Toon posts:

[Experia box] Problemen met wachtwoorden op 2,4 en 5Ghz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-01 15:27
goedemiddag allen,

als dit niet de juiste plek is laat het mij dan aub weten:

we hebben een xperiabox 10:

ons probleem is:

probleem 1: nieuwe samsung galaxy A52s verloor na een week het wifi signaal en accepteerde het wachtwoord niet meer,

pas na het resetten van de xperiabox 10 en het aanmaken van een nieuw wifi wachtwoord accepteerde de telefoon het wifi wachtwoord,

probleem opgelost zou je zeggen, of toch niet?

afgelopen week is er hier in huis de nieuwe ipad 2021 ( wifi only )

ik voer het wachtwoord in, kreeg een foutmelding, 5 keer geprobeerd, zucht,

uit nieuwsgierigheid keek ik even in het modem ( geen instellingen ofzo veranderd maar alleen gekeken )

toen kwam ik er per toeval achter dat er ook een 5GHz verbinding is met een apart wachtwoord,

dus ik typ dat wachtwoord in op de ipad en hopppppaaaaa verbinding, jeej feest,

tot vanochtend,

in de woonkamer in buurt van het modem werkt de ipad goed maar lopen we even naar de keuken of naar boven dan krijgen we te maken met een wegvallende wifi verbinding, ook krijgen we van de ipad een privacy melding dat het wifi signaal niet veilig zou zijn wat het naar onze mening wel gewoon is ( WPA2 )

is het wifi signaal van 5GHz nu zo slecht? het zou dan wel sneller zijn maar dat is dan ook alles,

modem al een keer herstart en zelfs een reset,

is er een mogelijkheid dat 5GHz kan worden uitgeschakeld? of krijgen we dan steeds op de ipad een melding dat het wachtwoord niet juist is?

sorry voor al deze vragen maar ik ben totaal niet technisch aangelegd dus mijn kennis is beperkt,

is het modem misschien toe aan vervanging?

alvast bedankt....

Beste antwoord (via rens-br op 31-01-2022 07:52)

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54
joey82 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:48:
[...]

ze hebben idd beide een ander wachtwoord, kwam ik gisteren pas achter, als ik dat aanpas naar beide het zelfde wachtwoord werkt het dan beter?

als ik het wijzig geven de apparaten die zijn verbonden dan een melding / verliezen die dan hun connectie?
Als ze beide hetzelfde wachtwoord hebben, kunnen je apparaten wisselen tussen 2.4 en 5. Dichtbij het modem zullen ze 5 gebruiken, verder weg 2.4. Afhankelijk van welk wachtwoord dat je kiest moet je op sommige apparaten het wachtwoord opnieuw invoeren ja.

Maak het jezelf makkelijk: kies een heel nieuw wachtwoord, 'vergeet' je netwerk op al je devices, en meld op al je devices je netwerk weer opnieuw aan met het nieuwe wachtwoord :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Alle reacties

• joey82
joey82 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:09:
goedemiddag allen,

als dit niet de juiste plek is laat het mij dan aub weten:

we hebben een xperiabox 10:

ons probleem is:

probleem 1: nieuwe samsung galaxy A52s verloor na een week het wifi signaal en accepteerde het wachtwoord niet meer,

pas na het resetten van de xperiabox 10 en het aanmaken van een nieuw wifi wachtwoord accepteerde de telefoon het wifi wachtwoord,

probleem opgelost zou je zeggen, of toch niet?

afgelopen week is er hier in huis de nieuwe ipad 2021 ( wifi only )

ik voer het wachtwoord in, kreeg een foutmelding, 5 keer geprobeerd, zucht,

uit nieuwsgierigheid keek ik even in het modem ( geen instellingen ofzo veranderd maar alleen gekeken )

toen kwam ik er per toeval achter dat er ook een 5GHz verbinding is met een apart wachtwoord,

dus ik typ dat wachtwoord in op de ipad en hopppppaaaaa verbinding, jeej feest,

tot vanochtend,

in de woonkamer in buurt van het modem werkt de ipad goed maar lopen we even naar de keuken of naar boven dan krijgen we te maken met een wegvallende wifi verbinding, ook krijgen we van de ipad een privacy melding dat het wifi signaal niet veilig zou zijn wat het naar onze mening wel gewoon is ( WPA2 )

is het wifi signaal van 5GHz nu zo slecht? het zou dan wel sneller zijn maar dat is dan ook alles,

modem al een keer herstart en zelfs een reset,

is er een mogelijkheid dat 5GHz kan worden uitgeschakeld? of krijgen we dan steeds op de ipad een melding dat het wachtwoord niet juist is?

sorry voor al deze vragen maar ik ben totaal niet technisch aangelegd dus mijn kennis is beperkt,

is het modem misschien toe aan vervanging?

alvast bedankt....
niemand?

