Hercules Kyro 2 + Unreal Tournament probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Hercules Kyro 2 64 MB met tv-out.
Specs van mijn pc:
Mobo: MSI K7TPro2
Processor: AMD Duron 800Mhz
512 MB RAM
DirectX: 8.1
Drivers: 7.114 (Hercules), zowel onder win2k als WinXP
VIA: 4.32 (Win2k), WinXP niet nodig

Systeem loopt als een trein, echter, er doet zich 1 raar fenomeen voor:

Als ik Unreal Tournament speel (in D3Dmode, OPENGL wil niet lekker onder Win2k en WinXP), loopt alles perfect. Hoge framerates (tot 80 FPS) met alle details aan op 1024*768. Zodra ik echter met alt-tab of alt-enter even terug wil naar Windows (bijvoorbeeld om via ICQ een nieuw serveradres door te geven aan mijn mede-UT-ers ;) ), dan duurt dat ongeveer 30 seconden (!). Ik heb Žt ook getest met Windows 98SE, en daar gaat Žt iets sneller (±20 sec), maar dat vind ik nog steeds abnormaal langzaam.
Kan dit misschien iets te maken hebben met het instellen van de cachesize in UT? Of moet ik dit meer zoeken in drivers of BIOS instellingen? Iemand enig idee?

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Eehh, guys? :?

*schop*

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik had het ook met de Kyro maar ook met de Radeon. 20 seconden was het niet btw, eerder 10. Met m'n GF3 die ik nu heb gaat het weer wel redelijk snel. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, ik was er persoonlijk naar een tijdje wel aan gewend. Probeer anders een precaching aan/uit te zetten ..

PC Specs

Verwijderd

Daar is ut altijd al buggy mee geweest, dat werkt bij mij meestal goed maar soms floept de hele game er gewoon uit, op opengl gaat dit overgens wel beter als je er maar voor zorgt dat de kleurdiepte in ut gelijk is aan die van je desktop. Dat zou je eventueel nog kunnen checken.

RGZ

MASH

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

bij mijn duron 800 duurde dat ook zo lang :( :(

misschien je mem op cas 2 zetten (als het er al niet opstaat :) :) ), zou het iets vlugger kunnen maken.

denk eerder dan het met je proc te maken heeft, want nu neemt dat hier maar 2 sec in beslag.

succes

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Dank voor de reacties. Zijn er nog meer fanatieke UT-ers die dit even kunnen testen? Dan hebben we wat vergelijkingsmateriaal/benchmarks! :)

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15

mno

Bij mij gaat het binnen een seconde maar ik draai op een Voodoo3 in Glide-mode. Overigens ook op een Duron dus daar zal het niet aan liggen.

Gewoon rösti

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb hetzelfde, al zie ik het niet als een probleem, als jij bv een screenshot maakt moet ie draarna ook even cachen (dat duurt dan 4sec ofzo) maar als jij van 3d3 naar 2d gaat, is ie iets aan het over cachen ofzo, en zo ook weer terug, het is ook niet een bug denk, het hoort gewoon zo, ik heb er niet veel last van, zoiezo moetje niet met UT alt tab gebruiken, vreet zo veel systeemgeheugen gewoon UT afsluiten en daarna weer opstarten zo gepiept.

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 22:54 schreef Mister_X het volgende:
ik heb hetzelfde, al zie ik het niet als een probleem, als jij bv een screenshot maakt moet ie draarna ook even cachen (dat duurt dan 4sec ofzo) maar als jij van 3d3 naar 2d gaat, is ie iets aan het over cachen ofzo, en zo ook weer terug, het is ook niet een bug denk, het hoort gewoon zo, ik heb er niet veel last van, zoiezo moetje niet met UT alt tab gebruiken, vreet zo veel systeemgeheugen gewoon UT afsluiten en daarna weer opstarten zo gepiept.
Ja, ok, maar duurt dat dan ook 30 seconden bij jou? Ik lees eerder in de thread dat het bij mno maar 1 seconde duurt! Wat zijn jouw systeemspecs?

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Millennium

Bug free !!!

+/- 2 sec (win98se) zie verder mijn sig.

MVG

Rampen bak 2004

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

je kan dat precachen ook wel uit zetten dan gaat het wat sneller.

typ in de console preferences dan krijg je een klein schermpje waar je dan op rendernogwat moet klikken dan direct3d en dan precaching uit zetten.

p.s. dat lang overschakelen van 2d naar 3d ligt niet aan de cpu maar aan je videokaart. ik had eerst een voodoo 3 nu een kyro 2 en op de voodoo ging het super snel. als je sneller wil oversckakelen zal je een voodoo kaart moeten kopen bv een voodoo 5 5500.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Bij mijn GeForce3 duurt het ook ong. 2 seconden .. en het heeft idd weinig met je CPU te maken ..

PC Specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Savage4 en Viper2 deden het in 1 of 2 seconden. Mijn Kyro2 doet er nu wel 10 tot 20 seconden over. Ligt volgens mij gewoon aan de brakke implementatie van D3D bij UT (S3 gebruikt Metal en 3dfx gebruikt glide, daarbij gebeurt het niet)

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Update:
Vanavond een verse Windows 98SE installatie gedaan. Na installeren van UT (standaard, zonder 4.36 patch) liep Žt al heel goed, en na het aanbrengen van de 4.36 patch was Žt helemaal soepeltjes!. Ok, binnen 2 seconden gaat Žt weliswaar niet, maar ik heb dan ook geen 1 Ghz+ systeem, en geen GeForce3 (en ook geen voodoo-kaart) ;)
Desalniettemin ben ik heel tevreden met de verbetering die ik nu heb, binnen ongeveer 4 seconden kan ik nu terug naar de desktop met alt-tab.
Zou het dan toch zo zijn dat de Windows 2000 drivers van de Kyro2 op de één of andere manier niet lekker werken met Unreal Tournament? Het lijkt er iig heel veel op...

Zo, nu lekker :Z

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je ken in w2K ook nog proberen de priority level van UT te verlagen...

De oermanier:
Maak nieuwe snelkoppeling op bureaublad of where dan ook:

CMD.EXE /C START /NORMAL c:\unrealtourny\unrealtourny.exe

[IDIOT MODE]
verander wel even het "c:\unrealtourny\unrealtourny.exe" zodat het overeenkomt met jouw UT locatie :+
[/IDIOT MODE]

Er zijn nog andere maniertjes, maar dit werkt.... >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hmm da's raar. misschien een driver update doen voor Via of je vid kaart? hier doet ie het in een sec of 3 :)
Pagina: 1