Toon posts:

Mijn laatste zonnepaneel vragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JFK1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-04-2022
Hallo allemaal,
Ik ben klaar om mijn zonnepanelen te gaan bestellen en wil in de eerste plaats iedereen danken voor alle input hier. Ontzettend fijn zoveel kennis hier te kunnen vinden.

Ik heb gekozen voor solarstell in combinatie met solaredge omvormers.

Mijn laatste vragen (sommige zullen misschien dubbel zijn, excuses op voorhand):
- welke kabel heb ik nodig om mijn panelen via de optimizers aan te sluiten op de omvormer, en hoe koppel ik dat? aan de optimizer zit bekabeling, maar is dat voldoende? Dat is mij helaas nog niet helemaal duidelijk geworden, ook niet uit de adviezen van de bekende online aanbieders, Dus concreet is de vraag of ik MC4 connectoren nodig heb, en zo ja welke en hoeveel per paneel. En welke kabel ik dan als invoerkabel kan gebruiken.
- mag de solaredge omvormer op een houten wand ivm brandgevaar? En indien niet, hoe hebben tweakers dit opgelost, welk materiaal heb je hiervoor gebruikt

Dank voor de reacties wederom

Alle reacties

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-01 11:06

snmght

imho dan he

Ik schrok even van je topic titel!

WZAWZ een fucking farce

• JFK1
kan die volgens mij niet meer wijzigen in mijn laatste zonnepaneel vragen haha

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pas je wel een beetje op met het aansluiten van de panelen? Die dingen produceren ook zonder aangesloten te zijn spanning, gezien je vraag m.b.t. de kabels lijkt voorzichtigheid me geboden (anders wordt de titel van het topic misschien te reëel ;) )

[Voor 4% gewijzigd door pagani op 30-01-2022 12:46]

• JFK1
ik laat het aansluiten, moet alleen nog zeker weten dat ik alles heb

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-01 16:02
iedere aansluit meneer of mevrouw heeft een lading kabel , mc4stekkers en een tang bij zich. Komt goed!

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Is dit volgens een offerte?
Of bestel je alles zelf en komt er iemand van werkthopelijkspot?

Als het offerte is, dan is het niet jouw probleem toch?

Toch nog even de vraag: waarom voor solaredge gekozen?
Heb je een lastig dak met veel schaduwmomenten?

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• JFK1
ja, heb wel lastig dak, best wel wat bomen eromheen, en vind ook leuk om te zie per paneel wat dat doet.
En ja, bestel alles en komt iemand van die site:)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee