Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 16:17
Ik heb bij mijn vorige werkgever beoordelingen die ik graag verwijderd zou willen hebben. Nu zijn ze op verzoek verplicht dat na 24 maanden te doen. Ik wil er echter al eerder van af! Wat zijn daar de mogelijkheden toe?

De situatie is uiteraard dat de beoordelingen op een bepaald vlak niet goed zijn. Echter ik ben onder andere van mening dat de coaching die wij hadden tijdens de werkzaamheden en die ons en mij had moeten ondersteunen beroerd was, en dan druk ik me nog zachtjes uit. Met betere coaching had ik waarschijnlijk ook betere beoordelingen gehad. Zou ik zoiets als argument kunnen inbrengen? Ik voel me ook onder druk gezet om die beoordelingen te tekenen. Zou ik hiermee nog iets kunnen om die beoordelingen van tafel te krijgen?

Ik wil graag weer bij het betreffende bedrijf solliciteren (groot bedrijf) op een ander afdeling maar die beoordelingen staan dat in de weg. Het zou pas na 24 maanden kunnen maar ik wil graag al eerder daar weer solliciteren.

Beste antwoord (via juanita op 31-01-2022 09:40)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:59:
[...]

Meermaals gezegd: het werkt daar allemaal even iets anders dan bij andere bedrijven. Het is verder een stoelendans wat leidinggevenden betreft. Elk jaar een andere.
Als ik de reacties zo zie (van jou maar ook van alle andere posters) is er geen enkele reden om aan te nemen dat er enige wettelijke rechten zijn waar je iets aan hebt. Dus als er al niet-wettelijke regeltjes zijn die door de werkgever zelf zijn bedacht (geen personeel aannemen met beoordeling X ourder dan Y jaar, wegstrepen van beoordelingen, gebruik van beoordelingen bij sollicitaties, etc.) zul je daar zelf toch meer van weten dan alle anderen in dit topic.

Dus ofwel je zal zelf moeten achterhalen hoe deze regeltjes precies werken en hoe je daar met "trucjes" als het wegstrepen van beoordelingen doorheen komt, ofwel je zal je gewoon moeten richten op een overtuigend verhaal bij de sollicitatie, waarbij je die regeltjes en trucjes vergeet. Dus alle tips over uitgaan van eigen kracht en reflectie in plaats van je richten op die beoordeling.
Figo112 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:05:
bij een bedrijf waar het alleen maar om beoordelingen draait wil je gewoon niet werken, dus waarom al die moeite nog doen?
Als je elke baan afschrijft waarvan een anoniem iemand op internet zegt "daar wil je toch niet werken" dan blijven er weinig banen over, denk ik. :P

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 31-01-2022 09:21 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:28
Daar kijkt een nieuwe hiring manager als het goed is niet naar. Wat je nu wil doen maakt je een stuk ‘verdachter’

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je wilt dat een werkgever, die nu niet meer jou werkgever is, iets voor jou gaat doen zodat je daar weer kan solliciteren zonder op te vallen?

Lijkt me dat je jezelf juist 10x meer in de spotlight zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02
@Johan Bogle Waarom zou een manager niet kijken/informeren hoe een eerdere periode is verlopen als iemand bij hem solliciteert? Dat is het eerste wat ik zou doen.

@juanita Waarom wil je daar zo graag terug als je toen niet goed begeleid bent? Dat zou voor mij toch een reden zijn om er goed bij stil te staan of ik dat echt wel zou willen. Als je dat wel wil: ga met de billen bloot. Zorg dat je de leiding neemt om dit bespreekbaar te maken en beargumenteer bijv. dat je afgelopen periode juist aan jezelf gewerkt hebt om ervoor te zorgen dat je eenzelfde situatie voorkomt en bovenal dat je in eenzelfde situatie anders handelt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
(jarig!)
Anoniem: 472287 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:31:
Je wilt dat een werkgever, die nu niet meer jou werkgever is, iets voor jou gaat doen zodat je daar weer kan solliciteren zonder op te vallen?

Lijkt me dat je jezelf juist 10x meer in de spotlight zet.
En ze zien nog steeds dat je er gewerkt hebt. Als het zou lukken en ze vragen toch de eerdere beoordelingen op dan staat er "deze beoordeling is verwijderd". Dat is nog erger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder staat hier alles wel.
https://www.rendement.nl/...20als%20redelijk%20gezien.
Mijns insziens ben je kansloos wat betreft verwijderen en correct lijkt het me zowiezo niet.

Je maakt meer kans met een degelijke onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Enkele antwoorden. Er is al naar gekeken bij een sollicitatie van mij sinds mijn vertrek. Het hele bedrijf draait om beoordelingen. Al het andere telt niet. Ik wil dus gewoon die beoordelingen van tafel hebben. Ik denk argumenten te hebben, de vraag is of zij daar gevoelig voor zullen zijn.

Reden dat ik er weer wil werken is dat ze op andere afdelingen op een andere manier werken. Een manier die mij meer ligt. Bovendien weet ik nu hoe de cultuur is daar. Dus ik kan nu beter anticiperen op bepaalde situaties op de werkvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Anoniem: 472287 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:37:
Verder staat hier alles wel.
https://www.rendement.nl/...20als%20redelijk%20gezien.
Mijns insziens ben je kansloos wat betreft verwijderen en correct lijkt het me zowiezo niet.

