Toon posts:

Hulp nodig: 2 systemen op 1 monitor/toetsenbord/muis.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26
[b]Ik zoek een kvm/docking-station/hub/[b]
ik heb 2 systemen die ik wil aansluiten op 1 monitor. Het gaat om een MacBook Pro (2021 model) en een game PC. Ik wil kunnen wisselen tussen de systemen. Er is een toetsenbord aangesloten via usb-A op de systemen. Deze moet ik steeds omprikken obv welk systeem ik gebruik. De monitor die ik gebruik is een LG 27UL850. De game pc beschikt niet over usb-c of Thunderbolt. De MacBook is via Thunderbolt aangesloten op het scherm. De game pc via HDMI.

Wat is je budget?
100 euro?

Ik weet niet goed of ik nu een kvm switch moet hebben, een docking station of iets anders.

Alle reacties

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:37
Als je het niet erg vind om op je monitor te switchen tussen de laptop en je systeem dan is een USB switch de handigste oplossing. Daar sluit je toetsenbord / muis op aan en zo switch je input tussen de systemen zonder dat je hoeft iets hoeft om te pluggen. Ben je voor twee a drie tientjes klaar.

Een volledige kvm kan ook, met als voordeel dat je met 1 knop tussen input+scherm switched, maar is ook gelijk een stuk duurder.

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:00
Wat @rufio64 zegt.
Lees ook het docking station topic eens: Het docking station topic

Heeft jouw laptop een dock? Of sluit je nu muis en keyboard rechtstreeks aan op je laptop? Koppel je de laptop vaak los?

Je zult merken dat een docking station niet werkt voor gaming als je pc geen displayport alt mode heeft. Een KVM switch kan, maar wel iets duurder dan 100 euro. pricewatch: Delock HDMI KVM Switch 4K 60Hz met USB 3.0 en Audio
Maar de switch zal ook met 2 kabels worden aangesloten op je laptop (beeld en usb). Als je alleen thunderbolt aansluiting hebt, is dat niet een voor de handliggende keuze.

De goedkoopste oplossing blijft een hub voor usb, twee hdki kabels voor je laptop en pc, en dan de ingang van de monitor wisselen.

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:00
Wil je echt alle gemak en maakt prijs niet uit, regel een KVM switch voor het schakelen en sluit daar een dock voor de laptop op aan. Of kies toch voor een dock met displayport alt mode en een PCI controller voor displayport alt kode in je pc. Maar denk in deze situaties aan meer dan 200 euro.

[Voor 62% gewijzigd door ZatarraNL op 30-01-2022 15:28]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee