Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palpatine
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-02-2022
Hoi!

Vandaag ben ik gaan mountainbiken in het bos, om mijn nieuwe Hero 10 uit te testen! Maar toen ik terugkwam en de bestanden importeerde, leek het helemaal niet op 4k...
Mijn instellingen waren:

Kwaliteit: 4k 60fps
Stabilisatie: Standaard
Lens: Wide

De rest stond op automatisch, met bijvoorbeeld:
ISO-min: 100
ISO-maximum: 1600

Ik heb mijn beeldmateriaal in FCPX bewerkt en gerenderd naar "Apple Devices 4k".

Ik kijk uit naar je hulp!!
Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palpatine
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-02-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSI4kfNsPk2SKvWbcESzQiY_2dk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTnxIxh0EZRcWDh72MQwIMWw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Hoe bedoel je 'leek het helemaal niet op 4k'? Wat is de resolutie van het bestand? Als dat 3840x2160 is, dan is het 4k.

Dat de kwaliteit niet heel goed is, kan aan een boel zaken liggen. Waaronder: (gebrek aan) detail door compressie. Het screenshot wat je laat zien bevat heel veel kleine details, zoals takjes, gras, etc, en dat is heel lastig voor de compressie om daar een klein bestand van te maken, en toch goede kwaliteit te houden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38
Met die settings neemt je GoPro op mbv de HEVC codec. Dat zou moeten werken. Wat voor edits heb je toegepast in Final Cut Pro? Alleen een paar scenes aan elkaar geplakt? Stukjes geknipt? Of heb je nog andere stappen gezet. Controleer even wat voor settings je voor je project hebt gebruikt (https://support.apple.com...1b946a4ff/10.6/mac/11.5.1)

Zoals al is genoemd zou de resolutie gewoon moeten kloppen voor een 4K output, als dat het geval is dan is het mogelijk dat je ergens in de edit stappen onbewust een stuk compressie of iets dergelijks er op hebt toegepast. Bedenk ook dat het sowieso niet ineens gaat lijken op de voorbeeld 4K videos die op Youtube staan.... daar is iets ander glaswerk voor gebruikt.

By the way.... je screenshot lijkt een 1920x1080 resolutie te hebben, dat is HD en geen 4K...