Toon posts:

Drijfstenen muur, ophang constructies.

Pagina: 1
Acties:

• Karchief
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:05
Hallo tweakers ,

Vanmiddag wilde ik samen met mijn schoonvader onze nieuwe tv en soundbar ophangen aan de muur.

Echter met het boren van de gaten vonden we al dat de muur erg zacht bleek. Juiste boor gebruikt. Voor een stenen/betonnen muur.

Maar zodra de soundbarbeugel bevestigd werd kwam deze de muur al uitzetten.

Na wat speurwerk kwamen we erachter dat waarschijnlijk een drijfstenen muur is, we hebben nog gekeken naar een chemisch anker.
We durfden het uiteindelijk toch niet aan want hrt is zonde van onze nieuwe apparatuur als dat uit de muur komt zetten.

Dus mijn vraag aan jullie is, hebben jullie hier misschien ervaring mee ?
Zijn er mogelijk op bouwkundig gebied om dit alsnog te realiseren ?

Kan de muur soort van vervangen worden door een andere constructie ipv drijfsteen ?
(Ik denk ff hardop haha)

Alvast bedankt voor jullie moeite !

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36
Gebruik je de juiste pluggen? Volg bijvoorbeeld deze eens:

https://www.fischer.nl/nl.../de-fischer-productfinder

• Karchief
Hoi thanks voor je reply.

Maar ik zie drijfsteen er niet bij staan. Wat ik alleen zie is geperforeerd steen, maar die plug lijkt op een standaard plug gewoon als ik het zo zie ?

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:58
Fischer heeft me ooit aangeraden om bij poreuze stenen, een chemisch anker te gebruiken.
Theorie is, dat het goedje in alle ruimtes gaat zitten, en je zo een groot draagvlak krijgt.
De keuken kastjes hangen nog steeds, maar check het even voor jezelf!!!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-01 10:37
Is dit een drijfsteen voorzetwand voor een gevel? Dat werd gedaan voor isolatie. Dan zou je door de drijfsteen heen kunnen boren en een draadpen in de achterliggende muur kunnen zetten met bijvoorbeeld een chemisch anker of gewoon een plug.

Als het gewoon een ruimte scheidende wand is zou je aan de andere zijde een houten plaat kunnen maken. Maar drijfsteen is echt waardeloos spul om iets in op te hangen. Ik heb ze er hier allemaal uit gesloopt. (Grondige verbouwing ;) )

• Karchief
Zo bedankt voor jullie reacties.

Heb werkelijk waar geen idee of het een voorzetwand is aangezien we de stukadoor eroverheen hebben laten stucen en laten spuiten.

Klinkt wel erg aannemelijk dat het niet compleet drijfsteen is want aan het einde kwam wel rode kalk, dus dan kan het nog holle baksteen zijn misschien ?

In iedergeval heb ik er ook overna zitten denken om een aannemer te checken of dat eruit kan evt maar ja dar wordt een flink project dan om alleen een tv op te hangen hahaha

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Chemisch anker.

Hier een tv hangende aan een beugel in een belabberde kwaliteit muur.
Voeg komt er bij gewone pluggen gewoon uit. Net als de kiezels waaruit de muur bestaat..

6 chemische ankers gebruikt, 5 min later waren ze droog, en kon ik met 90kilo aan de beugel hangen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee