Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gohigher
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-04 23:25
Wij hebben thuis een 3 fase net. (3 x230V)

Nu willen we graag zonnepanelen plaatsen met een omvormer die ook een batterijsysteem van 48v kan opladen.

Mijn oog is reeds gevallen op de SUNPOWER MAXEON 3 425 WP panelen. Dit omdat we ongeveer een 14 tal panelen kunnen plaatsen op ons schuin dan.

Eerste idee was om met optimizers te werken , maar lees hier veel slecht over dus ben ik daar al van afgestapt.

Dus dan maar dezelfde zonnepanelen , zonder optimizers en werken met 2 strings. Waarom met 2 strings ? Wel omdat we onze zonnepanelen een deel langs de voorzijde moeten plaaten en een deel langs de zijkant van ons huis.

Ons verbruik is redelijk hoog. We zitten rond de 6000Kwh/jaar. Vandaar dus ook de keuze voor zonnepanelen met hoog rendement.

De zonnepanelen kiezen is dus niet zo een moeilijke opdracht.

Het is vooral de omvormer waar ik met vast zit.

Wie kan hiervoor een goede omvormer aanraden waar je 2 strings kan op aansluiten , waar je een batterijsysteeem van 48v kan met opladen , die dan de dc spanning van de batterijen omvormt naar ac en die overschakeld naar het net als er niet genoeg spanning meer komt uit de batterijen/zonnepanelen. Ook moet deze monitoring hebben via een app. Heb al wat zitten zoeken en kom hiervoor bij hybride omvormers uit. Klopt dit? Ook zo het een monofasige omvormer moeten zijn omdat we met 3 x 230 zonder N zitten.

Wat raden jullie hiervoor aan.

Alvast bedankt.