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:19
ja 5ghz kan je wel uit zetten,
2.4ghz heeft gewoon een verder bereik als de 5ghz. op ene andere manier schakeld die niet lekker om tussen beide.
verders op dat wachtwoord dat komt door apple zelf die hebben daar een bepaalde beveilings check ingebouwd waar een naam of wachtwoord aan moet voldoen volgens hen standaard. verders niks aan de hand.

blijft probleem met wachtwoord keer de box een reset geven anders toch even contact opnemen met de klantenservice zodat hen ander modem of monteur kunnen sturen

• joey82
jopoh schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:28:
[...]

ja 5ghz kan je wel uit zetten,
2.4ghz heeft gewoon een verder bereik als de 5ghz. op ene andere manier schakeld die niet lekker om tussen beide.
verders op dat wachtwoord dat komt door apple zelf die hebben daar een bepaalde beveilings check ingebouwd waar een naam of wachtwoord aan moet voldoen volgens hen standaard. verders niks aan de hand.

blijft probleem met wachtwoord keer de box een reset geven anders toch even contact opnemen met de klantenservice zodat hen ander modem of monteur kunnen sturen
als ik 5GHz uitschakel, accepteert de ipad dan wel het 2.4 wachtwoord?

in de xperiabox v10 moet ik bij geavanceerd de radio bij 5GHz uitschakelen toch?

[Voor 5% gewijzigd door joey82 op 30-01-2022 16:03]

• Tom Paris
joey82 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:57:
[...]

als ik 5GHz uitschakel, accepteert de ipad dan wel het 2.4 wachtwoord?

in de xperiabox v10 moet ik bij geavanceerd de radio bij 5GHz uitschakelen toch?
Kan je verhaal niet helemaal volgen. maar begrijp ik goed dat je 2.4 en 5Ghz netwerken hetzelfde SSID hebben, maar beide een ander wachtwoord? Dat gaat niet lekker werken nee... Zorg dat je hetzelfde wachtwoord hebt op zowel 2.4 als 5, en pas het eventueel aan naar een complexer wachtwoord dan de standaardinstelling van KPN.

• joey82
Tom Paris schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Kan je verhaal niet helemaal volgen. maar begrijp ik goed dat je 2.4 en 5Ghz netwerken hetzelfde SSID hebben, maar beide een ander wachtwoord? Dat gaat niet lekker werken nee... Zorg dat je hetzelfde wachtwoord hebt op zowel 2.4 als 5, en pas het eventueel aan naar een complexer wachtwoord dan de standaardinstelling van KPN.
ze hebben idd beide een ander wachtwoord, kwam ik gisteren pas achter, als ik dat aanpas naar beide het zelfde wachtwoord werkt het dan beter?

als ik het wijzig geven de apparaten die zijn verbonden dan een melding / verliezen die dan hun connectie?

[Voor 8% gewijzigd door joey82 op 30-01-2022 16:53]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Tom Paris
joey82 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:48:
[...]

Als ze beide hetzelfde wachtwoord hebben, kunnen je apparaten wisselen tussen 2.4 en 5. Dichtbij het modem zullen ze 5 gebruiken, verder weg 2.4. Afhankelijk van welk wachtwoord dat je kiest moet je op sommige apparaten het wachtwoord opnieuw invoeren ja.

Maak het jezelf makkelijk: kies een heel nieuw wachtwoord, 'vergeet' je netwerk op al je devices, en meld op al je devices je netwerk weer opnieuw aan met het nieuwe wachtwoord :)

• joey82
Tom Paris schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Tom Paris schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Wat een held ben jij zeg!! :*) het werkt ook nog :*)

heel erg bedankt :*) _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee