zijn anderen te kwetsen of te stieren (uitzonderingen daargelaten

). En geef toe, als je met een spannend maar onduidelijk verhaal komt dan is het niet gek dat mensen nieuwsgierig worden en graag meer willen weten. Als je straight to the point was geweest dan had je dat probleem niet gehad. Iets als:
Ik heb een nieuwe laptop gekregen, maar vanwege alle verhalen rondom bloat/spyware van fabrikanten wil ik een zo fris mogelijk start maken. Wat moet ik hiervoor doen?
Het wordt vaak ook aangeraden om laptops zelfs na nieuwskoop volledig opnieuw te installeren, dus die vraag was niet heel gek geweest. Ook voldoende berichten te vinden rondom dat soort geneuzel.
Lapa schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:07:
[...]
[...]
Nee, de waarheid is dat tweakers, net als andere mensen, gewoon nieuwsgierig zijn. Daarom verpakken ze (of we

) vragen naar dit soort details alsof het van belang is voor de oplossing, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
De vraag of de laptop mogelijk open is geweest kan natuurlijk wel van belang zijn. Vragen wat de relatie is met de potentiële hacker of hoe TS aan de laptop komt zijn dat niet.
offtopic:
Persoonlijk denk ik dat het z'n broer is, maar dat is dus off-topic
Volgens mij zijn er in het verleden topics geweest waarbij TS zich voordeed als slachtoffer, met een heel verhaal over gehackt zijn, met een hoop vage details, waarbij later bleek dat de kans groot was dat de TS kennis vergaarde om juist een ander te hacken. Als je bang bent gehackt te zijn zijn mensen bereid je te helpen. Als je een ander wilt hacken (om wat voor reden dan ook) dan ga je die bereidheid hier niet vinden.
Al zijn mensen natuurlijk ook wel nieuwsgierig, mezelf inclusief, anders had ik nooit dit topic geopend

Want een laptop die in verkeerde handen is geweest is natuurlijk al een spannend begin. Hoe gaat dat verder?
[
Voor 17% gewijzigd door
SomerenV op 31-01-2022 17:44
]