Je maakt meer kans met een degelijke onderbouwing.
Als zij het zelf verwijderen is daar niks incorrect aan lijkt mij.

Beoordelingen zijn heilig bij betreffende bedrijf. Ik wil dus graag die beoordelingen van tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:35:
[...]

En ze zien nog steeds dat je er gewerkt hebt. Als het zou lukken en ze vragen toch de eerdere beoordelingen op dan staat er "deze beoordeling is verwijderd". Dat is nog erger.
Klopt maar dat is niet waar want zo werkt het daar niet. Het draait daar om getekende beoordelingen, dat is de waarheid daar. Als er geen beoordeling is hebben ze dus ook geen waarheid en krijg ik dus een nieuwe kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Als zij het zelf verwijderen is daar niks incorrect aan lijkt mij.

Beoordelingen zijn heilig bij betreffende bedrijf. Ik wil dus graag die beoordelingen van tafel.
Er is geen wettelijke basis om de beoordeling binnen 2 jaar te verwijderen, je hebt er tenminste geen aangedragen in dit topic.

Juist het tegenovergestelde, je maakt een sterke zaak voor de bruikbaarheid van de betreffende beoordelingen. Dat je het niet met de inhoud eens bent dat staat daar verder buiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:17
Kansloos lijkt me. Je kan beter die wat mindere beoordelingen benoemen en aangrijpen om te laten zien dat je jezelf ontwikkeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Anoniem: 472287 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Er is geen wettelijke basis om de beoordeling binnen 2 jaar te verwijderen, je hebt er tenminste geen aangedragen in dit topic.
Meende dat het 24 maanden was, maar kan me vergissen.
Juist het tegenovergestelde, je maakt een sterke zaak voor de bruikbaarheid van de betreffende beoordelingen. Dat je het niet met de inhoud eens bent dat staat daar verder buiten.
Het bedrijf en hun cultuur kennende kan ik echt beter zorgen dat die beoordelingen in een digitale Bermuda driehoek verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Harm2211 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:48:
Kansloos lijkt me. Je kan beter die wat mindere beoordelingen benoemen en aangrijpen om te laten zien dat je jezelf ontwikkeld hebt.
Dat zou zeker een optie kunnen zijn. Voor nu geef ik echter de voorkeur aan andere te bewandelen wegen maar reacties als deze kunnen me misschien doen inzien dat dat niet de juiste wegen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Meende dat het 24 maanden was, maar kan me vergissen.

[...]

Het bedrijf en hun cultuur kennende kan ik echt beter zorgen dat die beoordelingen in een digitale Bermuda driehoek verdwijnen.
24 maanden en 2 jaar zijn hetzelfde, dat begrijp je?

Het bedrijf en cultuur kennende kan je beter elders solliciteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Sowieso staat op je cv dat je daar gewerkt heb. Lijkt me dat er altijd wel een mailtje/telefoontje dat richting die afdeling gaat... Zeker bij zo kort geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Anoniem: 472287 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:52:
[...]

24 maanden en 2 jaar zijn hetzelfde, dat begrijp je?
Ik meende dat werkgevers vanwege een wet (AVG?) verplicht zijn bepaalde delen van je dossier binnen 24 maanden == 2 jaar te verwijderen. Kan zijn dat dat alleen de regels van het bedrijf zijn die ze zichzelf opgelegd hebben en ik in de war ben en denk dat dat voor alle bedrijven in NL geldt.
Het bedrijf en cultuur kennende kan je beter elders solliciteren.
Maar jij kent het bedrijf niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Ik meende dat werkgevers vanwege een wet (AVG?) verplicht zijn bepaalde delen van je dossier binnen 24 maanden == 2 jaar te verwijderen. Kan zijn dat dat alleen de regels van het bedrijf zijn die ze zichzelf opgelegd hebben en ik in de war ben en denk dat dat voor alle bedrijven in NL geldt.

[...]

Maar jij kent het bedrijf niet!
Ik heb eerder al een link gepost waar wordt uitgelegd hoe het zit met die 2 jaar. Die heb je niet gelezen neem ik aan.

Over het bedrijf kennen, ik heb het over jou. Wie wilt er nou sollicteren bij een werkgever waar je zo negatief over de cultuur bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Anoniem: 472287 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Ik heb eerder al een link gepost waar wordt uitgelegd hoe het zit met die 2 jaar. Die heb je niet gelezen neem ik aan.
Jawel maar meende dus dat het anders zat.
Over het bedrijf kennen, ik heb het over jou. Wie wilt er nou sollicteren bij een werkgever waar je zo negatief over de cultuur bent?
Kunnen best bepaalde positieve aspecten zitten aan werken daar. Geen enkele werkgever is perfect. Ik zou daar graag weer willen werken. Zeker nu ik weet hoe de cultuur is waardoor ik beter op bepaalde situaties kan anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:56:
[...]
Daar bestaat binnen de AVG geen gelimiteerde wettelijke bewaartermijn voor iig, alleen een richtlijn.
https://autoriteitpersoon...aren-van-persoonsgegevens
Voor andere gegevens uit uw personeelsdossier bestaan geen wettelijke bewaartermijnen. Voor die gegevens is de richtlijn: een bewaartermijn van 2 jaar nadat u uit dienst bent.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Maar om er op terug te komen: als ik tegen ze zeg dat ik wil dat de beoordelingen van tafel gaan want geen goede coaching gehad. Maak ik daarmee op 1 of andere manier een kans?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Doof

Nee.
Waarom zou je iets wat niet goed is als slecht zien? Waarom niet als leer/ verbeterpunt? Je kan het ook als gespreksstof opvoeren om er inhoudelijk over te hebben, waarom heb je een xyz beoordeling en wat denk je wat je eraan kan gaan doen om te verbeteren?

Juist om ze te proberen te laten verdwijnen geeft het negatieve een zwaarder effect.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:50
juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:07:
Maar om er op terug te komen: als ik tegen ze zeg dat ik wil dat de beoordelingen van tafel gaan want geen goede coaching gehad. Maak ik daarmee op 1 of andere manier een kans?
Kan je altijd proberen, al staat het wel vreemd om daar nu over te gaan beginnen terwijl je dat destijds ook direct had kunnen doen voor het tekenen van de beoordeling...

Maar als ik je tegelijkertijd negatief hoor praten over het bedrijf maar positief over 'bepaalde aapecten' dan zou ik toch maar op zoek gaan naar een andere werkgever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Quad schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:14:
Nee.
Waarom zou je iets wat niet goed is als slecht zien? Waarom niet als leer/ verbeterpunt? Je kan het ook als gespreksstof opvoeren om er inhoudelijk over te hebben, waarom heb je een xyz beoordeling en wat denk je wat je eraan kan gaan doen om te verbeteren?

Juist om ze te proberen te laten verdwijnen geeft het negatieve een zwaarder effect.
Jouw suggestie sluit niet aan bij de bedrijfscultuur van mijn (ex)bedrijf. Het werkt nu eenmaal net even wat anders daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
President schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Kan je altijd proberen, al staat het wel vreemd om daar nu over te gaan beginnen terwijl je dat destijds ook direct had kunnen doen voor het tekenen van de beoordeling...
Ja ik heb de fout gemaakt door te tekenen. Ben ook onder druk gezet. Moest zo snel mogelijk tekenen toentertijd. Daar kan ik echter niks meer aan doen.
Maar als ik je tegelijkertijd negatief hoor praten over het bedrijf maar positief over 'bepaalde aapecten' dan zou ik toch maar op zoek gaan naar een andere werkgever...
De arbeidsmarkt zit helaas niet mee voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Doof

Fijne werkgever dan, lekker op zoek naar wat anders is het advies.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:28:
Echter ik ben onder andere van mening dat de coaching die wij hadden tijdens de werkzaamheden en die ons en mij had moeten ondersteunen beroerd was, en dan druk ik me nog zachtjes uit. Met betere coaching had ik waarschijnlijk ook betere beoordelingen gehad. Zou ik zoiets als argument kunnen inbrengen?
Maar natuurlijk kun je dat aanvoeren als argument. Je zet jezelf alleen in een hoekje door te stellen dat je zelf geen bal waard bent zonder goede coaching. Er gaat dus niks van je zelf uit, alles moet van een ander komen.

Draai dat om. Hou het bij jezelf, wat de coaching wel of niet gedaan heeft maakt niet uit. Achteraf kijk je een koe in z'n gat, heb je geen zak aan en maakt het jou alleen maar moeilijk om nog eens terug te komen bij het bedrijf. Je hebt het immers wel over een (ex)collega van de persoon die jou weer aan gaat nemen, dat is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zult moeten aangeven waarom je ze weg wilt hebben, en dan ben je op goodwill aangewezen.

Aangezien de "waarom" is dat je wilt solliciteren en niet wilt dat die beoordelingen mee gewogen worden, geef ik je bijzonder weinig kans.

Een wettelijke basis is er in ieder geval niet. Het antwoord is dus eigenlijk gewoon "nee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Anoniem: 472287 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Je zult moeten aangeven waarom je ze weg wilt hebben, en dan ben je op goodwill aangewezen.
Daar lijkt het op uit te draaien ja.
Aangezien de "waarom" is dat je wilt solliciteren en niet wilt dat die beoordelingen mee gewogen worden, geef ik je bijzonder weinig kans.

Een wettelijke basis is er in ieder geval niet. Het antwoord is dus eigenlijk gewoon "nee".
Niet binnen 24 maanden nee. Hun interne richtlijnen zijn dat beoordelingen na 24 maanden vervallen. Daarna heb ik wel weer kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
(jarig!)
Gezien de ogenschijnlijk slechte coaching en toxic bedrijfscultuur. Waarom wil je er weer werken?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:33:
Gezien de ogenschijnlijk slechte coaching en toxic bedrijfscultuur. Waarom wil je er weer werken?
Daar heb ik zo mijn afwegingen voor. In de eerste plaats omdat het werkinhoudelijk een platina match is. Wat betreft die 'toxic' bedrijfscultuur (vrij treffend gezegd moet ik toegeven), ik weet nu hoe het werkt en kan er daardoor veel makkelijker mee dealen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet op de manier waarop je het in dit topic doet. Je neemt zelf geen enkele verantwoordelijkheid, en uit ook nog eens beschuldigingen over gedwongen zijn te tekenen. Ik zou je op geen enkele manier aannemen als je dat doet.

De manier om met dergelijke beoordelingen om te gaan is aan te geven dat je het er niet mee eens bent geweest (op een professionele manier!), maar dat je er van geleerd hebt en je zelf ook eerder aan de bel zult trekken als het niet goed gaat, etc etc. Maar dergelijke beschuldigingen: nee, dan maak je jezelf onverkoopbaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En daarnaast, als ik iemand aanneem die eerder al bij ons heeft gewerkt kijk ik zijdelings naar beoordeling maar bel ik 100% je voormalig leidinggevende. Dat geeft veel meer informatie en achtergrond.

