Toon posts:

software problemen met Yamaha a2a receiver, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:53
vorig jaar heb ik een Yamaha a2a receiver gekocht, nu heb ik sinds ca. 3 maanden problemen met de receiver. Tijdens het afspelen valt af en toe de muziek weg tijdens het afspelen van Spotify of Tidal.

op 16-11-2021 heb ik voor het eerst per mail contact hierover gehad bij de winkel. het antwoord wat ik hier op kreeg was dat het geen bekend probleem is. ik kon het volgende nog testen:
“Log uit en log daarna weer in. Zorg ervoor dat de app up-to-date is. Sluit apps die je niet gebruikt af. Installeer de app opnieuw.
Helpt dit niet moeten we het apparaat eens testen in een ander netwerk. Dan kunnen we zien of het aan de versterker ligt of aan het netwerk.”

hier mee bezig geweest en ondertussen zelf ook nog wat getest. het volgende heb ik toen getest:
- Stekker uit/in de receiver en router

- Spotify app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd

- Andere telefoon Spotify gestreamd

- Tidal app uitgeprobeerd, heeft hetzelfde probleem

- Yamaha MusicCast app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, opslag en cache verwijderd

- De receiver een factory reset gegeven

- Update geven van receiver/app

- De receiver is standaard bedraad aan het netwerk. Ipv bedraad aan netwerk op de WiFi aangesloten

- Netwerk download en upload real-time usage van router gemonitord, verbinding valt niet weg.

- Om mijn netwerk uit te sluiten heb ik op mijn telefoon een wifi-hotspot aangemaakt, de receiver verbonden en muziek van Tidal afgespeeld. Ook hier valt de muziek weg.

op 23-12-2021 per mail aangegeven dat na het troubleshooten de problemen aanhouden. hierop was het antwoord:
“We hebben (alleen vandaag al) contact gehad met 4 andere klant die hetzelfde ervaren als jij.
Er zit dus iets niet lekker in de huidige software op verschillende Yamaha apparaten.

We zullen dus even een nieuwe firmware versie vanuit Yamaha moeten afwachten.”

nu is het het ondertussen al meer dan een maand later, en het probleem is nog steeds niet opgelost.

mijn vragen zij, 1) waar heb ik recht op / wat kan ik van de winkel verwachten? 2) is dit een bekend probleem?

Alle reacties

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien kijken of je handmatig een downgrade kan doen? Ik neem aan dat er een update is geweest voordat de problemen begonnen zijn.

https://nl.yamaha.com/nl/...mps/rx-a2a/downloads.html

Zie helaas geen andere downloads.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• mc_maarten
@prutser001 helaas heb ik dat al geprobeerd :-\

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:18
1. Wat is je doel? Is je doel het apparaat houden en kunnen gebruiken? Of is je doel het apparaat terug willen sturen?

2. https://nl.yamaha.com/nl/support/contacts/index.html

[Voor 5% gewijzigd door President op 31-01-2022 04:56]

• mc_maarten
@President
Tja goede vraag. Mijn doel is een goed werkend apparaat. Ik ben tevreden over receiver, alleen zit er een bug in de software. Als ik de receiver omruil voor een ander a2a krijg ik straks weer het zelfde probleem, als ik de winkel moet geloven, Daarom vroeg ik mij af of dat dit een bekend probleem is. Ik kan er namelijk niets van vinden op google. als ik toch de enige ben die dit probleem heeft wil ik hem omruilen. overstappen naar een Denon wil ik liever niet, behalve als er geen software update komt.

wat ik nog wel kan doen, aan de winkel en Yamaha (van jou link) vragen wanneer er een update hiervoor komt. als ik daar geen goed antwoord op krijg wil ik wel vervolg stappen nemen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 08:00
Als het niet kan worden opgelost binnen een redelijke termijn, kun je volgens mij de koop ontbinden.

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 10:28

neolite

Immer kritisch

Het is inmiddels de laatste dag van januari en je hebt blijkbaar nog steeds geen duidelijkheid. Ik zou hier zelf (IANAL) twee simpele vragen uitzetten,

De vraag richting de klantenservice van Yamaha met betrekking tot de status van de software update gerelateerd aan de eerder besproken bug. Met alleen het identificeren van een bug is het nog niet opgelost, dit kan afhankelijk van de complexiteit gewoon echt een tijdje duren. Een tijdspad of indicatie is daarom gewenst.

Vervolgens zou ik n.a.v. deze conversatie met de fabrikant naar de verkoper stappen. Mede delen dat de leverancier heeft bevestigd dat er sprake is van een softwarematige fout. Aangeven dat jij recht hebt op een conform product en dat er op korte termijn geen verandering in de werking van het product lijkt te komen. Hierom aansturen op een passende oplossing(vervanging met alternatief product/ontbinding) en je graag zijn antwoord tegemoet ziet.

[Voor 6% gewijzigd door neolite op 31-01-2022 11:16]

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

• Roynaldovic
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-07-2022
@mc_maarten Ik ervaar exact hetzelfde probleem met mijn Yamaha N803D receiver. Deze heb ik nu ongeveer 2 jaar in bezit en ben/was uiterst tevreden. Sinds november valt bij mij de muziek ook soms weg. Ene keer gaat het goed en duurt het uren voordat het optreedt, een andere keer speelt het probleem na 3 minuten luisteren. Het vreemde is dat dit niet meteen na update 3.00 is opgetreden. Ondertussen al ruim een maand met support van Yamaha aan het uitzoeken waar dit aan ligt. Zij refereren aan een (security)-update van mijn provider (Ziggo). Zelfs na factory resets en uitschakelen firewall e.d. blijft het probleem. Zelf heb ik het idee dat er niet aan een structurele oplossing wordt gewerkt. Ervaar jij dat anders? Wel ben ik blij dat ik niet de enige ben en ondertussen zie ik op verschillende forums dat gebruikers met dezelfde problemen te maken hebben. Zojuist heb ik Yamaha weer geantwoord met de vraag om met een passend antwoord te komen. Zou je mij op de hoogte willen houden van jou antwoorden?

• mc_maarten
Bedankt voor jullie reacties
@neolite
ik heb nu aan de winkel gevraagd hoelang ze verwachten dat het nog gaat duren.en aangegeven dat het al een maand later is

aan Yamaha heb ik het probleem uitgelegd, en vermeld dat het volgens de winkel een bekend probleem is. gevraagd of dit klopt en verwacht wanneer er iets van een update komt

@Roynaldovic
dit is exact hetzelfde problemen! k zit zelf ook bij Ziggo, maar mij router staat in bridge mode. ik heb een unifi netwerk. Volgende maand ga ik naar KPN glasvezel. eens kijken of het probleem er dan nog is. overigen waren de problemen er ook toen ik de receiver op telefoon wifi-hotspot aan heb gesloten.

• Roynaldovic
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-07-2022
@mc_maarten Zojuist reactie vanuit Yamaha:

[The problem of a few unsolved Spotify Cases is now reported in Japan and we are waiting for an answer if our devices can be the cause of the dropouts.

Hopelijk binnenkort een structurele oplossing.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee