philips hue wall switch bedrading ( max lengte ? )

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonbon3993
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Hallo iedereen

ik ben in volle verbouwing van mijn half huis , uitbouw keuken met tussenruimte etc alles vernieuwd.

Ik was eerst van plan mijn verlichting te installeren met teleruptoren ,

ik heb elke lichtbron voeding recht naar de elektriciteitskast getrokken ,

alle schakelaars zijn drukknoppen , waarvan ik telkens 2 * 1,5 vob draad naar de kast heb getrokken.

Nu wil ik toch nog alles veranderen naar philips hue , ik was van plan van achter mijn drukknoppen
telkens 1 wall switch te monteren.

Nu heb ik het idee om per ruimte ( of lampengroep eigenlijk ) slechts 1 wall switch te monteren , dit in de buurt van de elektriciteitskast , zo kan ik hierop veel meer knoppen aansluiten , telkens parallel.
bijkomend voordeel is dat het veel makkelijker is om de batterijen in de toekomst hiervan te vervangen.

Als ik echt heel krenterig zou willen zijn kom ik toe met 1 wall switch voor 2 kamers ( of groepen ) aangezien ze 2 inputs hebben.

Nu vraag ik mij af gaat dit problemen geven aangezien de draden tot 15 meter kunnen zijn , en men gaat uit van een 15 cm bij installatie vlak achter de schakelaar ...

alvast bedankt om mee te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:59
ik snap niet helemaal wat je precies wilt. Waarom heb je alle leidingen naar de meterkast doorgetrokken? Een hue lamp moet altijd op spanning staan, die moet je niet gaan schakelen met spanning. Een een Hue wall switch hoeft alleen maar aangesloten te worden op de schakelaar, verder wordt ie gevoed door een batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan twee schakelaars op een module aansluiten. En die dingen kosten 40 piek, dus ik snap de gedachtengang wel :).

Ik heb er succesverhalen van gelezen maar ik heb er zelf minder goede ervaring mee. Ik wilde een hotelschakeling door 1 wall switch module laten werken. De knop "beneden" waar de module achter zat, werkte uitstekend. De knop "boven" (die ik met twee schakeldraden verlengd had aangesloten op de module beneden), werkte echter niet. Ik denk dat dit mogelijk door inductie komt, want er loopt door diezelfde leiding ook spanning naar boven.

Op zich meet die schakelaar gewoon of het circuit open of onderbroken is met een heel zwak stroompje (gevoed door die knoopcel), maar je zou zeggen dat 20m 1,5mm niet zo heel veel uitmaakt. Daar moet je vast an kunnen rekenen, hoeveel spanning je kwijt raakt door de weerstand van de extra kabel, maarja, wat de grens van die schakelaar is, dat weet niemand.

Gewoon eens proberen toch, kan je "droog" oefenen :)

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 30-01-2022 08:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonbon3993
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
even bumpen , ik heb er 1 aangesloten op 15 meter en deze werkt prima

hopelijk werkt het nog steeds als er veel stroom vloeit in de kabels langs deze draden

ik post binnenkort wel enkele fotos van de finale installatie