En mocht ik erachter komen via HR dat beoordelingen zijn weggetoverd dat zou ik wel 3x nadenken of we verder gaan.

Als laatste vind je argument over coaching vrij zwak, je zou je werk gewoon goed moeten doen zonder begeleiding.

[ Voor 44% gewijzigd door Sethro op 30-01-2022 22:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Los van het feit dat ik persoonlijk niet bij zo'n bedrijf wil werken, zou ik in eerste instantie contact opnemen met de HR-afdeling van het bedrijf.

"Ik heb eerder bij jullie gewerkt en toen een negatieve beoordeling gehad. Intussen ben ik persoonlijk gegroeid en is de beoordeling van toentertijd niet meer van toepassing. Nu zie ik een leuke vacature bij jullie die mij op het lijft geschreven is, en ik ben bang dat mijn eerdere beoordeling een rol gaat spelen. Kun je me vertellen hoe hiermee wordt omgegaan?"

Zoiets. Maar goed, ik ken de inhoud van die eerdere beoordeling natuurlijk niet. In ieder geval niet te negatief insteken. En wegmoffelen zou ik nog erger vinden dan een negatieve beoordeling. Vorige week nog een sollicitant gehad die erg negatief was over vorige werkgever. Daarmee maak je echt geen goede sier.

Wat me niet duidelijk is; zijn die negatieve beoordelingen (meervoud?) ook reden geweest dat je daar bent vertrokken?

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 30-01-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Sethro schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:57:
En daarnaast, als ik iemand aanneem die eerder al bij ons heeft gewerkt kijk ik zijdelings naar beoordeling maar bel ik 100% je voormalig leidinggevende. En dat is niet weg.
Meermaals gezegd: het werkt daar allemaal even iets anders dan bij andere bedrijven. Het is verder een stoelendans wat leidinggevenden betreft. Elk jaar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
sOid schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:59:
Los van het feit dat ik persoonlijk niet bij zo'n bedrijf wil werken, zou ik in eerste instantie contact opnemen met de HR-afdeling van het bedrijf.

"Ik heb eerder bij jullie gewerkt en toen een negatieve beoordeling gehad. Intussen ben ik persoonlijk gegroeid en is de beoordeling van toentertijd niet meer van toepassing. Nu zie ik een leuke vacature bij jullie die mij op het lijft geschreven is, en ik ben bang dat mijn eerdere beoordeling een rol gaat spelen. Kun je me vertellen hoe hiermee wordt omgegaan?"
Was achteraf misschien beter geweest ja.
Zoiets. Maar goed, ik ken de inhoud van die eerdere beoordeling natuurlijk niet. In ieder geval niet te negatief insteken. Vorige week nog een sollicitant gehad die erg negatief was over vorige werkgever. Daarmee maak je echt geen goede sier.

Wat me niet duidelijk is; zijn die negatieve beoordelingen (meervoud?) ook reden geweest dat je daar bent vertrokken?
Ja. Heb vanwege beoordelingen geen verlenging van mijn contract gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18

Qwerty-273

Meukposter

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:35:
ik weet nu hoe het werkt en kan er daardoor veel makkelijker mee dealen.
Onderschat een toxic werkomgeving echt niet. Dat heeft echt impact op jezelf, en ook al ben je er nu op voorbereid doordat je weet hoe het in elkaar zit, dat is geen lange termijn visie. Het is niet gezond om in zo'n omgeving nog jaren en jaren te gaan werken. Je wist die giftigheid ook al de vorige keer, al is dat in de loop van de tijd gekomen, en blijkbaar heb je daar destijds niet mee kunnen dealen (of ten minste niet op de beste manier).

Buiten de beoordelingen die vastgelegd zijn waar natuurlijk details in staan, zal een hiring manager altijd nog wel intern kijken of een oude leidinggevende nog iets kan oprakelen uit het geheugen hoe je des tijds binnen het bedrijf paste. Met puur en alleen drammen om iets uit je personeelsdossier te krijgen is niet super handig. Afhankelijk van de grote van het bedrijf, kan dat wel betekenen dat je "bekend" wordt binnen hr/personeelszaken. Je bent momenteel een ex-werknemer met blijkbaar minder goede beoordelingen dan gewenst, daar moet wel een hele doos goodwill overheen als ze dat voor je willen uitpoetsen in deze tijdspanne.

Kijk gewoon verder in de markt, en als je echt terug wil, neem eerst de tijd om ook zelf te kunnen groeien (buiten dit specifieke bedrijf) en dan kan je altijd nog terug komen met de mededeling dat je in de x jaar nadat je bent weggegaan aan jezelf hebt gewerkt (ook al is dat alleen beter voor jezelf opkomen) en ook deze en deze ervaring bij een andere plek (of plekken) hebt opgedaan. Waardoor je voelt dat je nu beter binnen de organisatie zal passen in de rol die je wilt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Was achteraf misschien beter geweest ja.
Hoezo achteraf? Het speelt nu toch? Je hebt niets te verliezen in mijn ogen. Als je te horen krijgt dat er inderdaad naar wordt gekeken kun je altijd nog nadenken over een vervolgstap. En als je te horen kijkt dat er (waarschijnlijk) niet naar wordt gekeken, is dat ook goed om te weten.

Slapende honden wakker maken in deze context geloof ik niet zo in.
[...]

Ja. Heb vanwege beoordelingen geen verlenging van mijn contract gehad.
Hoeft niet per se slecht te zijn. Heb meerdere collega's die in functie A totaal niet tot hun recht kwamen en slecht functioneerden, maar in functie B heel prettige, vakbekwame collega's zijn. Zou zoiets dan ook benoemen in je sollicitatiebrief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11

Yucon

*broem*

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:35:
[...]

Daar heb ik zo mijn afwegingen voor. In de eerste plaats omdat het werkinhoudelijk een platina match is. Wat betreft die 'toxic' bedrijfscultuur (vrij treffend gezegd moet ik toegeven), ik weet nu hoe het werkt en kan er daardoor veel makkelijker mee dealen.
Ik zou bijna zeggen dat je zelf ontdekt hebt hoe je ook toxic moet worden :?

zeg me alsjeblieft even dat ik je verkeerd begrijp

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 30-01-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
(jarig!)
[...]

Toevallig een bedrijf dat jarenlang reclame maakte met:
[x] geschikt
[ ] ongeschikt

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Toevallig een bedrijf dat jarenlang reclame maakte met:
[x] geschikt
[ ] ongeschikt
Je bent warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanita
Yucon schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Ik zou bijna zeggen dat je zelf ontdekt hebt hoe je ook toxic moet worden :?

zeg me alsjeblieft even dat ik je verkeerd begrijp
Ja je begrijpt me verkeerd. Je moet op een bepaalde manier mee gaan met de flow daar, dat is meer wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 18:00
Je schrijft dat het gaat over "getekende" gespreksverslagen. Stond daarbij of jouw ondertekening geldt voor "gezien", of voor "eens met inhoud"? Dat maakt mogelijk nog verschil.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:18:
[...]
De arbeidsmarkt zit helaas niet mee voor mij.
Dit vind ik heel erg vreemd. Want momenteel krijgt zo ongeveer iedereen nog 'n baan... dus waarom jij niet?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
avdongen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:21:
Je schrijft dat het gaat over "getekende" gespreksverslagen. Stond daarbij of jouw ondertekening geldt voor "gezien", of voor "eens met inhoud"? Dat maakt mogelijk nog verschil.
Goeie, weet ik echt niet meer. Heb uiteraard geen toegang meer tot mijn e-mail.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Als je houding in dit topic lijkt op je houding op de werkvloer snap ik eigenlijk wel dat je contract niet verlengd is. Kan mij wat dat betreft aansluiten bij @gambieter en @Yucon

En al zou je gelijk hebben, je kan op dit moment 1000 andere banen krijgen waarbij je met een schone lei kan beginnen. Dit is zonde van je energie.

Stop met vechten (ook in de rest van je leven) en ga ergens gelukkig worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

juanita schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:41:
Het hele bedrijf draait om beoordelingen. Al het andere telt niet.
Er is geen wettelijke basis om die beoordelingen te verwijderen onder AVG of zo. Dus je bent aangewezen op het bedrijf zelf. En gezien deze berichten denk ik dat je het antwoord al weet.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
(jarig!)
Blauwe petjes?
Verklaart in ieder geval dat je niet zomaar naar een andere werkgever kan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 07:42
Een beoordeling kan je toch ook tekenen voor "gezien" maar niet akkoord.
Je bent (bij mijn weten) nooit verplicht om een beoordeling te tekenen voor "akkoord" als je het er niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik lees hier een paar dingen:
• TS wil absoluut bij zijn ex werkgever werken
• TS wil van geen andere aanpak weten dan zijn oude beoordelingen te laten verwijderen

Dan kan de enige zinnige discussie nog zijn of het bedrijf gedwongen of gevraagd kan worden om deze beoordelingen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
En de vraag is ook of een bedrijf zich aan het eigen interne beleid houdt van 24 maanden. Het klinkt als mogelijk stopwerk wat als eerste afvalt als het druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een hiring manager kan en mag je beoordelingen niet bekijken. Wel kan en zal deze je oude leidinggevende even bellen voor een referentie.

En wat heb je in de afgelopen 24 maanden gedaan waardoor je bent veranderd? De banen liggen voor het oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17
Een bedrijf dat blijkbaar zo veel belang hecht aan beoordeling, dus op prestaties in het verleden, zal bij een sollicitatie toch gelijk rondbellen? Wat maakt het dan uit of ze je beoordelingen nog hebben of niet? Je kunt het op papier wel verwijderen, maar de mens(en) die de slechte beoordelingen hebben gegeven is/zijn nog prima bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:35:
[...]

Blauwe petjes?
Verklaart in ieder geval dat je niet zomaar naar een andere werkgever kan.
Parkeerwacht. Bewaking.

Maar even serieus, er zijn zat bedrijfsgroepen waar je heel gewild bent/kunt zijn met ervaring bij de politie, je leert er een hoop dingen die ze je op school niet zomaar meegeven. Je moet wel even buiten de box willen/kunnen denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 00:10
bij een bedrijf waar het alleen maar om beoordelingen draait wil je gewoon niet werken, dus waarom al die moeite nog doen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Als ik de reacties zo zie (van jou maar ook van alle andere posters) is er geen enkele reden om aan te nemen dat er enige wettelijke rechten zijn waar je iets aan hebt. Dus als er al niet-wettelijke regeltjes zijn die door de werkgever zelf zijn bedacht (geen personeel aannemen met beoordeling X ourder dan Y jaar, wegstrepen van beoordelingen, gebruik van beoordelingen bij sollicitaties, etc.) zul je daar zelf toch meer van weten dan alle anderen in dit topic.

Dus ofwel je zal zelf moeten achterhalen hoe deze regeltjes precies werken en hoe je daar met "trucjes" als het wegstrepen van beoordelingen doorheen komt, ofwel je zal je gewoon moeten richten op een overtuigend verhaal bij de sollicitatie, waarbij je die regeltjes en trucjes vergeet. Dus alle tips over uitgaan van eigen kracht en reflectie in plaats van je richten op die beoordeling.
Figo112 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:05:
Als je elke baan afschrijft waarvan een anoniem iemand op internet zegt "daar wil je toch niet werken" dan blijven er weinig banen over, denk ik. :P

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 31-01-2022 09:21 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:27

LankHoar

Langharig tuig

Het gaat dus om defensie, of een bedrijf dat diensten verleend aan defensie. Dat werkt inderdaad wel even anders dan het burger bedrijfsleven. Dit lijkt me vrij essentiële informatie voor je topic. Indien de procedure zo is dat een negatieve beoordeling echt een nekslag is, dan denk ik dat je maar drie keuzes hebt:
  • Gewoon toch solliciteren op hoop van zege
  • Aandringen om die beoordeling weg te krijgen, kijken wat daar de procedure voor kan zijn, maar met grote kans dat het je ook juist kam dwars zitten (als je het al lukt).
  • Wachten tot die 24 maanden voorbij zijn en eerst iets anders gaan doen. Wellicht een baan zoeken die relevante ervaring geeft voor de functie die je eigenlijk wilt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Ik ben er wel uit denk ik. Wat punten die enkele vraagtekens beantwoorden:
  • Het betreft inderdaad overheid.
  • Het draait daar nu eenmaal om een ondertekende beoordeling. Dat is de waarheid. Niks anders. Ik kan het niet anders maken. Het heeft ook geen zin om te zeggen hoe jij het zou doen of hoe het bij jouw bedrijf werkt. Hier draait alles om 1 ding: de getekende beoordeling.
  • Banen liggen voor het oprapen? Ik ben geen echte ITer. Ik ben handig met scripts en met cijfertjes, maar daar houdt het wel bij op. En ja dan zijn er nog steeds veel banen, maar ook heel veel kandidaten, want tegenwoordig is iedereen handig met scripts en cijfertjes. Ik heb het dus heel erg lastig op de arbeidsmarkt.

[ Voor 13% gewijzigd door juanita op 31-01-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Het gaat dus om defensie, of een bedrijf dat diensten verleend aan defensie. Dat werkt inderdaad wel even anders dan het burger bedrijfsleven. Dit lijkt me vrij essentiële informatie voor je topic. Indien de procedure zo is dat een negatieve beoordeling echt een nekslag is, dan denk ik dat je maar drie keuzes hebt:
  • Gewoon toch solliciteren op hoop van zege
  • Aandringen om die beoordeling weg te krijgen, kijken wat daar de procedure voor kan zijn, maar met grote kans dat het je ook juist kam dwars zitten (als je het al lukt).
  • Wachten tot die 24 maanden voorbij zijn en eerst iets anders gaan doen. Wellicht een baan zoeken die relevante ervaring geeft voor de functie die je eigenlijk wilt.
Overheid ziet ook dat jouw vorige baan bij overheid was. Dus die leggen wel even een lijntje naar je vorige manager, beoordelingen zijn daarbij niet eens nodig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18

Qwerty-273

Meukposter

Als het inderdaad bij de overheid is, dan zit gewoon in de knel met integriteit. Als werknemer heb je gewoon aan deze gedragscode te houden, dat betekend dus of dat je naar waarheid de oude beoordeling hebt ondertekend (en dus waarschijnlijk ook de inhoud daarvan bevestig hebt). Of dat je het niet eens bent met de beoordeling maar dat je tegen de gedragscode in, toch het hebt ondertekend (al dan niet onder druk).

https://www.p-direkt.nl/i...ragscode-integriteit-rijk

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 20:54
Een beoordeling ondertekenen betekent eigenlijk nooit dat je het er mee eens bent, enkel dat je het gezien hebt.

Anders zou het ook een makkelijke manier zijn om te zorgen dat er nooit een negatieve beoordeling komt: gewoon niet ondertekenen.

Uiteindelijk sta je hier, helaas, gewoon bijzonder zwak. Belangrijkste criteria bij mensen aannemen is risicos vermijden. Een eerder niet verlengd contract is daarbij wel een gigantisch red flag. Enige manier om daar omheen te komen is een enorm sterk verhaal te hebben over waarom de situatie nu anders is: wat je hebt geleerd, hoe je bent gegroei, wat je nu anders zou doen. Daarbij moet je zeker niet de schuld bij de werkgever leggen, want zelfs al heb je gelijk, en zelfs al gelooft de hiring manager je, dan nog betekent het dat hetzelfde weer kan gebeuren omdat je immers weer dezelfde organisatie in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
juanita schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:44:
Banen liggen voor het oprapen? Ik ben geen echte ITer. Ik ben handig met scripts en met cijfertjes, maar daar houdt het wel bij op. En ja dan zijn er nog steeds veel banen, maar ook heel veel kandidaten, want tegenwoordig is iedereen handig met scripts en cijfertjes. Ik heb het dus heel erg lastig op de arbeidsmarkt.
In dat geval zou ik je adviseren om eens met een loopbaancoach i.o.d. te spreken, of om na te denken over cursus/opleiding. Snap nog steeds niet waarom je zo gefixeerd bent op je oude werkgever, die je (al dan niet terecht) weggestuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 20:54
En al zou je deze beoordeling weg krijgen. Op je CV staat dat je er eerder hebt gewerkt. Eerste vraag tijdens solicitatiegesprek gaat dan zijn: waarom ben je weg gegaan?

Wat ga je daar dan op antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Djordjo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:17:
[...]

In dat geval zou ik je adviseren om eens met een loopbaancoach i.o.d. te spreken, of om na te denken over cursus/opleiding. Snap nog steeds niet waarom je zo gefixeerd bent op je oude werkgever, die je (al dan niet terecht) weggestuurd heeft.
Ze hebben veel banen die goed bij mij passen dus hou het graag als optie open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 00:10
bwerg schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:14:

Wel als diegene zelf aangeeft dat het om beoordelingen draait en dat de manier waarop dit gebeurt niet naar tevredenheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik ben er wel uit denk ik. Wat punten die enkele vraagtekens beantwoorden:
Vergeet niet dat de ene overheidsorganisatie de andere overheidsorganisatie niet is. Ik heb intussen bij 3 verschillende overheidsorganisaties gewerkt (nu ook, bij huidige werkgever intussen bijna 6 jaar) en hoewel daar zeker overeenkomsten zijn, zijn er net zo goed verschillen.

Jouw verhaal over de beoordelingen die heilig zouden zijn herken ik sowieso compleet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
juanita schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Deze werkgever vind dus dat jij er minder goed bij past. En door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-05 13:35
Je hoeft het niet te zeggen, maar denk voor jezelf na over wat in betreffende beoordelingen als kritiek kwam en op wat voor zaken dat slaat. Ging het om inhoudelijke vaardigheden, om soft skills, om karakter, om wat anders?
Aan de eerste twee kun je wat doen, dus dan is de eerlijke vraag: wat heb je er sinds die negatieve beoordelingen en dat je er weg bent, aan gedaan om dat te verbeteren? En is het inmiddels ook echt verbeterd?
Als 't op je karakter slaat. Sja, dan zou ik het sowieso als mismatch zien en verder kijken. Je moet immers jezelf niet gaan buigen tot je barst.

Je zit nu te focussen op een ex-werkgever, waar je perse weer wilt werken, terwijl je én negatief over ze bent én je via trucjes weer binnen wilt komen i.p.v. eerlijk open kaart spelen. En terwijl je om advies vraagt, lijk je niet echt open ervoor te staan (je komt behoorlijk drammerig, overtuigd van eigen gelijk én passief (slachtofferrol) over).
Ik zou je adviseren om ook heel goed te kijken naar je houding. Ongeacht waar je wilt werken. Wat zelfreflectie (en wat opvijzelen van je integriteit en het genereren van een proactieve houding) lijkt me verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:06
juanita schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Dat kan ook gewoon, maar je zal dan zoals het eruit ziet die 2 jaar moeten "uitzitten".
In de tussentijd kan het natuurlijk geen kwaad om je te oriënteren op wat er nog meer te vinden is in de wereld. Op 1 paard wedden is nooit een goed idee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Mijre schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:52:
Je hoeft het niet te zeggen, maar denk voor jezelf na over wat in betreffende beoordelingen als kritiek kwam en op wat voor zaken dat slaat. Ging het om inhoudelijke vaardigheden, om soft skills, om karakter, om wat anders?
Aan de eerste twee kun je wat doen, dus dan is de eerlijke vraag: wat heb je er sinds die negatieve beoordelingen en dat je er weg bent, aan gedaan om dat te verbeteren? En is het inmiddels ook echt verbeterd?
Als 't op je karakter slaat. Sja, dan zou ik het sowieso als mismatch zien en verder kijken. Je moet immers jezelf niet gaan buigen tot je barst.
Ik ben niet iemand die zomaar het spel mee speelt. Zit niet in me. Voor een toekomstig dienstverband bij die organisatie zal ik dan het spel mee moeten spelen. En dat is niet moeilijk of zo. Gewoon je mond houden daar en op alles ja en amen knikken.
Je zit nu te focussen op een ex-werkgever, waar je perse weer wilt werken, terwijl je én negatief over ze bent én je via trucjes weer binnen wilt komen i.p.v. eerlijk open kaart spelen. En terwijl je om advies vraagt, lijk je niet echt open ervoor te staan (je komt behoorlijk drammerig, overtuigd van eigen gelijk én passief (slachtofferrol) over).
Ik zou je adviseren om ook heel goed te kijken naar je houding. Ongeacht waar je wilt werken. Wat zelfreflectie (en wat opvijzelen van je integriteit en het genereren van een proactieve houding) lijkt me verstandig.
Nee ik zit daar niet op te focussen en wil daar niet per se werken. Wel wil het graag als optie hebben. Maar zoals het er nu naar uitziet moet ik de 24 maanden termijn uitzingen (zit al op de helft).

Ik sta wel degelijk open voor advies, hoe kom je daar bij dat ik er niet voor open sta? Ik zit al in het ZZP topic te posten bijvoorbeeld. Je vult het plaatje van mij wel heel erg zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
sOid schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Vergeet niet dat de ene overheidsorganisatie de andere overheidsorganisatie niet is. Ik heb intussen bij 3 verschillende overheidsorganisaties gewerkt (nu ook, bij huidige werkgever intussen bijna 6 jaar) en hoewel daar zeker overeenkomsten zijn, zijn er net zo goed verschillen.

Jouw verhaal over de beoordelingen die heilig zouden zijn herken ik sowieso compleet niet.
Dat geloof ik graag. Hier was het echter het doel leek het wel. Je werk output is je beoordeling, niet wat je aan je collega of de burger geeft. Iedereen was dan ook als de dood als er iets negatiefs op zijn / haar beoordeling kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:02
Dat is nogal breed te lezen en de interpretatie daarvan weer van belang voor geschikte aanvliegroutes. Al ben ik het in essentie eens met @Qwerty-273.

Heb je in je vorig werk gewerkt bij:
- een gemeente en ga je nu naar de rijksoverheid?
- een ministerie en ga je nu naar een ander ministerie?
- een uitvoeringsorgaan binnen een ministerie en nu naar een ander uitvoeringsorgaan binnen hetzelfde ministerie?
- een uitvoeringsorgaan in afdeling A en nu naar afdeling B binnen dezelfde uitvoeringsorganisatie?
- een uitvoeringsorgaan in functie A en nu naar functie B binnen dezelfde uitvoeringsorganisatie en afdeling?

In de laatste twee gevallen kan het misschien direct van negatieve invloed zijn. Dat ze je naam herkennen en daarom direct al niet uitnodigen voor een sollicitatie. In alle overige gevallen zou ik me er niet druk om maken. Het allerbelangrijkste is dat jij kan onderbouwen waarom die beoordeling negatief is en hoe de huidige situatie anders is. Wat heb je geleerd, wat ga je anders doen, hoe heb je je er toen toe verhouden.

Dit is wat er daar eerder over schreef:
CurlyMo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:00:
Ik ben eigenlijk elke keer van baan gewisseld, omdat ik er op een gegeven moment er niet meer uitkwam met mijn manager.

De kern voor de nieuwe werkgever was telkens dat ik een goede duiding kon geven aan de ontstane situatie met een flinke dosis zelfreflectie. Denk aan situaties zoals onvoldoende doorgroeimogelijkheden e.d. Mijn huidige manager is zelfs proactief benaderd door een van mijn oude referenties. Door mijn verhaal kon hij simpelweg aangegeven dat hij niks nieuws hoorde, omdat hij al op de hoogte was. Daarbovenop, dat hij door proactief gebeld te worden werd gesterkt in zijn interpretatie van mijn open verhaal. Dat hij des te meer begreep waarom ik daar weg wilde.

Oftewel, speel open kaart over waar je met je huidige manager tegenaan bent gelopen en waarom je van baan wil wisselen. Als de nieuwe manager dat niet accepteert of jouw verhaal laat overrulen door de oude manager, dan weet je genoeg.
Hoe beter jouw reflectie, hoe sterker je profiel. Desnoods geef je bij sollicitaties aan graag coaching te willen bij de start van je nieuwe baan. De (rijks)overheid heeft daar genoeg mogelijkheden voor. Of je geeft aan in een aanloopschaal te willen starten, een twee jaar een tijdelijk contract af te spreken enz. Er zijn genoeg mogelijkheden de werkgever enige zekerheid te bieden.

In alle gevallen ben ik het er mee eens dat het laten verwijderen van de beoordeling als een boomerang negatief op je zal terugslaan. Helemaal als het binnen de rijksoverheid is waar veel van dat soort systemen tussen ministeries gedeeld zijn.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Uit de schrijfstijl maak ik op dat u wat jonger bent.
Maak u niet zo druk maken om de beoordeling zoek een loopbaanbegeleider die bij uw past.
Maak met een gezamenlijk plan waar u over zeg 5 jaar wilt zijn en hoe daar wilt komen?
Opleiding, stage, bugbounty, vrijwilligerswerk enz.

Gebruik dit bij uw sollicitatie of brief waarom u deze functie wilt en wat u geleerd heeft in het verleden.
Geen schaamte om te zeggen dat het werk bij een overheid niet bij u past om wie u bent.

Het niet verlengen van contracten bij een overheid is iets wat vaak voorkomt.
Als je voor de Nederlandse overheid werkt is dat op project basis staat meestal in de vactaure.

Wat ik u verder wil meegeven is vraag bij het beëindigen van contract een "getuigschrift" op schrift.
Voordat u dit dumpt bij uw leiding gevende heeft u natuurlijk al een opzetje gemaakt van wat u er in wilt!
Niet via een platform maar gewoon op papier.

Kijk verder of u in samenwerking met uw loopbaanbegeleider niet een lijstje kan maken van bedrijven waar u graag zou willen werken. (niet nadenken wat de reden is dat u er niet in zou passen)
nr.1 is het bedrijf waar u graag zou willen werken.
Onderaan beginnen en zo naar boven werken met kijken wie in uw netwerk u kan introduceren en dan solliciteren via meetups, wedstrijden, Tweakers ontmoetingen (dan reken ik ook het forum mee).

[ Voor 1% gewijzigd door onno oliver op 31-01-2022 19:02 . Reden: typo ]

Pagina: 1